32 Reacties

4 maanden geleden

Ik doe dit niet bij mijn zoontje van 14 weken. Hij slaapt soms het klokje rond. Wil hem niet aanwennen dat hij nog eens wakker moet worden. Als hij honger heeft meldt hij zich wel. Dan sta ik dan op.

4 maanden geleden

Onze jongste dochter maken we om 22.30 nog wakker voor de laatste fles. Dit is ook een droom voeding want halverwege wege de fles valt ze in slaap maar drinkt ze nog wel. Volgende dag moet ik haar om 7.00 wakker maken.

4 maanden geleden

Ik heb dit zojuist voor het eerst gedaan, twijfelde ook ontzettend maar hij kwam nu elke keer ook rond half 1/1 uur en vond dat ook wel pittig worden. Ik ben heel benieuwd hoe laat hij nu komt..

4 maanden geleden

Reactie op MirandaKS1987

Ik heb dit zojuist voor het eerst gedaan, twijfelde ook ontzettend maar hij ...
Oh spannend. Ik ben ook benieuwd!

4 maanden geleden

Is dit om te zorgen dat je baby wat langer slaapt?

4 maanden geleden

Reactie op MirandaKS1987

Ik heb dit zojuist voor het eerst gedaan, twijfelde ook ontzettend maar hij ...
Oh en hoe ging het? Hoe wakker gemaakt en dronk hij goed?

4 maanden geleden

Wij doen dit wel. Zowel bij mijn zoontje gedaan als nu bij mijn dochter. Ze gaat rond 18.30 naar bed en we geven haar rond 22.00 een droomvoeding. We verschonen haar luier en dan wordt ze vaak wakker, maar tijdens de fles valt ze in slaap. Kunnen haar ook zo weer wegleggen. Tot 2 weken geleden kwam ze rond 4 u nog voor een nacht voeding. Na een dramatische avond waarbij ze dus echt niet naar bed wilde, bleek ineens dat ze van 22.00 tot 06.30 kon slapen zonder voeding. Daarna hebben we om 04.00 steeds de tut aangeboden en sinds een week horen we haar s nachts ook niet meer. Ik durf dus juist de droomvoeding niet weg te halen, omdat ik bang ben dat ze in de nacht dan weer komt. Ze slaapt nu vaak tot 07.30 in de ochtend, een flinke luxe! In het weekend geven we de droomvoeding overigens wat later, als wij ook naar bed gaan.

4 maanden geleden

Wij hebben dit afgelopen week 2 avonden geprobeerd. Onze ervaring was dat hij juist vaker wakker werd. Zijn er dus ook maar weer mee gestopt...

4 maanden geleden

Reactie op mbw90

Oh en hoe ging het? Hoe wakker gemaakt en dronk hij goed?
Hij was al een beetje aan het frummelen dus hoefde hem verder niet wakker te maken, hapte meteen aan . Wel maar 1 borst gegeven

4 maanden geleden

Ik doe dit eigenlijk elke avond. Mijn dochter slaapt hierdoor na die voeding vaak 5 a 6 uur achter elkaar. En ik dus ook :) Ik verschoon dan niet haar luier. Voed haar totdat ze loslaat en vaak is ze dan ook al in dromenland en kan ik haar zo weer wegleggen!

4 maanden geleden

Wij geven ook droomvoeding. Met 8 weken bij de GGD geweest waar wij de voeding moesten verhogen. De middagen 150 cc water en voor het slapen gaan 180 cc water en dan kijken wat hij de nacht ermee ging doen. Dit duurde z’n 2/3 nachten, na de 3de nacht sliep hij oppeens door en kwam om 05:00 uur (beetje miepen, speen in) en kwam uiteindelijk om 07:15 uur. Dit gaat tot nu toe heel goed en slaapt dus de nachten door. Wat wij doen; Ik heb sws over de gehele dag een ritme. Dus fles om 07:00 11:00 15:00 19:00 en dan 23:00 uur ( waarbij deze fles dus hoger is) Tussen de flessen ligt ons ventje in zijn eigen bed en slaapt dus 3x in zijn bedje, waarbij het helemaal donker is. Ik houdt 1.5 uur / 2 uur wakkertijd aan, waarbij ik hem knuffel, alleen laat spelen in de box, nieuw dingen probeer de leren (zoals op de buik liggen) Voor het slapen gaan, gaan we soms douchen, bad of gewoon klaarmaken voor bed. Slaapzak aan boekje lezen en even rustig in slaap sussen, noise apparaatje aan en een dikke kus en slapen. Om 23:00 uur eerst de luier en slaapzak weer aan om vervolgens de fles te geven, hij valt hierbij vaak weer in slaap. Uitbuiken en weer weg leggen. Hierbij slaapt hij vaak gelijk en komt dan om 06:30/07:00 uur. Echt heerlijk, maar het koste dus tijd en soms werd ik er gefrustreerd van, sinds ik een ritme heb merk ik rust bij mij zoontje en dus nachten waarbij doorgeslapen wordt. Hij is nu 10 weken.

4 maanden geleden

Ik doe dit ook bij dochter van 12w, gaat tussen 19-20 naar bed en verschonen dan nog en bied 1 borst aan. Maar meestal is ze nog heel slaperig, drinkt wel even goed en slaapt dan weer rustig verder dus kan haar dan zo in de cosleeper leggen. Slaapt daarna meestal tot 6u door. Als de avond onrustig is en ze later slaapt doe ik het niet, want dan vind ik de voedingen wel dicht op elkaar zitten, maar dan meldt ze zich meestal nog ergens 's nachts.

4 maanden geleden

Mijn zoontje gaat na de fles van 19.00 naar bed. Is meestal rond 20.00/20.30. Dan haal ik hem uit bed, verschoon ik hem en geef ik hem met heel weinig licht aan de fles. Meestal is hij maar half wakker. Als hij helemaal wakker is valt hij na de fles toch weer in slaap. Denk dat wij daar gewoon geluk mee hebben🙈 en dan slaapt hij soms wel tot 8.00🤭!

4 maanden geleden

Wij hebben dit bij onze dochter ook geprobeerd, want we dachten dan krijgt ze nog een voeding en slaapt ze door tot in de ochtend… not. Ze werd juist midden in de nacht weer wakker. Terwijl ze anders gewoon doorslaapt tot 6.00u. Dus ik laat haar lekker liggen als ze slaapt. Ze komt wanneer ze daar behoefte aan heeft. Maar ieder kind is anders natuurlijk.

4 maanden geleden

Bij nr1 wel droom voeding gedaan. Maar ik merkte geen verbetering en ook gewoon zelfde (of meer) onrust in de nacht. Nu bij nr2 ben ik het niet van plan. We gaan niet weer heel veel moeite doen om een perfecte slaper te krijgen. Beter is om eigen verwachtingen en taakverdeling aan te passen 😅

4 maanden geleden

Ik geef m’n dochtertje rond 00:30/01:00 als ik na bed ga ook droomvoeding. Ik pak haar op en ze hapt gelijk aan. Ze slaapt dan ook de hele tijd door tijdens t drinken tot ze loslaat en slaapt dan tot 6/7 in de ochtend. En zonder de droomvoeding komt ze nog om de 2u ‘s nachts

4 maanden geleden

Reactie op mbw90

Oh spannend. Ik ben ook benieuwd!
Hij kwam gewoon om half 1 weer😅

4 maanden geleden

Ik zou zeggen; wacht hier even mee. Onze dochter zit nu midden in de 4 maanden slaapregressie. Slaapt rond 19.00 uur. Komt vervolgens om: 22.30 (droomvoeding?) 01.30 04.30 07.30 Voor de slaapregressie: 19.00 03.00 07.30 Mijn tip; wacht even met de ‘droomvoeding’. Zodra hij in een slaapregressie komt verandert alles drastisch😂🫣…

4 maanden geleden

Verschonen jullie nog een luier? Laten jullie je baby nog boeren? Bij een droomvoeding toch ook gewoon altijd laten boeren? Mijn kleintje wordt hier wakker van.. Ik doe geen droomvoedingen meer want werkte helaas averechts. Hij slaapt nu van 18:30 soms wel 5,6 of 7 uur achter elkaar maar daarna helaas 3 uur. En aangezien ik niet om 18:30 naar bed ga heb ik er niet zo veel aan haha… Hij houdt het helaas niet vol om langer op te blijven.

4 maanden geleden

Reactie op OMaxime

Verschonen jullie nog een luier? Laten jullie je baby nog boeren? Bij een ...
‘s Nachts verschoon ik niet meer. Behalve als het al de derde voeding is, dan krijg ik lekkage (wasbare luiers). Na een nacht voeding houdt ik baby heel even rechtop, maar leg haar snel weer weg.