31 Reacties
één maand geleden
Elk kind zijn/haar eigen tempo ♡
Misschien 210+7 proberen?
Slaapt ze tot 10.00? En word ze echt wakker om 23.00 voor voeding?
Wij doen t zo;
7.00 210
11.00 210
15.00 210
19.00 210
Hij houd het heel goed vol tussen de flessen.
één maand geleden
Ach lekker negeren zou ik zeggen😊 als dit voor jullie werkt en ze groeit niet te hard, dan is dat toch prima! Mijn dichter drinkt meestal ook nog 5/6 flessen van 150+5 en om 19-22u 180+6. Maken haar niet wakker voor een droomvoeding dus soms komt ze wel rond 22-23u voor een fles en soms niet.
één maand geleden
Waarom vinden ze het te vaak? Mijn zoontje drinkt aan de borst vaker, denk dat het best natuurlijk is en sowieso per baby verschilt. Dus tenzij het advies specifiek voor een bepaald probleem is (buikpijn en proberen de darmen meer rust te geven), zou ik vooral kijken wat werkt voor jullie
één maand geleden
Reactie op Haniyah
Zonder fruit / groenten hapje?
Met sorry
Tussen 9 en 10 meestal fruit
Half 6 groente
één maand geleden
Waarom zou je dat moeten doen dan? Klinkt alsof jullie het prima voor elkaar hebben zo!
één maand geleden
Reactie op Knuffeldoekje
Elk kind zijn/haar eigen tempo ♡
Misschien 210+7 proberen?
Slaapt ze tot ...
Bedenk je ook dat 210 een behoorlijke hoeveelheid is. Zelf heb je ook liever zes keer een normaal kopje thee ipv vier enorme mokken. Bij borstvoeding drinken kindjes vaak vaker een kleine hoeveelheid, maar ook bij flesvoeding zou dit niet verkeerd zijn. Houd je eigen drinkmomentjes in je achterhoofd, ik neem zelf de hele dag slokjes water. Best zielig toch, als ze maar vier keer per dag mogen drinkrn
één maand geleden
Onze zoon is 23 weken en 9,5 kilo. Wij hebben het volgende schema:
07:00 180 + 6
11:00 180 + 6
12:30 fruit
15:00 180 + 6
17:30 groente
19:00 210 + 7
Sinds de hapjes is bij ons de fles van 23:00 eraf gegaan en eigenlijk ook de nachtfles van 03:00. Hij lijkt meer verzadigd sinds hij vast voedsel krijgt, wij houden ons trouwens niet aan ‘1 ijsblokje’ of zoveel gram. We kijken naar wat hij op krijgt, of hij meer wil, of dat het genoeg is. Voor jullie zelf zou het fijn zijn (denk ik) als je wat minder flesjes hoeft te geven, en volgens mij hebben ze het ook echt niet nodig en is het vooral gewenning. Ieder z’n ding hoor, maar vind je het niet prettig om het schema 7 - 11 - 15 - 19 - (23) aan te houden? Die fles van 12:30 en 20:00 lijkt me zo overbodig, maar vooral doen wat goed voelt voor jullie, dat is het allerbelangrijkste. Ik merkte vooral dat sinds onze zoon hapjes kreeg alles veranderde, ineens slaapt hij ook door
één maand geleden
Reactie op Suuuziee
Bedenk je ook dat 210 een behoorlijke hoeveelheid is. Zelf heb je ook lieve ...
Idd ja, de natuurlijke maaginhoud op deze leeftijd is max 150 ml. 210 ml is gewoon oprekken van het maagje. Ik begrijp die drang om zo min mogelijk grote flessen te geven dan ook totaal niet. Je kan beter vaker wat kleine beetjes geven. Alsof wij volwassenen maar 4x per dag eten/drinken 🙄
één maand geleden
Reactie op nada005
Idd ja, de natuurlijke maaginhoud op deze leeftijd is max 150 ml. 210 ml is ...
Ik snap dit soort opmerkingen echt totaaaal niet. "Alsof wij volwassenen maar 4x per dag eten/drinken" maar wij drinken toch ook geen flessen? Dat is toch appels met peren vergelijken? Laat andere lekker in hun waarde zou ik zeggen. Wat werkt voor jou hoeft niet te betekenen dat het bij een ander ook zo werkt.
On topic @ts je hoeft echt niks te veranderen als dit goed werkt voor jullie. Lekker ene oor in en andere oor uit wat her CB zegt.
één maand geleden
Reactie op Boy24
Ik zou zelf ook proberen naar 4 flessen te gaan. Geef je ook hapjes?
Ja in de ochtend een paar lepels fruithapje en in de middag een paar lepels groente hapje. Meer heeft ze geen interesse in. Maar ondanks de hapjes vraagt ze gewoon na 3.5u de fles
één maand geleden
Reactie op Kersvmama
Ik snap dit soort opmerkingen echt totaaaal niet. "Alsof wij volwassenen ma ...
Je kan hoog of laag springen maar dat is nu eenmaal hoe de natuur werkt. Een baby is eigenlijk niet gemaakt om zulke grote flessen te drinken en juist steeds kleine beetjes te drinken. Was ook geen sneer naar ts, maar meer naar het cb die het advies geeft de flessen op te hogen terwijl haar kind het beter doet op meer kleinere flessen. Als je had gelezen dan zei ik in mijn vorige reactie ook dat ze gewoon moet doorgaan met waar ze nu mee bezig is 😉