10 Reacties
2 jaar geleden
Ik kan vanwege mijn gastric bypass niet de normale suiker test doen.
Ik zelf heb een prikkit mee gekregen voor een 4 punts dagcurve.
1 maal nuchter
1 maal 1,5 uur na ontbijt.
1 maal 1.5 uur naar lunch
En 1 maal 1,5 uur na het avond eten.
Ik moet met behulp van een vingerprik een klein buisje bloed vullen en dit de volgende ochtend voor 10.00 inleveren bij het ziekenhuis.
Ik vermoed dat jij een aantal keer per dag in het ziekenhuis bloed moet laten prikken. Dat was bij mij ook eerst de bedoeling. Maar ze hebben het omgezet naar een vingerprik die ik zelf kan doen.
2 jaar geleden
Reactie op Meta83
Ik kan vanwege mijn gastric bypass niet de normale suiker test doen.
Ik ze ...
Zo vervelend dit, thuis is zeker weten veel handiger. Alleen hebben ze de thuiskit niet en moet ik het daarom in het ziekenhuis doen. Ben benieuwd hoe dit zal verlopen, is mijn 4e zwangerschap maar heb bij de 3 vorige altijd dat vies drankje moeten drinken
2 jaar geleden
Ik denk dat je gewoon een test moet doen in het ziekenhuis. Nuchter prikken ,dan suiker drankje drinken en opnieuw prikken. Waarschijnlijk heeft ze niks gedaan met je vraag
2 jaar geleden
Ik heb een dagcurve geprikt, nuchter, 2u na ontbijt en 2 u na de lunch (meer hoefde niet van mijn verloskundige, maar je kunt ook nog 2u na het avondeten doen).
Ik heb het gedaan met 25 weken en doe het nog een keer met 27 wkn, dan was t genoeg.
Ik werk in de zorg dus voor mij is t makkelijk, ik heb een glucosemeter.
2 jaar geleden
Ik moest 3 dagen dagcurve maken, nuchter en 1 uur na de maaltijd. Helaas bij mij dus niet goed, ik moet de 28ste in het ziekenhuis komen voor de uitleg over zwangerschapsdiabetes.
Ze hebben me wel voor de zekerheid nog eens zo'n 3 daagse curve laten maken, maar ook die was weer niet goed. De eerste 3 dagen waren twijfel.. mijn bloedwaarde voor de suiker van laatste 3 maanden was perfect zelfs wat laag dus het is precies nu tot stand gekomen.