10 Reacties

2 jaar geleden

Gerookt kan niet zoveel kwaad als het bii een keertje blijft

2 jaar geleden

De kans is heel erg klein dat het schadelijk is. Geen zorgen! Ik heb perongeluk carpaccio gegeten met 8 weken. Totaaaaal niet bij nagedacht toen. Was nog niet helemaal ingedaald dat ik zwanger was. Achteraf dacht ik shit. 😂

2 jaar geleden

Ach tja, mijn moeder at haar hele zwangerschap witte maanzaadbollen met rosbief. Maak je niet druk om een broodje zalm!!! Als je er heel erg ziek van was geworden zou kwaad kunnen, Maar als je geen last had was het gewoon goede zalm

2 jaar geleden

Niet vergeten dat je in niet-zwangere omstandigheden ook een voedselvergiftiging zou oplopen als de zalm niet goed was geweest, en hoe vaak is je dat nou gebeurt? Goed om het risico te mijden, maar het eten in NL is doorgaans van goede kwaliteit. Dus no worries. Bij mijn eerste wist ik het niet van de zalm en had het een volle week tussen mijn brood voor lunch (ook craving), dus ook nog eens niet goed gekoeld… Inmiddels is onze zoon 4,5 jaar.

2 jaar geleden

Ik heb geleerd dat je in nederland alle zalm gewoon kan eten. Als deze maar neit meermaals ontdooid is. En omdat je dat nooit helemaal weet, raden ze het af. En omdat het lastig uit te leggen ook. Maar zalmsushi of verse zalm van de slager mag gewoon, heb er een hele zwangere cursus over gevolgd. verse haring etc hetzelfde!

2 jaar geleden

Zalm lust ik niet, maar ik ben dol op cervelaat. Heel wat van gegeten, tot ik dus vorige week per toeval pas zag dat cervelaat niet mag. Ik ben nu 14 weken. Dus om die ene keer zalm maak je niet te druk. Het is gebeurd.

2 jaar geleden

Reactie op babyboyben

Ik heb geleerd dat je in nederland alle zalm gewoon kan eten. Als deze maar ...
Welke cursus is dat? Die wil ik ook wel volgen

2 jaar geleden

Dit is ook mijn grootste craving tijdens mijn zwangerschappen. Toen ik was bevallen van mijn zoontje en nog in het zkh lag, heb ik mijn man direct op pad gestuurd om het te gaan halen 😂 Ik denk dat het niet zo’n kwaad kan 1x maar voorkomen is beter dan genezen. Zou het dan ook niet vaker doen dan deze ene keer!

2 jaar geleden

Ik heb toen ik nog niet wist dat ik zwanger was een broodje filet american gegeten en sushi, en in me zwangerschap perongeluk garnalen. Alleen denk dat je dat gewoon niet vaker moet doen. Ik heb er ook al maanden trek in 🫣

2 jaar geleden

Dit is ook mijn grootste craving tijdens mijn zwangerschappen. Toen ik was ...
Wow hier ook😂 Normaal eet ik het niet vaak hoor maar de lunch na de geboorte van mijn dochter heb ik mijn zus broodje gerookte zalm laten halen😂