13 Reacties
2 jaar geleden
Waarom niet gewoon een draagzak/doek? En als je kindje er is, kijken of ze het uberhaupt wat vindt? Mijn dochter wilde als baby nooit in een draagzak/doek helaas 馃槀 pas vanaf 10 maanden vond ze het fijn
2 jaar geleden
Ik zou eerst nog geen draagjas kopen. Mijn 1e dochter is geboren in november. Had gewoon m'n eigen jas aan (los) en soms m'n sjaal om mij heen gewikkeld (onder m'n jas). Je hebt ook draagcovers maar vond ik zelf niet nodig. Zeker straks in april in de lente zomer heb je naar mijn idee echt geen speciale draagtas nodig. Er zijn ook veel kindjes die helemaal niet in een draagzak/doek willen. Zou dat eerst eventjes aankijken en dan een jas kopen. Als je googled op draagjas unisex kom je al heel erg veel tegen.
2 jaar geleden
Ik zou met jullie wensen inderdaad eerder naar een draagcover kijken dan een jas, dat is voor het dragen veel veelzijdiger.
Die wij hebben lijkt een beetje te matchen met jullie wensen, alleen niet allemaal. Wel unisex, niet rugdrager, de jas zelf is zwangerschap en je hebt juist een inzet voor het dragen, wel echt een winterjas. Wij kochten deze 2 jaar geleden als draagjas voor ons allebei, ik draag 'm nu zonder draagstuk als zwangerschapsjas. Hopelijk volgende winter weer als draagjas met de kleine.
https://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/gewatteerde-zwangerschapsjas-met-capuchon-en-babydraagzak-2202069/2
2 jaar geleden
Ik heb een draagjas, maar helaas veel later gekocht door aanraden om dit niet te doen en een draagcover/eigen jas te gebruiken. Ik heb een Wombat jas en nog echt elke dag blij mee. Draag hem ook zonder kind als herfst/winterjas. Nu ben ik zwanger en draag ik hem met de inzet voorop. Deze jas valt wat klein (ik draag s/m) en heb de m, maar zou zeker voor een L gaan. Mijn man is lang en slank, maar daarbij zit hij echt te klein. Mijn vriendin heeft een Mamalila jas, maar deze vallen juist ruim. Zij heeft een L, want haar grote man draagt deze jas ook.
Ik heb deze (en deze website is ook top): https://www.mawaho.nl/winkel/merken/wombat-en-co/wombat-co-wallaby-2-0-positie-en-draagjas/
Ons kindje is nu 2 en dragen we af en toe nog in de draagzak als een kinderwagen niet handig is, maar alsnog wordt de jas intensief gebruikt. Vond het eigenlijk juist heerlijk dat ik geen 3 jassen aan de kapstok heb, maar alleen hier en daar een inzet. 馃槣
2 jaar geleden
Ik heb een draagjas, maar helaas veel later gekocht door aanraden om dit ni ...
Thanks voor deze tip! Weer nieuwe ingang om verder te zoeken.
Ik wil inderdaad ook niet teveel jassen aan de kapstok. Ik woon zo ongeveer in mn 3in1 softshell (in de winter met voering, in de zomer zonder) en vind het heerlijk om niet na te hoeven denken over natte jassen omdat het altijd waterdicht is. Dus ik zat er al tegen op te kijken dat je dan van zwangerschapsjas naar draagjas zomer/winter etc continu moet wisselen. Daarom zie ik draagcover of later switchen ook niet zo zitten. Ik probeer het een beetje duurzaam te doen liever 1 goed multifunctionele jas, dan weer allemaal losse dingen.
Benieuwd naar andere ervaringen, ook met man/vrouw samen dragen!
2 jaar geleden
Ik zou eerst nog geen draagjas kopen. Mijn 1e dochter is geboren in novembe ...
Ik heb wel gegoogled op draagjas unisex, maar dat zijn alleen voordragers. We willen juist een die wat langer mee gaat en ook rug kunnen dragen. Die opties kom ik wat minder tegen. Benieuwd naar jouw vondsten!
2 jaar geleden
Ik heb er 1, maar weinig gedragen (kindje wel veel gedragen). Veelal mijn eigen jas met sjaal oid. Wat mij wel opviel is dat veel draagjassen aan de bovenkant open zijn> daardoor heb je zelf steeds een enorm koude keel/borst. Dus ik zou daar goed op letten.
Die eerder genoemde wombat had daar een oplossing voor zag ik馃憣
2 jaar geleden
Reactie op Vls
Ik heb er 1, maar weinig gedragen (kindje wel veel gedragen). Veelal mijn e ...
Inderdaad iets om op te letten, kwamen wij te laat achter en bleek wel een ding ja. Hadden uiteindelijk zoiets voor gekocht, meerdere winkels hebben deze dingen, was handig! Even algemeen als tip in het topic voor meelezers.
https://www.terstal.nl/sjaal-omslagcol-6605542-502.html
2 jaar geleden
Reactie op Vls
Ik heb er 1, maar weinig gedragen (kindje wel veel gedragen). Veelal mijn e ...
Moet hier wel bijzeggen dat ik dat gekke colletje bijna niet gebruik, maar liever een wollen nekcol van Dilling gebruik. Die heeft mijn kindje ook om een een muts op en dat vind ik fijner zitten voor ons allebei. 馃槉
2 jaar geleden
Wij hebben ons zoontje veel gedragen tijdens alle weertypen en nooit een jas voor gekocht.
Ik deed:
Eigen jas aan, die open dragen op de buik. Je kindje voorop houdt jou wel lekker warm en jij houdt je kindje wel warm. Zelfs in de winter hadden we het op deze manier beide warm. Kindje had wel jasje of lekker warm pak aan
Een draagcover us al genoemd, wel handig bij hele koude of regenachtige dagen. Maa
2 jaar geleden
Ohja ik had tijdens de regen gewoon een paraplu vast, zelfs met wagen (voor eerste zoontje) en hond> ik weet niet of ik dat nou zou aanraden naar het ging 馃槄
En wat ik fijn vond is dat ik mijn eigen jas altijd net dicht kon doen tot de billen/rug van mij dochter, waardoor haar beentjes altijd warm in mijn jas zaten.
2 jaar geleden
Update: het wordt waarschijnlijk deze https://www.mawaho.nl/winkel/merken/fun2bemum/fun2bemum-everest-softshell-positie-en-draagjas
Alleen binnenkort samen ergens even passen.
Thanks voor alle tips en ervaringen! We gaan toch voor de waterdichte draagjas. een gewone jas half over mn kindje heen of het kindje over de jas en dan een extra plu (of paraplu's 眉berhaupt) zijn aan mij niet zo besteed. Ik ben mn praktische outdoor jas die het bij elk weertype doet zo gewend dat alles verder als extra 'gedoe' voelt 馃槄.
Tip die ik ergens anders nog las: als je ook in huis je kindje draagt, dan is het fijn om een draagjas te hebben, zodat je alleen de jas aan/uit hoeft te doen en je kindje verder door kan slapen zonder dat jij laagjes aan/uit trekken.
wat wel/niet voor je werkt is zo persoonlijk, leuk om te lezen hoe iedereen het anders oplost!