4 Reacties

2 maanden geleden

Ik lees mee

2 maanden geleden

Mijn zoontje is van 21.04. Hij krijgt 5 flessen van 180+6 (soms 210+7 als hij meer honger heeft). Zijn eetschema ziet er zo uit: - 7:00 fles - 9:30-10:00 oefenhapje - 11:00 fles - 13:30-14:00 oefenhapje (als we de tijd voor hebben) - 15:00 fles - 19:00 fles - 23:00 fles + 1-2 schepjes rijstebloem of andere pap (droomvoeding want meestal wordt hij niet wakker maar drinkt zijn fles slapend) Ik denk dat bij 4 maanden niet de bedoeling is om echt een ontbijt te geven maar gewoon de fles 😁 I had wel geprobeerd pap in het ochtend te geven maar dan heeft hij niet zo veel honger en drinkt hij minder 😅

2 maanden geleden

Ik zou het houden bij 1-2 keer per dag een oefenhapje na de voeding, en dan gaat het echt maar om een paar lepeltjes. Het zijn echt oefenhapjes en je moet het dus niet zien als ontbijt, lunch, avondeten. Hoe meer vast voedsel je gaat aanbieden, hoe meer dat ten koste gaat van de melk. Tot 1 jaar blijft melk de belangrijkste voeding

2 maanden geleden

Bij 4 maanden is de fles nog het ontbijt. Als ik het me goed herinner ging onze oudste vanaf 8 maanden echt met ons mee ontbijten. Ze kreeg dan een broodje met pindakaas bijv + een flesje melk of pap gemaakt van kv en wat slokjes water. Vanaf 12 maanden at ze met ons havermoutpap mee gemaakt van koemelk/sojamelk.