7 Reacties

11 dagen geleden

Lastig zeg! Kan me voorstellen dat je er een beetje tegenop ziet. 5-6 weken is wel een goed moment om te beginnen met oefenen met een flesje om later flesweigeren te voorkomen. Als je nu een klein voorraadje kolft heeft dat verder geen invloed op hoe ze nu aan de borst drinkt. Elke dag zo’n 30 milliliter kolven en je hebt zonder dat je dochter het merkt straks toch een kleine voorraad. Ik denk dat je vriendin het wel erg zou waarderen als je komt, maar het ook zal begrijpen als je maar eventjes blijft. Daar zou ik dan ook voor kiezen; 1 activiteit overdag meedoen en dan weer naar huis. Voordat je weg gaat voeden. Lukt het dan niet met de fles, dan is er ook nog geen man overboord en kan ze gewoon weer inhalen als je thuis bent. Maar het blijft een persoonlijke keuze met geen goed of fout. Succes met je keuze!!

11 dagen geleden

Lastige situatie! Je moet het natuurlijk zelf beslissen, hier mijn input: - Je kan eventueel nu tijdens het voeden een opvangbakje / haakaa gebruiken om alle melk op te vangen die lekt, dit kan evtl een flesje vullen na een paar dagen - ik zou zelf gaan voor een uurtje of 2. Dan ben je erbij en alsnog niet te lang weg. Zodra je je dochter voedt en daarna wegrijd heb je zo 2/3 uur afhankelijk van hoevaak ze drinkt - Kiezen voor je dochter lijkt me altijd de betere keuze, aangezien je waarschijnlijk anders de hele tijd toch niet kan genieten

11 dagen geleden

Reactie op NathalieA

Lastig zeg! Kan me voorstellen dat je er een beetje tegenop ziet. 5-6 weke ...
Ja zeker lastig.. het probleem is alleen dat het op een uur rijden is.. dus dan ben ik al gauw 3 uurtjes weg. Ik voed nu op verzoek en kan heel verschillend zijn, soms 3 uur tussen maar soms ook na een uur alweer.. en vind het dan zo vervelend als ze de hele tijd ligt te huilen 🙁 soms is het niet eens drinken maar ook een beetje sabbelen.. de speen pakt ze helaas niet 😅

11 dagen geleden

Reactie op FBSophia

Deze speen pakt onze zoon ook. Andere spenen wilt hij niet. Lastige situatie waar je in zit. Kun je het niet met je vriendin bespreken? Ze begrijpt het vast als je er of helemaal niet bij bent of een gedeelte ervan. Succes met het maken van een beslissing 💪

11 dagen geleden

Ik zou zelf ook een vrijgezellenfeest hebben dit weekend, maar dit werd ook verplaatst naar een afstand van een uur. Nu zou ik alleen gaan met avond eten. Dit heb ik nu ook af gezegd. Juist omdat de avonden onrustiger zijn. Nu is dit meer een kennis dus voor mij was de keuze niet zo lastig. Je kan al wel wat kolven nu. Ik heb ookal meerdere malen gekolfd dit ivm de bruiloft. Zo krijg ik tenminste een voorraad in de vriezer. Volg vooral je gevoel. Het is je kindje! En als iets niet goed voelt gewoon niet doen. Vriendinnen zullen dit begrijpen van elkaar. En even mee op de dag is ook al leuk! En voor die paar uur is een flesje dan wel te doen als ze eerder komt 😊 Succes met de keuze 🍀

11 dagen geleden

Je kan haar overigens natuurlijk ook gewoon meenemen in de middag als het een rustige activiteit is / lunch. Baby van deze leeftijd slapen nog zo veel en in een draagzak of in de wagen is ze vast aardig rustig!