20 Reacties

4 maanden geleden

Ik bedoelde van 21:30-22;00 tot 03:30 uur.

4 maanden geleden

Doorslapen is dacht ik 5u achter elkaar. Dus ja! Wees tevreden 😊

4 maanden geleden

Dit is al doorslapen idd! Doorslapen is zo wisselend bij baby’s en alles is normaal (kinderen die om de 2 uur voor voeding blijven komen en die gewoon 10 uur ertussen laten) er is ook bewezen dat borstvoeding en flesvoeding hierbij niet uitmaakt. Je ziet wel rond de 6 maand dat meer baby’s langere nachten maken (lang niet alle!!)

4 maanden geleden

Reactie op Anoniem0852

Ik bedoelde van 21:30-22;00 tot 03:30 uur.
Had vannacht dezelfde tijden en was bijna euforisch!

4 maanden geleden

Onze dochter is bijna 11 weken. Tot zaterdag sliep ze van 22u tot 3/4u. Sinds zaterdagnacht slaapt ze van 22u tot 7u. Zomaar uit het niets. Ze komt wel nog eens wakker tijdens de nacht maar huilt niet dus ik laat haar liggen. Het komt sowieso wel! Veel succes nog nu 🤞🏻

4 maanden geleden

Mijn zoontje van 11 weken komt ook nog een keer 's nachts. Hij laat er ook zo'n 6 a 7 uur tussen. Ik vind dat echt al heel fijn. Ik moet ook echt wel voeden s nachts anders houden mijn borsten het niet vol. Haha.

4 maanden geleden

Nou dat lijkt hier op t forum zo maar het is niet de standaard dat april baby's nu al 12 uur achter elkaar slapen. Mijn zoon haalt nu 8 a 9 uur achter elkaar. M'n dochter ging pas bij 10 maanden van 19 tot 7 slapen.

4 maanden geleden

Is super afhankelijk van je kindje zelf, mijn 1e zoon had tot 10maand ‘s nachts een voeding nodig. Mijn nu 13 weken zoontje slaapt soms van 2200 tot 0630. Maar ook vaak nog niet en voeding rond 4. Beiden volledig borstvoeding. Komt wanneer het komt 🥲

4 maanden geleden

Voor iedereen die worstelt met de nachten, of daar onzeker over is, het boek: Zachte nachten. Daarin staat veel info over waarom een baby evolutionair gezien vaker wakker is, of eigenlijk wakker moet worden. Nu had ik al best veel algemene kennis, maar dit boek biedt me echt veel steun. Ik heb het nog niet uit, maar het punt wat ik nu aan het lezen ben wil ik even kwijt: (samengevat).. Als een kindje uit zichzelf, dus natuurlijk, wat langer doorslaapt, is dat prima. Als er allerlei handelingen aan vooraf zijn gegaan, dwz (grote) flesvoedingen, buik slapen, aparte kamer, slaaptrainen.. alles om je kindje dieper en langer te laten slapen, neemt het gevaar op wiegendood toe. .. Hier lag onze zoon ook elke 2u aan mn borst en raakte ik wat onzeker over alle adviezen/ schema's (ik heb niet voor niets het boek aangeschaft 🤣) En nu, ineens, heeft hij afgelopen nacht 4,5u doorgeslapen! 🥳 Geef het de tijd mama's, en heb ook wat vertrouwen in de natuur 😘

4 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties… ik word er zo onzeker van al die positieve verhalen om het forum. Gun het natuurlijk iedereen van harte. Maar idd ieder kindje is uniek en het is heel normaal dat een kindje in de nacht voor voeding komt!

4 maanden geleden

Reactie op SiStitch

Voor iedereen die worstelt met de nachten, of daar onzeker over is, het boe ...
Mee eens!!! Dank je!

4 maanden geleden

Reactie op kiroet30

Nou dat lijkt hier op t forum zo maar het is niet de standaard dat april ba ...
Dan is het idd gewoon afwachten.

4 maanden geleden

Wij geven laatste fles om 23.00 en dan komen ze meestal tussen 5 en half 6.voelt voor mij als een goede nacht. Ik weet niet of je direct naar bed gaat na de fles van 21.00? Anders kun je nog overwegen om een klein flesje te geven om 23.00 misschien? Hoeft geen volle te zijn, misschien trekt hij dan de nacht wat langer?

4 maanden geleden

Bij mijn dochter van april 2022 en bij mijn zoon van Maart 2020 wacht ik ook nog steeds op het moment dat ze 12 uur achter elkaar slapen. de ene baby/kind is er snel mee, maar de andere helaas niet

4 maanden geleden

Reactie op SiStitch

Voor iedereen die worstelt met de nachten, of daar onzeker over is, het boe ...
Helemaal herkenbaar en ik ben ook heel blij dat ik dit boek gelezen heb! Biedt veel steun en daardoor acceptatie. Ik slaap nu samen met m’n dochtertje, waardoor de iedere-2-uur-voedingen me ook erg meevallen!

4 maanden geleden

Je zoontje doet het echt heel goed. De term voor doorslapen is 6 uur, en geen hele nacht van 19 tot 7. Er zijn ontzettend veel factoren wil een kindje kunnen doorslapen, en er zijn ontzettend veel redenen waarom nachtvoeding(en) goed en belangrijk zijn. Mijn oudste is van oktober 22, heeft altijd flesvoeding gehad. Wij zijn met de late fles van 23 gestopt omdat ze met en zonder fles tussen 2 en 5 wakker werd voor een volgende fles. Uiteindelijk was ze 16 maanden toen ze van 19 tot 7 sliep. Net voor onze jongste geboren werd dus. De jongste is van april 24. Slaapt sinds 1,5 week van 23 tot 7 ongeveer. En ik doe niks anders. Krijgt ook flesvoeding, zelfde hoeveelheden als de oudste. Het ligt dus ook nog eens echt aan je kindje.. jij en je zoontje doen het super goed! En weet dat we niks zo veranderlijk is als slaap. Want net als het een beetje lekker lijkt te gaan komt er gewoon wat anders, zoals een sprongetje of een tandje of ziek zijn en dan zijn ze er in de nacht weer. Het komt echt goed!

4 maanden geleden

Mijn eerste kindje dronk tot 11 maanden nog 3x tussen 19.00-7.00. Is ook helemaal normaal, maar soms wel balen. Tweede kindje is nu 11 weken oud en slaapt door van 22.00-7.00 uur. Echt een luxe, maar dus geluk of pech hebben. Per kindje zo verschillend. Ik gaf/geef beide kindjes volledig borstvoeding. Overdag vergelijkbaar in aantal keer drinken. Maar de ene dus wel een doorslapen terwijl de ander dat totaal niet was. Probeer te accepteren dat het gaat zoals het gaat. Niet te veel uren slaap tellen, dan ga je er alleen maar meer van balen als het tegenvalt😉

4 maanden geleden

Pff doorslapen ik verwacht dat echt nog niet hoor. Hier droomvowding rond 23 en dan meld ze zich tussen 3-4 en dan weer rond half 7. Dikke prima, wij staan er niet te erg bij stil en gaan gwn met de flow mee

4 maanden geleden

Reactie op inge42

Pff doorslapen ik verwacht dat echt nog niet hoor. Hier droomvowding rond 2 ...
Goed om te lezen..hier dus ook. Wanneer wordt het een keer 5 uur of 6uur ? We wachten af..

4 maanden geleden

Reactie op inge42

Pff doorslapen ik verwacht dat echt nog niet hoor. Hier droomvowding rond 2 ...
Hier precies hetzelfde. Dochter was met 8 maanden van de nachtvoeding af en sliep met 16 maanden door!