3 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb ook een enorme angst voor de wiegendood. Ik ben bang dat er niet echt een oplossing is, want vastleggen wordt sterk afgeraden. Zorg voor een veilige slaapplek (niks extra's, geen dekens etc.) en wij zijn iedere dag tijdens tummy time extra bezig met haar leren terug te draaien. Zodra ze dat goed kan, kan ik ook weer beter slapen. Ook probeer ik overdag als ze slaapt en rolt express niks ermee te doen, zodat ik mezelf dwing het ook een beetje te accepteren en kan ik zien dat het goed gaat. Gelukkig is de kans op wiegendood echt heel klein (geloof 10 babies per jaar en de meeste daarvan vanwege onveilige slaapplekken) in Nederland. Niet dat het de angst wegneemt, maar geeft mij wel een klein beetje vertrouwen dat het goed komt met haar. Sterkte ermee en ik snap je gevoel helemaal!

3 maanden geleden

Ze kunnen opzich nu hun hoofd netjes opzij houden en gaan mopperen als ze niet op hun buik willen liggen. Mijn advies zou zijn: laat het los en je kleine laat wel van zich horen. De kans op wiegendood is inderdaad heel klein

3 maanden geleden

Komt helemaal goed, laat hem maar lekker slapen zoals hij dat wil. Mijn dochter slaapt op haar buik sinds dat ze 1,5 - 2 maand was (nu 4 maand). Als hij iedere keer netjes met zijn gezicht naar de zijkant lag, kun je er van uit gaan dat hij dat zal blijven doen. Het enige wat je kunt doen is geen dingen in het bedje leggen waardoor hij kan stikken. Steeds terug draaien verstoord zijn nachtrust ook.