23 Reacties
4 maanden geleden
Herkenbaar! Onze dame drink zowel aan de fles niet als aan de borst slechter.
Kinderarts verteld dat de kinderen het drink reflex verliezen rond deze leeftijd.
Wij zijn doorgestuurd naar een preverbalen logopediste.
Lactatie kundige kan wellicht ook nog mee kijken met je!
4 maanden geleden
Heel herkenbaar! In de nacht geen probleem, maar overdag laat ze alleen maar los…
Ik kolf nu overdag en geef verder ook gedeeltelijk kv.
4 maanden geleden
Reactie op N1NA30
Ik lees even mee. Hier gister namelijk hetzelfde. Ineens huilen, borst niet ...
Vaag he! Ik vind het zo wonderlijk. 'S nachts is hij te slaperig om te realiseren dat hij het niet wil (ofzo haha). Daarom denk ik ook niet dat het problemen zijn als spruw/pijn want dan verwacht je 's nachts hetzelfde probleem. Dus toch meer iets in de trant van sprong / voorkeur voor fles. Algemene adviezen zijn "vertrouwen houden".
4 maanden geleden
Reactie op jente195
Herkenbaar! Onze dame drink zowel aan de fles niet als aan de borst slechte ...
Poeh dat lijkt mij inderdaad erg lastig als fles ook geweigerd wordt. Dan zit er ook wat meer spoed/nood achter kan ik mij voorstellen.
Dat is hier niet het geval. Wel wat vaker dat hij de fles ook afwijst nadat hij de borst heeft afgewezen, maar dan na 10 minuten opeens toch wel weer wil en dan ook best veel drinkt uit de fles. Yes, lactatiekundige die we al twee keer hebben gezien is op vakantie tot halverwege augustus... dus ik zit nog in de fase van hopelijk zelf oplossen.
4 maanden geleden
Reactie op N1NA30
Is die neusspray enkel op recept verkrijgbaar?
Jep, via de huisarts. Helaas zijn er wel landelijke leveringsproblemen. Ik kon nog aan 1 flesje komen. Dus daar moet ik ook zuinig mee zijn en tot nu toe wil hij überhaupt niet aanhappen.
4 maanden geleden
Reactie op N1NA30
Ja dat is wel lastig he? Althans ik merk dat ik er behoorlijk moedeloos van ...
Inderdaad, vooral hoe lang gaat dit duren? In best weer intensief om weer vollop te kolven 🙈
4 maanden geleden
Ik heb geen tips, maar bij m'n dochter (nu 2) was dit ook. Zij wilde opeens bij 4 maanden niet meer aan de tiet, neusspray op recept gekregen en dat hielp even. Maar zij wilde vooral heel snel en makkelijk melk drinken, misschien ook omdat ik de 1e maanden nogal een overproductie had en ze dus makkelijk veel en snel melk kreeg. De neusspray werkte tijdelijk, ik heb 4 maanden fulltime gekolfd overdag en toen gestopt bij 8 maanden. Ik heb het helaas, ook met allerlei advies van de lactatiekundige, niet voor elkaar gekregen na 4 maanden om haar overdag weer live te voeden.
4 maanden geleden
Reactie op kiroet30
Ik heb geen tips, maar bij m'n dochter (nu 2) was dit ook. Zij wilde opeens ...
M'n zoon is nu een heel ander kind, ondanks dat ook weer een overproductie had in het begin. Hij wacht rustig op m'n TSR en wil de melk ook niet "weg klokken" maar neemt zn tijd om te drinken en wekt daarmee soms zelfs een 2e TSR op tijdens 1x drinken. Ieder kindje is dus ook weer anders qua drink gedrag
4 maanden geleden
Hoi, ik had de zelfde vraag en heb de lactatiekundige gesproken hierover. Het is een wisselingsfase waarin babies komen vanaf 3 maanden, ze leren dan anders zuigen enz. Daardoor doen ze moeilijker en het gaat vanzelf over
3 maanden geleden
Hier helpt het ook om een liedje te zingen/neuriën en hem te zeggen dat hij mag drinken, maar dat het niet hoeft als hij geen dorst heeft. Ik bied hem minder vaak de borst aan dan eerst, zodat de kans groter is dat hij echt honger heeft en hij geen negatieve associatie krijgt met de borst. Heel veel succes en ik hoop dat je vertrouwen kunt blijven voelen. Onze kindjes voelen ons feilloos aan...