15 Reacties
3 maanden geleden
Je schoonmoeder is dan oma, maar ze mag OMA (Ongevraagde Meningen en Adviezen) lekker achterwege laten. En je schoonvader ook.
Ik denk dat je dit het beste met je partner kan bespreken (neem aan dat hij qua kledingkeuze niet oneens is met jou) en hem dan met zijn ouders laat praten over hoe jij het ontvangt. Reageren ze daar niet op door hun gedrag aan te passen, dan zou ik zeggen: kleed haar vóóral niet meer zoals zij wensen als je daar naartoe gaat, tot ze normaal kunnen doen.
Er is verdorie niks mis met een spijkerbroekje en een blauwe romper. (Ik word plaatsvervangend boos, haha.) Iedereen die er niet tegen kan dat JIJ JOUW KIND kleed zoals jij wil (mits niet te warm of te koud) kan zijn mening voor zich houden en de andere kant op kijken
3 maanden geleden
Ik heb ook een meisje, en die wordt heus niet alleen maar in suikerspin roze gekleed. Ze heeft ook een heel stoer jurkje rood met zwart geblokt met een grijs truitje.
3 maanden geleden
Wat stom joh…. Snap dat je dat vervelend vind. Lekker laten lullen en gewoon aankleden wat jij leuk vindt!
Onze dochter heeft in maat 50 en 56 en veel in 62 helemaal geen roze aangehad, wat maakt dat al die kleding zo door kon naar ons zoontje. Niet eens bewust maar we vonden roze gewoon niet zo leuk bij der staan toen ze baby was.
3 maanden geleden
Ooh zo irritant en achterhaald🙈.
Ik heb dat ook wel met eten etc altijd dat: 'oh nou wat een gedoe, vroeger mochten ze gewoon alles hoor'. En dan gaat het om snoepjes, pakjes drinken of bijvoorbeeld druiven in 4en snijden. Ik heb inmiddels 3 kindjes en van alles al gehoord😱
Wat dat betreft hebben toch veel oma's en opa's ineens moeite om zich aan te passen, terwijl ze in mijn geval echt nog vrij jong zijn.
3 maanden geleden
Heel irritant, ja.
Oefen een paar standaard antwoorden en maak er een grapje van.
Want ze zullen het wel een goed gespreksonderwerp vinden… 🤷🏼♀️
“Ja, ze gaat vandaag voor een bloemetjes gordijn”
“Mooi rood is niet lelijk”
“Ze lijkt vooral op ‘eigen naam’”
“Zo jong en nu al commentaar krijgen op wat ze draagt”
En ik zou er een spel van maken. Kijken wat ze nu weer te zeggen hebben.
Je kunt zelfs een logboekje aanleggen en kijken of je ‘dubbele’ opmerkingen kunt scoren. 🤪
3 maanden geleden
Reactie op Momo_
Haha iedereen heel erg bedankt! Het is Indd heel erg irritant. Gecombineerd ...
Daar heb je ook gewoon recht op in mijn nederige opinie.
Wat ik later ook nog bedacht, je kan ook vragen hoe de ervaring van je schoonouders was met de meningen van anderen toen zij de kinderen klein hadden. Hoe hebben zij dat ervaren? En hoe denken ze dat het op jou overkomt.
Heel veel succes met je situatie
3 maanden geleden
Hier ook 🙄 word er helemaal gek van. WIJ vinden dat onze dochter prachtig is aangekleed elke dag, al is het alleen maar een rompertje ondat het zo warm is. Ook is mijn dochter net 4 maanden en ze moet van mijn schoonmoeder maar met ons van de tafel mee eten omdat ze een hongerige baby is.. hou op schei uit zeg 🙄 dit commentaar geeft ze alleen als mijn vriend er niet bij is want die geeft gelijk een weerwoord en ik zeg maar ja nee en amen want ik heb geen zin in discussies met iemand die er toch niks van snapt 🙈
3 maanden geleden
Reactie op Groby
Hier ook 🙄 word er helemaal gek van. WIJ vinden dat onze dochter prachtig ...
Je kan er voor kiezen om niet meer alleen te gaan. Dat scheelt jouw een hoop stress
3 maanden geleden
Toen ik met mijn zoontje van toen 4 maanden in NL was om familie te bezoeken werden mijn moeder en ik aangesproken door een mevrouw in de apotheek. Of mijn baby een jongen of een meisje was. Hij droeg een beige pakje met een patroon van tomaatjes, knolselderij en wortels, super schattig. Ik antwoordde haar met dat hij een jongen was en vervolgens begon ze een hele monoloog over hoe je tegenwoordig niet meer kan zien of kinderen jongens of meisjes zijn want niemand doet ze nog roze/blauw aan. Ons tweede kindje is een meisje en die draagt ook veel verschillende kleuren en printjes.
Wist je dat het tot de jaren ‘40 andersom was? Toen was roze voor jongens en blauw voor meisjes 🤷♀️
Als ik het me goed herinner komt dat van de Katholieke kerk omdat Maria altijd in het blauw gekleed is en Jezus wordt ook wel in rode kleding weergegeven, en roze komt van rood.
Mijn zoontje ziet er in roze overigens heel stoer uit 😉
3 maanden geleden
Ik was laatst met mijn zonen op pad. Toen vroeg iemand aan mijn oudste (3,5 jaar) of hij een broertje of zusje had.
Omdat mijn zoon soms niet goed uit zijn woorden komt zei ik een broertje. Maar was lastig te zien in een witte romper en beige korte broek🤪.
Mensen kunnen oordelen, van vreemden kun je reacties verwachten. Je eigen familie moet niet oordelen over hoe je je kind kleed. Ik hou er niet van dat meisjes alleen in roze en jongens alleen in blauw gekleed moeten worden.
Onze oudste heeft een favoriete kleur t-shirt. Knal geel😂. Makkelijk als je naar een plek met veel kinderen gaat. Zoek het knal gele shirt🤣