25 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op anoniem-465322
Heb je een goede lactatiekundige die mee kijkt op het aanhappen? Als je dat ...
Ik heb vrijdag een afspraak met een lactatie deskundige en volgende week bij de osteopaat en ook nog een afspraak voor kolfconsult om eventueel een hands free model te kopen om wat mobieler te zijn. Heb een medala toestel dat ik mag gebruiken van familie dat erg goed is, maar je bent wat aan de zetel gekluisterd zo.
Ik ben niet tegen kunstvoeding maar in mijn hoofd wil ik echt borstvoeding. Ik zie het meet al 70 a 80 procent borstvoeding en de rest kunstvoeding indien nodig of om mezelf wat rust te geven. Momenteel moet ik ook van kind en gezin 1 voeding doen op poedermelk.
Ik ben bevallen met spoedkeizersnede na 24u arbeid, ons meisje lag deels in het geboortekanaal en mogelijks is er wel wat trek en sleurwerk aan te pas gekomen om haar eruit te halen. De vroedvrouw houdt de piste open dat ze ergend spanning heeft opgebouwd in de kaken bv.
Ik wil zeker nog niet opgeven want we zijn nog maar week 3 en ik weet dat de eerste maanden de moeilijkste zijn. Hoop gewoon dat ik op het punt kan komen dat alles gewoon loopt en ik kan voeden op verzoek.
Ik heb niet de beste tepels, ze zijn redelijk plat. De eerste 2 weken ging het nog en kon ik ze stimuleren, maar nu al een dag of 4 doen ze helemaal niets en is tepelhoedje nodig. Heb geen idee of en wat ze daaraan kunnen doen...
Wil in ieder geval alles op alles zetten om het te doen slagen ☺️
Ik heb wel degelijk melkproductie dus zou zonde zijn, en desnoods wordt het meer een afkolf verhaal, en dat zou ik ook wel doen om haar toch mijn melk te kunnen geven, maar dan wel met goede kolftoestellen.
5 maanden geleden
Reactie op seelisch
Ik heb vrijdag een afspraak met een lactatie deskundige en volgende week bi ...
In de meeste gevallen zijn vlakke tepels geen probleem als je kindje goed aanhapt. Je kindje heeft namelijk niet per se de tepel in de mond maar het hele tepelhof er om heen, en omdat daar de zuigkracht ligt zou de vorm van je tepels niet uit moeten maken. Dus hopelijk kan de lactatiekundige daarbij helpen!
En met jouw mindset kom je er wel denk ik! Bv kan met goede begeleiding bijna altijd slagen gelukkig, als je iemand hebt die helpt met de ‘techniek’ van het aanleggen én een goed plan voor het afbouwen van de kunstvoeding.
Hopelijk heb je iets aan de adviezen van de lactatiekundige en de osteopaat!
5 maanden geleden
Reactie op Chanelle7
Ohja, vergeten te zeggen...ik heb de tip van de vk gekregen om febegriek te ...
I.v.m. opstartproblemen met BV heb ik deze tip ook gekregen, maar lactatiekundige gaf aan dat thee vaak niet geconcentreerd genoeg is om echt verschil te merken. Ze hebben mij boezemvriendjes aangeraden, dat zijn pillen. Ik heb wel het idee dat het iets helpt.