15 Reacties
3 maanden geleden
We moeten hem om 23.30 echt wakker maken. Als straks mn partner ook weer moet werken (die is nu veel vrij) dan zal ik om 07:00 wakkerr en voeding moeten geven, dus schema dan uurtje eerder met alles
3 maanden geleden
Mijn dochter van nu 2,5j ging met 10 maanden klokje rond slapen nadat we allerlei dingen hadden geprobeerd. Ineens van de een op andere dag gingen we van 2 nachtvoedingen naar nooit meer nachtvoeding zonder iets anders te doen.
Kindjes van april 2024 zijn nog jong, zoals je zegt accepteren is t beste, ze zijn maar zo kort zo klein.
Hier op t forum lees je misschien de succesverhalen maar echt niet dat de helft van april 2024 baby's doorslaapt. Ook geeft meer voeding geen garantie op wel doorslapen, een papfles ook niet.
3 maanden geleden
Reactie op Brendasmara
We moeten hem om 23.30 echt wakker maken. Als straks mn partner ook weer mo ...
De kinderarts adviseerde mij niet wakker te maken voor voeding, omdat dit eigenlijk onnatuurlijk is en kindjes dan ook vaak slechter drinken. Hier maakt t ook geen verschil, wel of niet wakker maken. Alsnog komt hij ergens tussen 2 en 5 uur.
Als je je kindje om 07 uur wilt voeden straks moet je hem ook om 19 uur op bed leggen. Kindjes van deze leeftijd hebben een "dag" van 12 uur vanaf moment opstaan, ik zou dus gewoon eerder opstaan dan pas om 8 uur de dag starten.
3 maanden geleden
Zou hem niet wakker maken voor een fles. Hij meld zichzelf wel hoor als ie honger heeft 😊 wakker maken is vaak echt nodig de eerste weken maar daarna geven ze het wel zelf aan en hoef je ze niet te storen in hun slaap. Het lijkt erop alsof er heeeeel veel babys al doorslapen op dit forum maar dat is slechts een klein percentage en deze mamas hebben gewoon echt geluk. Maar ik snap dat dat erggg jaloersmakend is als je vaak leest dat andere mensen hun kindje van 7-7 slaapt 😆
3 maanden geleden
Ik geef hier de laatste fles rond 22.00. Ben gaan vervroegen van 23.30 naar 22.00. Soms slaapt ze de nacht door, soms niet. Ik heb het geaccepteerd maar geef de laatste fles dus wel eerder zodat ik zelf wel meer slaap kan pakken.
Ik geef hem overigens bewust wel nog omdat ze regelmatig van 22.30 tot 6.00/7.00 doorslaapt. Bij de oudste ben ik er vrij snel me gestopt omdat die hoe dan ook snachts nog voor de fles kwam en juist onrustiger sliep door die late avondfles. Dus denk een beetje uitproberen wat voor jou kindje werkt en erin mee gaan. De oudste ging hier van de een op de andere dag doorslapen. Zoveel geprobeerd, niks hielp en opeens sliep ze door…
3 maanden geleden
Reactie op kiroet30
Mijn dochter van nu 2,5j ging met 10 maanden klokje rond slapen nadat we al ...
Preach.. mijn eerste dochter dronk meer dan een liter per dag en kwam 4 tot 10 x per nacht tot ze 1,5 jaar was 👍🏼😅 - april baby drinkt slecht maar slaapt al 1000x beter dan de eerste 😂. Geen tips dus maar als je dan toch wat wil proberen zou ik zeker de laatste fles eens proberen te skippen!
3 maanden geleden
Wij zijn eerst cold turkey gestopt met om 4/5 uur de voeding te geven, we gaven weer een speentje en dan ging ze verder slapen want we merkte dat als we die voeding wel gaven dat ze dan anderhalf uur wakker was. Ze was meteen van de nachtfles af hierdoor. Nu sinds 2 weken maken we haar ook niet meer wakker voor de laatste avond fles. De laatste fles krijgt ze nu tussen 19:00 en 20:30 en gaat ze daarna slapen en word ze de volgende ochtend rond 7:30 weer wakker. Ze is trouwens van 20/4 en wij geven 4 flessen van 190 water en 6 schepjes, soms vraagt ze om iets meer en dan krijgt ze gewoon 30 cc extra.
3 maanden geleden
Nou we hebben hem laten liggen na de fles van 8u. Hij kwam om 01:30 en daarna heel onrustig verder geslapen, aantal keer moeten lopen om hem te kalmeren. Rond half 7 ook klaar wakker, dus om 7u fles gegeven maar hier had hij ook meer moeite mee als normaal.. weet niet zo goed wat beter is. Meestal als we rond 23:30 de fles gaven sliep hij vaak wel tot 4-5 u vast door.
3 maanden geleden
Je schema lijkt me heel goed! Ik zou de fles van 23.30 niet weglaten. En als hij ‘s nachts komt dat je dan minder geeft of probeert met een speen te rekken. Ons kindje hadden we in de eerste weken gewoon de helft gegeven van wat hij normaal krijgt als hij ‘s nachts kwam. En dan steeds wat minder en de speen gegeven daarna vroeg hij er niet meer om.
3 maanden geleden
Je zou eens kunnen proberen om de laatste fles weg te laten en kijken wat er gebeurt.
Wij hebben onze dochter nooit zo laat nog een fles gegeven en meestal slaapt ze gewoon door (van 18.30 tot 07.30). Soms komt ze 1x rond 04.30, maar niet altijd (geven haar dan 120 cc ipv 180).
3 maanden geleden
Onze slaapt sinds kort redelijk door.
Wij hebben de fles van 4/5uur overgeslagen! Iedere keer als hij wakker werd, gaven we de fles. Wat we nu doen is speentje en opnieuw instoppen om te slapen. Hij ligt graag op zn zij dus dan leggen we hem op zn zij. Soms trekt hij dan nog even door tot 7. Vandaag appte mijn man dat hij pas half9 wakker werd nadat ik rond half6 hem opnieuw zn speen gaf.
Ik was al sinds 7u op werk dus was tamelijk jaloers haha
3 maanden geleden
Wij houden ook dezelfde schema aan! Ik geef BV. Als ik kijk naar zn gewicht moet hij ook wel een bepaalde hoeveelheid drinken. Dan kom ik uit op 7 flessen. En 1 ervan is in de nacht. Dat is eenmaal zo. En in mijn ogen hoort het ook gewoon. Ik ben al blij dat hij van 8 tot 12 slaapt en van 12 tot 4-5 ook weer…