32 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op OMaxime
Verschonen jullie nog een luier? Laten jullie je baby nog boeren?
Bij een ...
Ik verschoon geen luier. Tenzij ik ruik/hoor dat ze gepoept heeft dan wel. Ik laat haar ook niet altijd boeren omdat ze toch rustig drinkt en daardoor weinig lucht binnen krijgt.
4 maanden geleden
Reactie op OMaxime
Bij een ...
‘s nachts verschonen wij al niet meer sinds na de kraamweek. Dus om 19:00 laatste luier en dan om 22:30/23:00 een droomvoeding. We houden hem daarna even een minuut of 2 rechtop tegen ons aan en dan boert hij de ene keer wel en de andere keer niet. Dan weer snel zijn bedje in.
4 maanden geleden
Bij mijn eerste zoontje werkte een droomvoeding wel en sliep hij door tot 7 uur. Nu bij mijn tweede zoontje is het toch anders. Hij gaat rond 18:30 naar bed en meld zich over het algemeen tussen 2:00-4:00. Met een droomvoeding rond 23:00 blijft hij evengoed rond dezelfde tijd komen. Dus ik laat hem nu maar gewoon liggen. En inderdaad soms komt hij ook rond 1:00 uur. Het is vermoeiend maar weet dat je niet alleen bent en dit gewoon volkomen normaal is voor kindjes..
4 maanden geleden
Werkte hier helaas echt niet! Ons zoontje bleef dan toch wakker worden op de tijden die voor hem normaal waren en nu bij onze tweede net zo!
Ik probeer vooral overdag genoeg voeding te geven en ik merk dat dat beter werkt. Gisteren voor het eerst het klokje rond geslapen 🥳 (hoeft van mij nog niet hoor maar was wel een cadeautje voor ons 😊)
4 maanden geleden
Reactie op OMaxime
Oh echt! Dus gewoon bij elke voeding ‘s nachts gelijk weer in z’n bedje..? ...
Nee nog nooit een ongelukje gehad. Dus om 19:00 de laatste luier van de dag en dan rond 7:00/7:30 verschonen we hem weer. Nu krijgt hij alleen om 23:00 een flesje van 120+4 en tot 6 weken oud had hij nog 1 nachtflesje rond 4:00 waar hij max 40 tot 50ml van dronk. Dus een grote drinken in de avond/nacht is het ook nooit geweest.
4 maanden geleden
Wij maken onze tweeling wakker rond half 11. Ze slapen vervolgens meestal sowieso tot 5 uur, maar vaak langer. Vanmorgen was het 6.45. Ze zijn 11 weken oud. We hebben dit bij onze oudste ook heel lang gedaan, die sliep vanaf 6 weken al van 20.00 tot 07.00. Dat mocht niet ivm suiker dip. We gaan toch nooit vroeg naar bed, dus dan is een fles rond 22.30 geen probleem en maken we zelf een goede nacht.
4 maanden geleden
Reactie op cestlavie
Wij hebben dat na X aantal weken ook niet meer gedaan. Baby’s plassen snach ...
Nou ik heb het vannacht geprobeerd en ik lag net een seconde in bed toen ik door de babyfoon heeeeel veel scheetjes hoorde.. Dus terug gegaan en verschoond. En dat was 1:30 en daarna was het 5 uur en toen luier wel laten zitten maar die zat 2 uur later propvol.. Hij doet dus wel het meeste in de ochtend hoor, dat klopt wel.
4 maanden geleden
Reactie op OMaxime
Bij een ...
Wij doen onze baby naar bed als wij zelf ook naar bed gaan tussen 21.00 en 22.00. Als we het een voeding eerder doen, zoals velen, dan slaapt ze nog niet de volledige ronde.
Vanaf 21:00 - 22.00 slaapt ze meestal tot 04.00 dan geven we meteen een flesje. De volgende is dan tussen 06:30 en 07:00.
Proberen te sussen in de nacht zonder voeding hebben wij nog niet gedaan. Ze komt ook bijna niet eerder dan 3 uur, behalve soms voor de start van de dag. Verder vind ik ze nog zo klein, dat wij niet echt gefocust zijn op het weghalen van de nachtvoeding. Maar het is er dan ook maar 1 bij ons 🌝.
De luier verschonen we ook bij elke ronde. En de voedingen worden vanaf 21.00 in donker en stikte aangeboden.