11 Reacties

4 maanden geleden

Onze zoon (14 weken) slaapt op zijn buik. Op aanraden van de fysio overdag en onder toezicht mee begonnen vanwege onrust. Sinds een week of 11 ook ‘s nachts op zijn buik laten slapen omdat ik het aandurfde en hij er beter door slaapt.

4 maanden geleden

Onze zoon (12 weken) slaapt ook op z’n buik. Denk al sinds week 2/3 overdag alles op z’n buik, toen dat goed ging ook in de nacht op z’n buik. Hij slaapt dan het rustigste. Onze peuter ook een echte buikslaper net als ikzelf.

4 maanden geleden

Bedankt voor jullie reactie! Hier ook al snel opgemerkt dat hij beter slaapt op zn buik, maar durfde het nooit..... vannacht gedaan omdat hij snachts best onrustig is en heeft de hele nacht geslapen zonder onrust. Pfffff blijft het spannend vinden

4 maanden geleden

Ik vraag me steeds af hoe jullie de baby’s neerleggen om op de buik te slapen. Zou iemand dat willen delen? Onze dochter is ook erg onrustig maar daardoor vind ik het lastig om haar op een goede manier op de buik neer te leggen en dit te proberen.

4 maanden geleden

Onze zoon (11wkn) slaapt overdag wanneer wij hem kunnen zien ook op zijn buik. ‘s nachts ligt hij nog ingebakerd, maar zou ik het wel aandurven hem op zijn buik te leggen. ✨

4 maanden geleden

Reactie op SophieNvO

Ik vraag me steeds af hoe jullie de baby’s neerleggen om op de buik te slap ...
Heel voorzichtig eerst op z’n zij en dan doorrollen naar z’n buik. Hij legt dan zelf z’n hoofdje naar de gewenste kant neer en gaat slapen. 😴

4 maanden geleden

Reactie op SophieNvO

Heel wisselend. Soms eerst op z’n zij en dan doorrollen op z’n buik. Als hij bijv een x bij mij in slaap valt dan gelijk op zn buik. Leg dan eerst zn benen neer en dan met mn andere hand ondersteun ik z’n hoofdje en leg deze vervolgens neer. Moet dan m’n hand onder z’n hoofdje wegtrekken. Dus niet heel ideaal, maar is niet anders. Hij beweegt dan een paar keer en zoekt zelf een lekkere houding met z’n hoofd.

4 maanden geleden

Mijn dochter ligt al sinds haar geboorte op haar buik. Ik leg haar gewoon half slapend/slapend op haar buik en ze draait dan nog zelf met haar hoofdje. Mijn zoontje is ook een buikslaper maar die deed dat pas vanaf dat die kon rollen omdat hij daarvoor prima op z’n rug lag, maar mijn dochtertje sliep niet als ze op haar rug lag

4 maanden geleden

Merken jullie ook dat als jullie baby op zijn buik ligt te slapen dat hij/zij minder last heeft van krampjes? De laatste dagen heeft mijn zoontje steeds weer last van zijn buikje, dus overweeg hem nu ook overdag op zijn buik te laten slapen.

4 maanden geleden

Jup. Hier een tweeling van ruim 10 weken. 1 kindje slaapt alleen maar op haar buik, wil niet anders. Als ze op haar rug ligt blijft ze net zo lang miepen tot ik haar omdraai. Soms slaapt ze dan direct. De andere slaapt ook graag op haar buik, maar kan ook prima op haar rug in een inbaker doek. Ook prima.

4 maanden geleden

Reactie op SophieNvO

Ik draai haar om zoals ze zelf ook zou moeten doen. En als ze al slaapt leg ik haar eerst op mijn onderarm en dan voorzichtig eerst de voetjes en dan buikje en als laatste het hoofdje.