19 Reacties
2 maanden geleden
Onze dochter rolde al vanaf 3 maanden van rug naar buik. Werd toen heel onrustig snachts omdat ze dr draai niet kon vinden en ik haar steeds weer op dr rug legde. Met dutjes smiddags in de gate gehouden wat ze nu precies doet, ze draait op dr buik en valt heerlijk in slaap. Draai haar niet meer terug. Wordt zelden wakker snachts, ze heeft zelf ook de rust gevonden van t draaien en in slaap valleb
2 maanden geleden
Mijn dochter slaapt meestal op haar rug, maar kan nu rollen naar haar buik en slaapt dus ook geregeld op haar buik. Vanwege onrust op haar rug leg ik haar nu steeds vaker weg op haar buik. Gaat prima 😊 ze kunnen nu prima hun hoofdje opzij doen of mopperen als het niet lukt
2 maanden geleden
Onze oudste dochter soep sliep overdag op haar buik, in de nacht in een inbaker doek. Tot maand of 5 denk ik. Toen ze zelf echt ging rollen ben ik pas gestopt met inbakeren.
Een van onze tweeling wilde niet op haar rug en ook echt niet ingebakerd slapen. Tot mijn man weer ging werken hebben we haar steeds om en om in de gaten gehouden in de nacht. Ook lag ze regelmatig op 1 van ons te slapen, op haar buik dus. Overdag in de box op haar buik. Ze was zo sterk dat we met 3 weken hebben besloten om haar ook maar in de nacht op haar buik te leggen. Niet meer gecontroleerd. Gaat helemaal prima. Inmiddels bijna 18 weken en nog steeds lekker op haar buik aan het slapen.
2 maanden geleden
Herkenbaar, wij waren er ook erg druk mee. We hebben een earosleep matras en bijpassend hoeslaken. Zelfs als haar neus in t matras zou liggen (wat eigenlijk niet gebeurd) kan ze nog ademhalen. Hierdoor is er bij mij rust gekomen en kan ik het beter loslaten.
Het wakker maken met de armen was hier ook drama. Dit is nu beter. Dit ging vanzelf. Onze dochter is nu ruim 4,5 maanden oud.
2 maanden geleden
Onze zoon is nu 4,5 maand en slaapt ook sinds 2/3 weken op zijn buik. In het begin rolde we hem weer terug, maar dan bleven we bezig. En we merken dat hij het op zijn buik slapen echt fijn vind. Wij hebben wel een aerosleep matras en hoes, wat ik zelf een hele fijne gedachte vind. Nu laten we hem gewoon lekker liggen en hij slaapt daardoor ook een stuk beter.
2 maanden geleden
Hier ook een buikslaper en ik maak me er niet druk om. We kunnen moeilijk heel de nacht boven haar ledikantje gaan hangen. Ik draai haar ook niet meer terug, want ik merk dat ze goed in staat is om haar hoofdje te draaien. Ik snap het advies vanuit wiegendood, maar het is echt onmogelijk om er constant bij te blijven.
2 maanden geleden
Herkenbaar! Eerst waren wij er ook druk mee, constant terug draaien etc. met als resultaat dat hij uit zijn diepe slaap werd gehaald. Hij kan rollen en goed zijn hoofd draaien. Dus nu rust erbij gevonden, ook even geobserveerd. Hij slaapt wel nog bij ons op te kamer (advies vanuit consultatiebureau tot 6 maanden) zo kunnen we mocht er wel wat zijn het gelijk horen.
2 maanden geleden
Bedankt voor jullie reacties! Wij hebben ook een doorademende matras, en hebben ook zo’n babysense sensor gehaald. Maar nog steeds durf ik niet te slapen. Erg he om dat vertrouwen te winnen? Maar zo slapen we ook niet. Ik denk dat het een kwestie van tijd zal zijn. wel fijn om te lezen dat meerdere baby’s het liefst op hun buik slapen.
2 maanden geleden
Onze zoon is 20 weken en al vanaf geboorte echt een buikslaper en dat gaat prima. Nu kan hij sinds een maand rollen en rolt hij in de nacht naar zijn rug maar kan dat niet terugrollen. Hij vindt het zelf enorm grappig maar wij kunnen er om het uur uit om hem weer terug naar de buik te rollen. Iemand tips?
2 maanden geleden
Reactie op elise17
Onze zoon is 20 weken en al vanaf geboorte echt een buikslaper en dat gaat ...
Wat grappig! Ik maak me druk om een buikslaper en jij om een rugslaper 😅. En als je hem op z’n rug legt, zodat hij op z’n buik rolt? Of rolt ie continu?
2 maanden geleden
Reactie op elise17
Onze zoon is 20 weken en al vanaf geboorte echt een buikslaper en dat gaat ...
Op zijn zij leggen met een opgerold dekentje onder de matrashoes in de rug. Zo kan hij wel op zijn buik, maar niet naar zijn rug draaien tijdens het slapen
2 maanden geleden
Yes hier ook een echte buikslaper. Daar kwamen we met 7 weken achter via de Osteopaat. Ze liet ontzettend veel onrust zien op haar rug... heel kort slapen en dan werd ze weer wakker. Hier werd ze heel gefrustreerd van. Doordat ze vanaf haar geboorte buik-op-buik borstvoeding kreeg, was haar nekje al vroeg sterk. We legde haar eerst overdag op de buik om te observeren hoe ze daarmee omging. Het was echt dé uitvinding: ze sliep heerlijk en bewoog amper nog én als ze bewoog dan draaide ze zelf haar hoofdje keurig bij! Sindsdien slaapt ze heerlijk op haar buik (tegen alle adviezen in natuurlijk) en sliep ze de nachten door (ondanks dat ik bv geef). Ieders slaap is veel waard en ze lag naast ons in de co-sleeper 🌸
2 maanden geleden
Elke dag accepteer ik het meer en meer dat ons ventje een buikslaper is. En onze slaapjes worden er beter door.
Hij wordt wel elke nacht tussen 04:30-06:00 wakker. Ik geef uit voorzorg een fles, maar toch blijft hij wakker en wilt niet slapen. Tips hiervoor?