Hoi Dames
Af en toe heb ik zo'n zin in een ijskoud colaatje, hoe doen jullie dit?
Verder neem ik niks aan cafeïne per dag, in januari bij 12 weken een miskraam gehad en merk dat ik het erg spannend vind nu dingen te nemen die eigenlijk niet worden aangeraden... hoe doen jullie dit? Tips?
Je mag een bepaalde hoeveelheid cafeïne op 1 dag. Cola heeft niet zoveel. Je kunt een lijstje vinden online, zie je precies hoeveel er in zit en hoeveel je mag. Ik ben ook heel angstig en ga gewoon onder de norm zitten. Dan voel ik mij prettiger bij. Dus 1 klein bekertje cola op een dag En de volgende dag eens 1 kopje thee. En ook niet elke dag. Cola zonder cafeïne kan ook. Maar als jij je niet prettig voelt niet doen.
Af en toe mag gewoon hoor.. ontneem jezelf niet al te veel, het is al lasti ...
Nou dat inderdaad 🙈 en is ook echt niet dagelijks, maar zit op dit moment met 30 graden in Kroatië hahah! Dan loopt et water mij gewoon in de mond als mn vriend een cola besteld 😂
Deze zwangerschap zou ik de eerste weken niet hebben overleefd zonder cola. Drink normaal nooit cola (vind het niet eens lekker) maar het hielp me echt tegen de misselijkheid.
Verloskundige had ook gezegd, (naturel) chips en cola, zit alles in wat je nodig hebt😅
Ik drink elke dag 1 blikje cola zero, verder neem ik geen andere cafeïnehoudende dranken. Enige waar je op moet letten is je cafeïne inname, als dat onder het aangeven maximum ligt, is het geen probleem en zou ik lekker genieten van dat ijskoude colatje! 😊
Ik heb gisteren Cola zero/zero cafeïne gehaald, met name ook voor de misselijkheid! Wij zijn nog geen week terug uit Kroatië, en daar dronk ik veel 7up/Sprite, Fanta en Jana smaak water met aardbei / Guave
Je hebt ook cafeïne cola (gouden verpakking van Coca Cola), misschien geeft je dat een prettiger gevoel. Echter sta ik er ook zo in met wat de rest zegt, 1 ‘echte’ cola kan geen kwaad. Al koop ik soms dus ook de cafeïne vrije.. is ook prima te drinken 🙃
Je kan ook de zwangerhap app downloaden daar staat ook precies in wat je wel en niet mag.
Je mag inderdaad 200mg per dag aan cafeine. Ik drink zo af en toe ook gewoon een glaasje cola als ik ergens op bezoek op ben of uit eten bijvoorbeeld.
Voor thuis heb ik gewoon cafeine vrije cola😊 die hebben ze van coca cola en jumbo huismerk heeft ze ook.
Ik drink elke dag wel 1 glas cola zero, ook in mijn vorige zwangerschap en hij is ook helemaal gezond geboren!! Je wordt snel bang gemaakt met dingen tegenwoordig. Als je ergens zin in hebt gewoon eten/drinken!
Bedankt voor al jullie lieve tips! Je wordt soms zo gek gemaakt van alles wat er op internet staat! Ga ook zeker de caffeine vrije eens proberen als ik weer in Nederland ben! :)
Ik heb ook ineens zóveel zin in koude cola, terwijl ik dit nooit dronk.. heb het ook met fanta, daar zit geen cafeïne in dus dat maakt het wel makkelijker. 😋 verder drink ik gewoon koffie, ice tea of cola als ik daar zin in heb.. wel let ik er op dat dit dan niet meer dan 2 glazen per dag zijn.