6 Reacties

10 dagen geleden

Mijn dochter slaapt ook sinds een weekje alle dutjes en snachts op haar buik. Soms ligt ze wel een beetje met haar gezicht in het matras, maar nooit echt helemaal met haar neus erin. Haar neusgaten liggen wel altijd vrij. Is dat bij jullie dochter ook zo?

10 dagen geleden

Ik had het rustig opgebouwd overdag en ben er in het begin altijd bij geweest. En mijn zoontje draaide na een aantal seconden altijd zijn hoofd naar buiten. Daarom mag hij van mij thuis en op de opvang/bij oma op zijn buik slapen. Dan is er toch nog iets van zicht namelijk. In de nacht vind ik ook heel eng! Dus dat doen we nog niet

10 dagen geleden

Hier ook een buikslaper. Wat bij mij (voor mijn gemoedsrust) helpt is de matrasbeschermer en hoes van aerosleep. Daar kan hij doorheen ademen.

10 dagen geleden

Hier ook een buikslaper! Sinds hij kan omrollen kan hij eindelijk ‘los’ slapen en slaapt ieder slaapje op zijn zij en buik. Nooit meer op de rug. Fijn gegeven dat hij sterk genoeg is en beide kanten op kan rollen maar voor mijn eigen gemoedsrust slaapt hij op een matrastopper van aerosleep + hoes daarvan. Voor zijn ledikant hebben we er 1 van airgosafe! Allebei superademend dus heel fijn!

10 dagen geleden

Hier ook aerosleep matras en hoeslaken, geeft fijn gevoel! Hier ook buikslaper, nu 21 weken

9 dagen geleden

Hier een buikslaper vanaf 3 weken na de geboorte. Z’n broer is ook een buikslaper, dus vond het minder spannend dan toen. Wel ook momenten dat hij met z’n koppie naar beneden lag, wel lag hij dan altijd met z’n neusgaten vrij van het matras en draaide na een tijdje z’n hoofd goed. Wij hebben dus nooit ingegrepen.