Geven jullie een droomvoeding? Wij niet. Ik twijfel nu of we het moeten introduceren. Onze zoon van 3 maanden slaapt soms van 19.00 tot 3.30 uur. Maar soms ook van 19.00 tot 1.00. 1.00 uur is een rottijd voor een voeding, vind ik. Maar op een of andere manier durf ik niet zo aan de droomvoeding te beginnen. Bij mijn dochter hebben we het destijds geprobeerd en toen werd ze namelijk juist vaker wakker ‘s nachts.
Voor degenen die niet weten wat een droomvoeding is:
Een droomvoeding is een voedingstechniek ‘s of voedingsmethode waarbij je een baby voeding geeft voordat je naar bed gaat. Het is meestal ongeveer 3-4 uur nadat je kindje voor het naar bed is gegaan, dus als je baby rond 19.00 uur naar bed is gegaan dan geef je de droomvoeding tussen 22.00 en 23.00 uur. De droomvoeding wordt door jou geïnitieerd uit de slaap te wekken, in plaats van dat je baby van nature wakker wordt voor een voeding. Hoewel de naam anders doet vermoeden is een droomvoeding een voeding waarbij je baby wakker is terwijl hij drinkt.
Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen. En als je een droomvoeding geeft, of je je baby dan echt wakker maakt of half of..?