10 Reacties

2 jaar geleden

Ik kan vanwege mijn gastric bypass niet de normale suiker test doen. Ik zelf heb een prikkit mee gekregen voor een 4 punts dagcurve. 1 maal nuchter 1 maal 1,5 uur na ontbijt. 1 maal 1.5 uur naar lunch En 1 maal 1,5 uur na het avond eten. Ik moet met behulp van een vingerprik een klein buisje bloed vullen en dit de volgende ochtend voor 10.00 inleveren bij het ziekenhuis. Ik vermoed dat jij een aantal keer per dag in het ziekenhuis bloed moet laten prikken. Dat was bij mij ook eerst de bedoeling. Maar ze hebben het omgezet naar een vingerprik die ik zelf kan doen.

2 jaar geleden

Reactie op Meta83

Ik kan vanwege mijn gastric bypass niet de normale suiker test doen. Ik ze ...
Zo vervelend dit, thuis is zeker weten veel handiger. Alleen hebben ze de thuiskit niet en moet ik het daarom in het ziekenhuis doen. Ben benieuwd hoe dit zal verlopen, is mijn 4e zwangerschap maar heb bij de 3 vorige altijd dat vies drankje moeten drinken

2 jaar geleden

Ik krijg een dagcurve, zag op de website van atal medial dat ik eerst nuchter moet prikken, dan mag/moet ik 2 boterham, kop thee en glas melk dronken. Een uur na mijn ontbijt opnieuwe prikken en daarna 30 min nogmaals. Verder geen idee nog ook mijn eerste keer zo 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Eef2791

Ik krijg een dagcurve, zag op de website van atal medial dat ik eerst nucht ...
Sorry dagcurve, moet ontbijt curve zijn

2 jaar geleden

Reactie op Eef2791

Ik krijg een dagcurve, zag op de website van atal medial dat ik eerst nucht ...
Moet het dan toch even navragen want het is dus echt onduidelijk welke ik moet doen. Jouw ontbijtcurve lijkt me wel echt ideaal

2 jaar geleden

Ik denk dat je gewoon een test moet doen in het ziekenhuis. Nuchter prikken ,dan suiker drankje drinken en opnieuw prikken. Waarschijnlijk heeft ze niks gedaan met je vraag

2 jaar geleden

Ik heb een dagcurve geprikt, nuchter, 2u na ontbijt en 2 u na de lunch (meer hoefde niet van mijn verloskundige, maar je kunt ook nog 2u na het avondeten doen). Ik heb het gedaan met 25 weken en doe het nog een keer met 27 wkn, dan was t genoeg. Ik werk in de zorg dus voor mij is t makkelijk, ik heb een glucosemeter.

2 jaar geleden

Reactie op Chipotle #1

Ik denk dat je gewoon een test moet doen in het ziekenhuis. Nuchter prikken ...
Nee ze zei nog specifiek een dagcurve omdat ik suikerdrankje heb geweigerd

2 jaar geleden

Reactie op sanne2189

Ik heb een dagcurve geprikt, nuchter, 2u na ontbijt en 2 u na de lunch (mee ...
Dit is dan zeker te doen, ga het zeker navragen

2 jaar geleden

Ik moest 3 dagen dagcurve maken, nuchter en 1 uur na de maaltijd. Helaas bij mij dus niet goed, ik moet de 28ste in het ziekenhuis komen voor de uitleg over zwangerschapsdiabetes. Ze hebben me wel voor de zekerheid nog eens zo'n 3 daagse curve laten maken, maar ook die was weer niet goed. De eerste 3 dagen waren twijfel.. mijn bloedwaarde voor de suiker van laatste 3 maanden was perfect zelfs wat laag dus het is precies nu tot stand gekomen.