9 Reacties

2 jaar geleden

Jeetje, wat vervelend! Wat erg ook van die moeder dat ze niet gewoon even luistert en pas zo laat met het kind naar de huisarts is gegaan! Ik hoop zo dat het allemaal goed is voor je... Ik zou echt zo kwaad zijn op die moeder!

2 jaar geleden

Wat raar dat ze haar kind gewoon doodziek naar de opvang brengt!! Je hebt daar gewoon speciale dagen voor op je werk als je kind ziek is. Hopelijk valt het voor jou allemaal mee!! 🍀

2 jaar geleden

Een kind met de vijfde ziekte is al besmettelijk 1 week voor er symptomen komen. Dus blijft het altijd lastig om aanraking met vijfde ziekte te voorkomen. Wel een verkeerde keuze van de ouders om er ziek kindje te brengen!

2 jaar geleden

Oh wat griezelig. Ons kindje gaat ook naar de opvang en kan het daar natuurlijk ook oplopen en aan mij geven. Bah ik had niet stilgestaan bij dit risico.

2 jaar geleden

Ik werk ook op de opvang. Ik hoorde voor het eerst bij de VK inderdaad dat dit gevaarlijk kan zijn. Ik maak mij ook zorgen ivb de incubatietijd , je kan dit niet voorkomen.. ik heb morgen een bloedonderzoek om te kijken of ik al antistoffen heb.

2 jaar geleden

Hoihoi, Ik werk ook in de kinderopvang en heb de antistoffen voor de 5e ziekte niet..( best gek, ik werk al ongeveer 12 jaar in de opvang en heb dit blijkbaar dus nooit gehad). Hebben ze niet bij je intake meteen bloed geprikt? Ik werd bij mijn 1e kindje gebeld met 9 weken dat ik dus de eerste 20 weken van ds groep af moest. En nu ik zwanger ben van mijn 2e kindje heb ik al bloed laten prikken voordat ik mocht testen zodat ik al wist of ik weer van de groep af moest zodra de test positief was. Een kleine geruststelling.. echt heel veel mensen hebben de 5e ziekte gehad als kind dus de kans is groter dat je het wel gehad heb. En dan is er dus niks aan de hand en kan je gewoon op de groep staan😘

2 jaar geleden

Ik zou denk ik niet boos zijn op de ouders hoor. 5e ziekte is niet meer besmettelijk bij vlekjes.. maar de week voorafgaand wel, als je dus niks ziet. Mijn zoontje had t wss ook en daarom ben ik zelf gisteren ook op antistoffen geprikt. Maar hij is deze week wel op de opvang geweest.. hij was niet ziek of iets..

2 jaar geleden

Reactie op Imkebb

Ik zou denk ik niet boos zijn op de ouders hoor. 5e ziekte is niet meer bes ...
Nouja, het maakt wel uit voor de waarschuwing. Hoe eerder duidelijk is dat een kind het heeft, hoe sneller je actie kan ondernemen. Want het is besmettelijk. Dus hoe meer kindjes het krijgen hoe groter de kans dat je het krijgt. Geldt namelijk ook voor de zwangere ouders. Wij hebben meteen ons kind van de opvang gehaald toen de eerste besmetting bekend was. Gelukkig was ons kind niet besmet geraakt. Maar als die ouder niks had gezegd en vervolgens meer kindjes het kregen, was de kans veel groter dat mijn kind het kreeg en ik dus ook.

2 jaar geleden

Dat is heel vervelend. En voor jou heel spannend. Ik werk in een kleuterklas en bij ons brengen ouders, kinderen ook heel ziek naar school. Ze zeggen dan bijvoorbeeld, zet hem maar naast de prullenbak, want hij kan spugen. Dan verzoek ik ze de kinderen mee naar huis te nemen. Sommigen worden dan echt woest. Dus ik herken het wel. Ik ben getest op 5e ziekte en waterpokken. Gelukkig beide antistoffen. Ik hoop voor jou ook, dan sta je toch wat geruster op je werk. Neemt niet weg dat het vervelend is als veel kindjes ziek zijn. Dat kun je niet gebruiken, je hebt je energie hard nodig.