22 Reacties

één maand geleden

Saai??? Lekker wandelen met hem op de grond spelen .

één maand geleden

Ik snap je hoor! Dat wordt gelukkig steeds makkelijker als ze ouder worden. Slaapt hij goed in de kinderwagen? Want dan kun je gewoon lekker de stad in/ergens gaan lunchen. Dat vind ik heerlijk om te doen op dagen dat ik alleen met mijn zoontje ben. Je zou eventueel ook een dagje dierentuin kunnen doen, al doe je dat op deze leeftijd wel nog meer voor jezelf dan voor hem, haha. Maar ik deed dat met mijn oudste ook regelmatig en ze keek wel heel aandachtig rond

één maand geleden

Reactie op NathalieA

Ik snap je hoor! Dat wordt gelukkig steeds makkelijker als ze ouder worden. ...
Aaah thanks voor je begrip! Dat is inderdaad een beetje het lastige. Het is echt een mega alerte baby wst ervoor zorgt dat hij (nog nooit) in de kinderwagen oid heeft geslapen. Hij slaapt wel in de draagdoek, maar ik begin hey fysiek te zwaar te vinden. Dat maakt dat ik veel thuis blijf in de wakkertijden. Maar misschien goed om de draagdoek toch mee te nemen en iets als de dierentuin te doen inderdaad! Goed idee!!

één maand geleden

Misschien vinden jullie baby zwemmen wel leuk?

één maand geleden

Reactie op Mskl

Aaah thanks voor je begrip! Dat is inderdaad een beetje het lastige. Het is ...
Ik neem de wagen en de draagzak altijd mee. Die van ons wilt namenlijk ook maar korte tijd in de wagen 😅. Zo kan ik steeds even afwisselen en wel tripjes naar een park of de stad doen.

één maand geleden

Is niet erg hoor! Meestal zet ik een muziekje aan en laat ik de kindjes zelf spelen. Gaan wel elke dag even iets doen, zoals boodschappen, bieb, lunchen, familie bezoekje en elke middag de hond uitlaten. Dat doorbreekt toch de dag maar is ook lastig dat je niet echt iets kan doen met de slaapjes, onze dochter slaapt ook alleen in bed en in de draagzak vaak maar een kwartiertje dus laatste dutje van de dag kan wel daarin gedaan worden.

één maand geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Is niet erg hoor! Meestal zet ik een muziekje aan en laat ik de kindjes zel ...
Dankje voor je begrip! Zo dubbel. Je wil alles meemaken en het gaat allemaal veel te snel. En tegelijkertijd is het soms gewoon saaiig. Nooit goed haha. Echt slim om wel elke dag een activiteit buitenshuis te doen! De bieb is ook een leuke! Hebben jullie wel een beetje een ritme in de dag, qua slaapjes? Hier totaal niet haha waardoor plannen ingewikkelder is.

één maand geleden

Reactie op Hoi1990

Saai??? Lekker wandelen met hem op de grond spelen .
Ja:) laten we open en eerlijk zijn over alle kanten die je voelt bij moederschap. Ik denk dat we dan t meeste aan elkaar hebben!

één maand geleden

Reactie op Mskl

Dankje voor je begrip! Zo dubbel. Je wil alles meemaken en het gaat allemaa ...
Ja precies dit gevoel herken ik hoor. Je wil niet ‘klagen’ maar je leven is gewoon heel klein en beperkt op sommige dagen. Wij hebben ook totaal geen ritme in slapen en voeding (borstvoeding). Ik zou in jouw geval gewoon gaan zodra hij wakker wordt, en een volgend slaapje komt dan wel weer als je weer thuis bent (of in de draagzak als je merkt dat hij moe wordt) Minder slaapjes als ze ouder worden is zo’n verademing. Kan niet wachten tot ze helemaal geen slaapjes meer hebben, haha

één maand geleden

Reactie op NathalieA

Ja precies dit gevoel herken ik hoor. Je wil niet ‘klagen’ maar je leven is ...
Haha Dankje! Goeie tips! Dat lijkt me ook heerlijk. ♡♡

één maand geleden

Met de babygym spelen, met ballonnen spelen (ik heb er drie in de box), met water spelen, met speelgoed spelen, samen huishouden doen, boekjes lezen, wandelen, winkelen, visite vragen, op visite gaan, boodschappen, samen koken (stoeltje erbij zetten), oefenen met rollen/kruipen. In een stoeltje zetten en voor hem of haar dansen, dierentuin zoals iemand zei, markt. Mijn partner vind iets bedenken ook lastig. Maar zo lang je leuk en gek doet vinden ze alles wel interessant 🤭

één maand geleden

Reactie op Evida1988

Met de babygym spelen, met ballonnen spelen (ik heb er drie in de box), met ...
Goeie!!

één maand geleden

Ik doe nooit activiteiten met mijn baby. Ik leg haar in de box met leuk speelgoed en dan mag ze lekker zelf spelen. Vaak gaan we wel een keer naar buiten, want grote broer wil meestal wel buitenspelen. En soms leg ik haar op een kleedje op de grond dat ze kan kijken hoe grote broer met de duplo speelt. Vind ze hartstikke leuk, soms krijgt ze zelfs een duplootje om op te eten. Ik moet er niet aan denken om de hele dag een baby bezig te houden. Niemand die ik ken doet dat, haha.

één maand geleden

Reactie op Jnova

Ik doe nooit activiteiten met mijn baby. Ik leg haar in de box met leuk spe ...
Zou willen dat ik dit ook kon, maar onze zoon kan dus niet zelfstandig spelen. Na 5 a 10 minuten is hij verveeld / ontevreden en begint te jengelen. Wilt ook meer dan hij kan, waardoor hij continue gefrustreerd is. Ben er dus echt wel heel de dag mee bezig….

één maand geleden

Mijn man werkt onregelmatig, dus ik ben regelmatig 4 of 5 dagen alleen met ons zoontje. Nu het zo regent vind ik de dagen ook wel lang, omdat je niet naar buiten kunt. Meestal ga ik 1 keer een flink stuk wandelen en nog een keer met de auto ergens heen (visite, winkelen, wat drinken etc). En verder speel ik vaak samen met hem op het speelkleed, boekjes lezen op schoot vind hij ook super leuk, liedjes zingen. En als ik even bezig ben in huis vindt hij het ook heel leuk om erbij te zitten in het baby schaaltje van de kinderstoel of in het wipstoeltje.

één maand geleden

Probeer lekker op het speelkleed te spelen. Speelgoed aangeven, boekje voorlezen op de buik.. geluidjes maken.

één maand geleden

Reactie op Mskl

Dankje voor je begrip! Zo dubbel. Je wil alles meemaken en het gaat allemaa ...
Ja is ook zo! En de dagen kunnen zo lang duren vooral als je kindje nog een ritme moet ontwikkelen. Ik denk altijd het is belangrijk je kinderen te betrekken maar het is niet de taak je kind te entertainen. Het is juist goed om je kindje de eigen gang te laten gaan, we doen hier gewoon de dagelijkse taken en dan leggen we haar er bij en vindt ze het niet meer zo interessant doet ze vanzelf wel haar eigen ding. Heb je wel een groot speelkleed op de grond? Dat maakt het wel makkelijk als je even was moet vouwen oid dan kan je bij hem gaan zitten

één maand geleden

Jaaa zo herkenbaar! Ik bedenk de avond ervoor altijd een paar dingen die ik wil gaan doen. Kunnen echt super simpele dingen zijn zoals ‘wandelend rompers halen bij de HEMA’ of ‘met de auto meel halen bij de molen en daar nog wat drinken’. Maar ook regelmatig wat bakken of koken en haar erbij zetten, vindt ze helemaal leuk. Onze vriezer ligt ineens vol met extra maaltijden door al dat gekook 😅 Maar door van tevoren wat kleine dingetjes te bedenken, geeft me dat een beetje houvast op de dag en kijk ik welke activiteit bij welke wakkertijd past. Nu zijn mijn dagen echt niet gevuld met allerlei activiteiten hoor, ze ligt ook vaak zat alleen te spelen gelukkig.

één maand geleden

Hier ook een energieke baby die ook graag samen dingen wil doen! Ik ga nu elke week naar Babyzwemmen en mama&baby fitness. Met alles eromheen ben je zo de halve ochtend zoet en daarna slaapt ze ook vaak wat langer dan een half uur haha

één maand geleden

Ik snap het wel hoor. Heb een zoontje van 3,5 en een dochter van 5 maanden. Heb ook regelmatig last van verveling. Lange dagen binnen waarop je geen volwassenen spreekt🤪 Woon op 10min lopen van de supermarkt, dus dat is ons dagelijkse uitje. Daarna soms nog even binnenwippen bij mijn ouders die op de route naar de supermarkt wonen. Verder veel thuis. Soms ook omdat ik niet meer de puf heb om twee kinderen weer aan te kleden/in te pakken om naar buiten te gaan🫣 Probeer vooral gewoon het huishouden draaiende te houden, waarbij de oudste om mij heen kan rommelen. Samen wasje vouwen enzo. Lekkere lunch maken samen, dat vind hij ook helemaal leuk. Als de jongste dan ook wakker is in het wipstoeltje erbij of gewoon lekker in de box. Het blijft een beetje zoeken, ook omdat het ritme vaak nog ver te zoeken is🤪