4 Reacties

3 maanden geleden

Om te drinken? Of om te kolven? Sommige bv kindjes drinken veel vaker dan elke 3 u. Dus een mindere hoeveelheid per keer. Is heel normaal. Mijn zoontje tankt op de opvang zo 150 cc af als ik dat toevallig een x kolf. Een andere x kolf ik 100 cc en drinkt hij dat. Wat voor schema zou je willen volgen?

3 maanden geleden

Je dochtertje drinkt in hoeveel ze kan op zo’n moment. Natuurlijk is het dan wel zo dat ze vaker komt. Het maagje verteert borstvoeding sneller dus als ze kleinere hoeveelheid krijgt dan krijgt ze sneller honger. Mijn zoontje dronk 2 weken geleden nog 80ml en nu oppeens 120 ml. Nu komt hij ook minder vaak. Om de 4 uur. Je kan helaas niet forceren om meer te drinken maar ze zal uiteindelijk wel meer gaan drinken.

3 maanden geleden

https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/#:~:text=De%20hoeveelheid%20melk%20per%20kilogram,de%20vijfde%20maand%20110%20ml. Maand 4 = 120x gewicht in kg / aantal voedingen Stel: 120 x 7 (kg) / 10 (aantal voedingen) = 84cc Maar met kleine 'hapjes'/drinkmomenten zit je ook zo op de 12-14x per dag , en dan kom je wel op 60-70. Hier wisselt het, ook met 4 maanden. Eerst onwijs afgeleid en met moeite 90 (het is een grote jongen) en sinds een paar dagen tankt hij ineens 120-150cc weg. Door vaker te komen drinken/aanleggen krikt je productie automatisch ook op. Als je baby nog goede plasluiers heeft, en straks bij de weging van het consultatiebureau weer voldoende gegroeid is, is het voldoende. Zelf drink je ook wat vaker met dit weer 😊 (tenminste, dat is wel aan te raden 😇)