11 Reacties

3 maanden geleden

Mijn dochter van 13 weken zit al op 180+6. We merkten dat ze na de flesjes nog trek had dus zijn toen steeds gaan ophogen, ze geven het vanzelf aan. Zie je bij je dochter dat ze vaak behoefte heeft aan meer? Dan kan je een paar keer een groter flesje maken en kijken hoevaak ze deze helemaal leeg drinkt. Als deze vaak leeg gaat weet je ook dat er behoefte aan meer is. Als deze niet leeg gaan zie je dat ze er geen behoefte aan heeft 😋

3 maanden geleden

Hoe vaak komt ze? Op zich is 120+4 denk ik prima qua natuurlijke maaginhoud. Ons zoontje van 14 wkn drinkt 110-120 afgekolfde borstvoeding per keer, maar wel 7x per dag! Als ze goed groeien en tevreden zijn dan zal het goed zijn toch?!

3 maanden geleden

Reactie op sanne2189

Hoe vaak komt ze? Op zich is 120+4 denk ik prima qua natuurlijke maaginhoud ...
Ze drinkt het 5/6 x op een dag geef ook borstvoeding. Als ik aan het werk ben drinkt ze kunstvoeding 120+4 en als ze met mij is geef ik haar de borst

3 maanden geleden

Hier consequent iedere 3 uur 150+5, alleen de nacht niet of een klein flesje. Ze krijgt hier 6 voedingen. Heb wel eens proberen op te hogen omdat ze ook wel eens na 2,5 uur komt en iedere 3 uur wel soms lastig is als je iets wil ondernemen. Maar zij is er tevreden mee en doet het er goed op. Dus ja, dan er maar aan toegeven. Zo lang ze vrolijk en tevreden zijn lekker erin mee gaan. Als ze behoefte hebben aan meer merk je het echt wel als de flessen helemaal leeg gaan en ze erna weer moppert of snel moppert. Dan kan je proberen wat op te hogen.

3 maanden geleden

Hier ook hoor 120

3 maanden geleden

Hier ook! 12 weken en omgeving 4,6 kilo gok ik nu. Ochtend fles 150+5 en dan 3 flesjes 120+4 en de laatste weer 150+5. Maar ze drinkt 1 van de flesjes niet leeg, verschilt iedere dag welke dat is. Als ze overdag eentje niet leeg drinkt dan drinkt ze de laatste fles helemaal leeg. Maar als ze overdag ze allemaal leeg drinkt dan drinkt ze de laatste fles niet leeg. Ze nemen wel wat ze nodig hebben! Zo lang ze tevreden zijn en goed groeien zal het wel goed zitten! 😊

3 maanden geleden

Omgeving = ongeveer *

3 maanden geleden

Mijn dochter is inmiddels 14 weken en drinkt 180+6. Ze is ongv 6,5 kilo en drinkt hiervan 4 a 5 flesjes

3 maanden geleden

Ik heb haar geprobeerd 150+5 te geven ze drinkt het wel op maar spuugt daarna veel paar x tot de volgende voeding. Bij de 120+4 was het niet zo. Is het dan toch teveel voor der of gewoon blijven proberen 150+5

3 maanden geleden

Reactie op FBSophia

Ik heb haar geprobeerd 150+5 te geven ze drinkt het wel op maar spuugt daar ...
Als ze veel spuugt nu ineens lijkt het mij teveel. Ze spugen over het algemeen terug wat niet meer in de maag past. Ik zou wat minder geven en langzamer ophogen als je dat wilt

3 maanden geleden

Reactie op FBSophia

Ik heb haar geprobeerd 150+5 te geven ze drinkt het wel op maar spuugt daar ...
Dan zal het haar indd te veel zijn denk ik. Hoeveel voedingen geef je en om de hoeveel uur? Ik speel hier zelf steeds wat mee. Mijn dochtertje heeft de eerste fles rond 10u (150+5), dan laat ik er 4u tussen en krijgt ze rond 2u een fles (120+4). Dan laat ik er ongeveer 3,5u tussen dus rond half 6 de volgende fles (120+4). Vervolgens weer ongeveer 3,5u er tussen dus rond half 9-9 volgende voeding (150+5). En de laatste fles rond half 12-12 (120+4). Ik heb de laatste 2 flesjes omgedraaid qua hoeveelheid omdat ik merkte dat ze de grote fles vaak niet meer leeg dronk omdat ze gwn al in slaap viel. Zo doe ik het, misschien heb je er wat aan! Maar ieder kindje is anders! En zoals ik al in mn andere bericht aangaf; zo lang ze goed groeien zal t wel goed zitten! Overvoeden heeft ook geen zin want dan spugen ze het weer terug. Succes 🍀 🤗