1329 Reacties

6 dagen geleden

Herkennen jullie dat ‘s nachts de toeschietreflex VET LANG op zich laat wachten? Overdag nergens last van.. 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

6 dagen geleden

Geen idee of dit mag, dan verwijder het berichtje maar! 😊 maar kan ik iemand bijmaken met nog een vol potje zonnebloem lecithine van het merk Elvitum?

6 dagen geleden

Heb echt het gevoel dat ik maar wat aankloot met die hapjes. Ik geef 2 hapjes (ijsblokje) per dag van wat ik in de vriezer heb gedaan (zoete aardappel, mango, bloemkool etc.), maar nog niet echt alles gaat er goed in. Hij spuugt het meeste uit. En in de middag een bio mais chip. Die vind mijn zoontje wel heerlijk. Dus soms geef ik er zelfs 2 daarvan. Soms vergeet ik het tweede hapje te doen of komt het niet uit qua planning.. Geen idee wanneer ik hapjes moet opbouwen of wat ik nog kan proberen aan smaken. Oh onlangs hebben we al ei geintroduceerd. Aankomend weekend wil ik wat pindakaas door een bananenprakje doen. En we willen zodra mijn zoontje goed kan zitten beginnen met stukken eten geven ipv puree. (Kleintjes/rapley) Ik lees mensen allemaal dingen zeggen over 200 gram groente en blabla gram fruit, stukken brood en pap. Wordt er helemaal onzeker van. 🤭

6 dagen geleden

Reactie op malouna

Heb echt het gevoel dat ik maar wat aankloot met die hapjes. Ik geef 2 hapj ...
Hier precies het zelfde verhaal!

6 dagen geleden

Reactie op MBBB.

Herkennen jullie dat ‘s nachts de toeschietreflex VET LANG op zich laat wac ...
Ik heb meer verschil tussen kolven en live bv. En tussen links en rechts. Niet zozeer nacht of dag verschil

6 dagen geleden

Reactie op malouna

Niet doen mama. Je geeft hapjes en dat is al heel goed. Laat je niet onzeker maken door kindjes die qua eten als een speer gaan. Je kan altijd kijken op de website van het voedingscentrum voor ideeën wat je nog meer aan kan bieden qua smaakjes. Het cb heeft vast wel tips hoe je je kleintje kan helpen/uitdagen om de hapjes beter te doen. Ik heb helaas geen tips wat dat betreft. Ik moet oppassen dat onze kleine meid niet mijn pizza van mijn bord jat🤭

6 dagen geleden

Reactie op malouna

Hier hetzelfde hoor. Ik ben pas vorige week gestart (met 6 maanden), dus mijn dochter eet ook nog amper. Is meer aan het proeven. Ik ben van plan eerst veel losse smaken aan te bieden en dan langzaam uitbreiden naar combinaties (met aardappel, rijst of pasta erbij. Uiteindelijk ook Vlees en vis). Op dit moment krijgt ze 1 groentehapje per dag. Volgende week wil ik fruit toevoegen.

6 dagen geleden

Reactie op malouna

Don't be! Iedereen heeft zijn eigen tempo 🙂. Ik ben begonnen met 5 maanden maar ons dochtertje had echt geen interesse totdat ze net geen 6 maand was. Ze eet nu pas sinds 2 weken echt hapjes en dan alsnog is ze er met een paar lepels klaar mee 😅. Ze krijgt nu nog steeds maar 1 ijsblokje aan groente en zijn nu ook net begonnen met fruit, maar ook niet elke dag. Als ze laat zien dat ze meer zou willen eten ga ik het weer opbouwen. Ik volg haar gewoon 😃. Pindakaas en ei wil ik ook dit weekend/volgende week mee beginnen. Dus hier voorlopig ook nog geen 200gram, brood of pap 😂.

6 dagen geleden

Reactie op Slineena89

Niet doen mama. Je geeft hapjes en dat is al heel goed. Laat je niet onzeke ...
Ik ga even kijken op hun site idd! Wat hilarisch met die pizza 😂 maar dat is zo gek want mn zoontje heeft wel echt veel interesse in alles wat ik eet of als we hem een lepel aangeven met wat puree, maar als hij het proeft kijkt hij me aan alsof ik hem een lepel stront geef.

6 dagen geleden

Reactie op malouna

Ik ga even kijken op hun site idd! Wat hilarisch met die pizza 😂 maar dat ...
Heb je al geprobeert om het te prakken? Dan is er iets structuur. Sommige baby's vinden dat fijner

6 dagen geleden

Reactie op malouna

Ik ga even kijken op hun site idd! Wat hilarisch met die pizza 😂 maar dat ...
Oh, en wij zijn nu iets van 2 weken bezig

6 dagen geleden

Reactie op Slineena89

Heb je al geprobeert om het te prakken? Dan is er iets structuur. Sommige b ...
Met banaan en avocado wel, maar het meeste echt puree. Vind het dan wel eng als er kleine stukjes in zitten. Zou er minder moeite mee hebben als ik hem een groot stuk eten geef. Vandaar dat we dat ook willen doen binnenkort!

6 dagen geleden

Reactie op malouna

Hier ook, ons zoontje is nu ruim 6.5 maand en net van de week iets ‘gegeten’! Hield altijd zijn mond na de eerste hap (toen kon ik hem nog foppen 😂) stijf dicht. En heb ook allerlei hapjes gemaakt in de vriezer, mag je raden wat hij vd week vol smaak at? Courgettesoep 😭. Oh ja, hij eet ook alleen van onze grote lepels. Die babylepels (kinderbestek of plastic) moet ie niets van hebben! 👍🏻

6 dagen geleden

Reactie op MBBB.

Herkennen jullie dat ‘s nachts de toeschietreflex VET LANG op zich laat wac ...
Ja, heb ik ook! Is heel normaal volgens mij. :) Ook als ik moe ben, duurt het langer.

6 dagen geleden

Reactie op malouna

Mijn zoontje is vandaag 7 maanden, wij zijn begonnen met 6 maanden. Hij krijgt ook nog vrijwel niets binnen. Hij vindt het heel even interessant en daarna gaat hij liever spelen. Ik maak me er niet zo druk om, het heeft gewoon wat tijd nodig. Het eerste jaar is melk het belangrijkste. :) Je kunt ook even kijken of je baby liever pureetjes of echt stukken heeft. En of hij misschien zelf wil eten. Mijn zoontje vindt grote stukken veel leuker en bij pureetjes wil hij het graag zelf doen. Dus dan schep ik wat op en brengt hij het zelf naar zijn mond (gaat er wel vaak ook weer uit hahaha).

6 dagen geleden

Reactie op malouna

Food under one, is just for fun. Gewoon kijken hoe happig je kind is. 😉

2 dagen geleden

Hoi allen, ik hoop op een beetje herkenning of hoop ;) Onze kleine van 7 maanden meldt zich ineens 4 keer per nacht, vannacht zelfs iedere 2,5 uur. Hij wil dan echt drinken, anders blijft hij huilen. Ik had hoop dat het een fase was maar het lijkt alleen maar erger te worden! Mijn productie is wel gewoon goed en overdag wordt ook prima gedronken, dus dat lijkt het niet te veroorzaken. Wie weet hebben jullie tips.

2 dagen geleden

Reactie op EnthousiasteVogel437834

Hoi allen, ik hoop op een beetje herkenning of hoop ;) Onze kleine van 7 ma ...
Zit hij misschien weer in een sprong? Is er iets veranderd in de routine laatst? Dat kan zijn nachten verstoren.

2 dagen geleden

Nog meer moeders die onregelmatig werken en nog bv geven? Houden jullie toch echt het voeden op verzoek aan? Of voor een dienst nog even voeden? Ik doe vaak dat laatste maar daardoor is haar ritme wel wisselend. Hoe gaat dat bij jullie ?

2 dagen geleden

Reactie op EnthousiasteVogel437834

Hoi allen, ik hoop op een beetje herkenning of hoop ;) Onze kleine van 7 ma ...
Slaapregressie, sprongetje? Bij ons is het lange tijd ook elke 2,5/3 u voeden geweest ‘s nachts. Nu eindelijk komt daar meer tijd tussen. Geduld…