12 Reacties
4 maanden geleden
Misschien wat meer er tussen proberen te laten. Ons dochtertje is soms ook na 3u weer onrustig en dan denk ik: Misschien heeft ze honger. Ik merk dat ze dan juist niet goed drinkt (ong. 90 ml ipv 150 ml). Als we rekken en wel pas na 4 u geven drinkt ze bijna alles.
Misschien heb je het al geprobeerd maar is het enige wat ik kan bedenken.
4 maanden geleden
Reactie op Simone2205
Misschien wat meer er tussen proberen te laten. Ons dochtertje is soms ook ...
Dankje Simone,
We hebben er inderdaad ook wel is 4 of 5 uur tussen gelaten, maar met hetzelfde resultaat helaas
4 maanden geleden
Reactie op Thomas van den Bosch
Dankje Simone,
We hebben er inderdaad ook wel is 4 of 5 uur tussen gelaten ...
Hmm dan helaas geen tips. Merkte toevallig vandaag ook dat ze minder dronk, maar kwam denk ik door de afleiding van haar broer. Boven op haar eigen kamertje dronk ze wel goed. Mijn man was thuis dus kon het uit proberen.
4 maanden geleden
wat een lastige situatie, ik weet zelf ook hoe stressvol het is als je kindje niet goed genoeg drinkt. Bij ons was het weliswaar borstvoeding dus geen ervaring, maar mijn gedachtes:
- Misschien kan je met temperatuur wisselen? Evtl vind ze het lekkerder warmer of kouder?
- je hebt al verandert met koemelk allergie, misschien heeft ze zuivel problemen? Evtl kan je ook nog andere soort melk proberen? Ik woon in Zwitserland en Bimbosan heeft ook soja melk
- evtl andere manier van flesje geven? Misschien ligt ze niet lekker?
- evtl voeden wanneer ze slaapt? Soort dreamfeed?
- ik weet niet of ze speentje neemt maar dit kan evtl haar “dorst mentaal lessen” wegens zuig behoefte? Geen idee 😂
Veel succes!
4 maanden geleden
Bij mij is het spartelen en nijdig worden 1x gebeurd. Bij Omneo voeding. Deze voeding was te dik voor een nr 1 speen. Dus er kwam amper wat uit en moest echt zijn best doen om te kunnen drinken. Heb je al eens een nr 2 speen geprobeerd?
4 maanden geleden
Reactie op jolijnma
wat een lastige situatie, ik weet zelf ook hoe stressvol het is als je kind ...
Dankjewel voor je bericht! Andere melk kunnen we inderdaad proberen, dat hebben we nog niet gedaan!
Andere manieren van flesje geven hebben we inderdaad gedaan, evenals spelen met de temperatuur spelen. Haar speen neemt ze gelukkig wel inderdaad.
We gaan het proberen!
4 maanden geleden
Reactie op Liantje1989
Bij mij is het spartelen en nijdig worden 1x gebeurd. Bij Omneo voeding. De ...
Dankjewel voor het meedenken! We zijn al heel snel naar nr 2 speen gegaan, omdat ze te moe werd tijdens het drinken. Dat ging heel even beter. Helaas dus ook al gedaan 😄
4 maanden geleden
Reactie op Annieke18
Misschien een Lactatiekundige vragen? Die bij mij is geweest kon ook goed a ...
Dankjewel! We hebben een stuk of 4 lactatie kundigen gezien en alle advies rondom houding en fles opgevolgd.
4 maanden geleden
Dan heeft je kleintje misschien dan toch genoeg? Ze hebben genoeg reserves.
Kan ook nog een sprongetje zijn he! Merken wij ook met ons dochter. Die drinkt veel minder in een sprong. En de ene kindje zit er eerder in als de andere.
Sprong 4 bijvoorbeeld is vanaf 14 weken. Maar onze dochtertje zat er met 12 weken al in.
Mischien een kleine geruststelling. Een vriendin van mij haar zoontje dronk ook kleine flessen en is nu 2.5 naar en ziet er gewoon prima uit. Denk niet dat je je helenaal druk moet maken.
En heel misschien toch beetje bij beetje met fruithapjes beginnen? Toen ik merkte dat me kleintje de lepel goed pakte ben ik er mee begonnen.