21 Reacties

2 jaar geleden

Foto van vanochtend, dan is het wel iets minder erg

2 jaar geleden

Hier hetzelfde. Ik werk ook in het onderwijs en houd standaard mijn buik in als ik langs een collega of andere klas loop. Niet heel comfortabel haha. Ik krijg ook echt al vragen 😅 dus ik heb besloten dat er niks anders op zit dan het volgende week met 9 weken te vertellen, met de instructie dat ze nog even hun mond moeten houden tegen anderen 🙈

2 jaar geleden

Zoooo herkenbaar. Ik heb ook een mega opgezette buik. Ik laat het maar gewoon even met de gedachte dat mensen er uit fatsoen niks van gaan zeggen. Vragen of je zwanger bent, is natuurlijk niet zo'n nette vraag

2 jaar geleden

Ook heel herkenbaar... Er is zelfs al een collega geweest die wees naar mn buik met een vragende blik..! Ik deed maar of ik het niet begreep, maar volgensmij weet ze al voldoende. Nu maar veel wijde kleding dragen. 😅 Ik ben gelukkig 10+2, dus voor mij duurt het niet lang meer gelukkig om te vertellen!

2 jaar geleden

Laagjes, en bijv jasjes of gilletje. Zo ga ik het verbergen maar bij mij zie je het nog niet. Alleen pas ik m'n skinnyjeans niet meer denk ik. Succes

2 jaar geleden

Herkenbaar. Ik heb vanavond een bruiloft, een collega gaat trouwen. Nu 10+3 weken zwanger en ik begin in 1 keer te groeien. Kleding stress begin van de week. Gelukkig een leuke jurk kunnen vinden die nog wat verbergt. As maandag de termijn echo en als alles dan ook goed is gooien we het de wereld maar in. Denk niet dat ik het nog langer kan verbergen🙈

2 jaar geleden

Ik werk ook in het onderwijs en heb het om dezelfde reden en door de misselijkheid met 8 weken verteld aan collega’s. Volgende week ga ik het de kinderen vertellen

2 jaar geleden

Alles zat al wat strakker maar sinds vandaag plopt mijn buik in ene naar voren. Vandaag 7+5 😂😂 Wel 7kg afgevallen door de misselijkheid en braken. Maar medicijnen helpen goed als ik ze optijd neem.

2 jaar geleden

Hier ook! Vandaag 9+4, maar lijkt al wel 20 weken zwanger ofzo😅 kan het ook niet meer verbergen, maar dit komt ook wel doordat ik een overstimulatie heb door de ivf. Hier zijn mensen helaas wel te beutaal om gewoon te vragen of ik zwanger ben en hoor ik via via dat zelfs familie erover praat als ik er even niet ben. Vind dit allemaal erg vervelend en best respectloos, aangezien ik vind dat zoiets gewoon door de zwangere zelf en haar partner verteld moet worden. Ik hou het er steeds maar op dat die buik komt van de overstimulatie en het vocht in mijn buik. En dit is nog niet eens een leugen😅 alleen merk ik dat mijn buik nu wel echt begint te groeien door de baby

2 jaar geleden

Ik ben 8+1, werk ook in het onderwijs en heb hier ook echt last van! Gisteren tot het besef gekomen dat ik nu wel echt moet gaan oppassen met strakke kleding. Ik heb nog wel een aantal wijde jurkjes, hopelijk zijn die voorlopig nog even te dragen! ☀️

2 jaar geleden

Reactie op -ohana-

Hier ook! Vandaag 9+4, maar lijkt al wel 20 weken zwanger ofzo😅 kan het ...
Dat lijkt mij heel vervelend als het zo gevraagd wordt. Ik heb nu nog een week vakantie, maar krijg echt een buikje en moet nog 3 weken tot het moment dat ik het wil gaan vertellen op mn werk.. hoop niet dat medewerkers of clienten wat gaan zien of vragen.

2 jaar geleden

Dat lijkt mij heel vervelend als het zo gevraagd wordt. Ik heb nu nog een w ...
Ja dat vind ik ook erg vervelend! En vind het ook best brutaal. Ik vraag dat zelf nooit aan iemand, dat is aan diegene zelf om te vertellen wanneer diegene dat wil vind ik. Het wordt gelukkig ook wel weer wat kouder dus kunnen we misschien weer wat meer bedekken😅

2 jaar geleden

Reactie op -ohana-

Ja dat vind ik ook erg vervelend! En vind het ook best brutaal. Ik vraag da ...
Precies wat je zegt! Ja dikke slobber truien hahaha

2 jaar geleden

Ik leef in van die overslag wikkelrokjes met iets wijdere shirtjes die ik in mn rok stop en dan wat omhoog trek, zodat het shirtje losjes uit de rok steekt. Als je de band van de rok op de juiste hoogte draagt, dan kan je een buikje best goed verbergen. Maar tis lastig inderdaad!

2 jaar geleden

Erg herkenbaar mijn buik is ook al opgeblazen sinds 2 weken en ben nu 7+4 dagen. Ben erg blij dat het nog mooi weer is en ik hierdoor deels met rokjes en jurkjes plooien het kan verbergen. Zijn er meer die het al niet meer prettig vinden om een spijkerbroek te dragen?

2 jaar geleden

Reactie op LFlamingo

Erg herkenbaar mijn buik is ook al opgeblazen sinds 2 weken en ben nu 7+4 d ...
Ik heb sinds ik weet dat ik zwanger ben, geen spijkerbroek meer gedragen 🙊

2 jaar geleden

Reactie op LFlamingo

Erg herkenbaar mijn buik is ook al opgeblazen sinds 2 weken en ben nu 7+4 d ...
Ik heb ook al vanaf dat ik er achter kwam dat ik zwanger was geen spijkerbroek meer gedragen. 🙈

2 jaar geleden

Reactie op NH95

Ik heb ook al vanaf dat ik er achter kwam dat ik zwanger was geen spijkerbr ...
De dag dat ik positief testte heb ik me nog even in mijn strakste spijkerbroek geperst, om afscheid te nemen🤣 daarna geen spijkerbroek meer aangehad😅

2 jaar geleden

Reactie op MaraDinne

Ik heb sinds ik weet dat ik zwanger ben, geen spijkerbroek meer gedragen 🙊 ...
Nee dat voelt zo vervelend hè aan je buik? Dat wordt leuke jurkjes kopen voor in de herfst en winter! Ben benieuwd vanaf hoeveel weken je echt zwangerschaps kleding koopt. Ze zeggen vaak rond de 12 weken.

2 jaar geleden

Reactie op NH95

Ik heb ook al vanaf dat ik er achter kwam dat ik zwanger was geen spijkerbr ...
Ik heb gelukkig nog een iets te grote broek van het zomer gekocht die nog redelijk oké zit rondom m’n buik maar die heeft gaten bij de knieën dus niet iets voor het werk 😅