37 Reacties

2 maanden geleden

Wij hebben die fles ook weggelaten. Hij krijgt minder binnen, maar heeft geen honger. Groeit goed, dus kon volgens het CB

2 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Wij hebben die fles ook weggelaten. Hij krijgt minder binnen, maar heeft ge ...
Hier in overleg met het cb ook de laatste voeding weggelaten, niet verhoogd. Als je zoontje goed groeit, dan is het lijkt mij geen probleem. 😊

2 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Wij hebben die fles ook weggelaten. Hij krijgt minder binnen, maar heeft ge ...
Hoe oud is jullie kindje?

2 maanden geleden

Reactie op Syn1

Hier in overleg met het cb ook de laatste voeding weggelaten, niet verhoogd ...
Hoe oud was jullie kindje toen?

2 maanden geleden

Reactie op mandykemp-Hurkens

Hoe oud is jullie kindje?
Woensdag 15 weken en wij hebben de droomvoeding er 1,5 week geleden eraf gedaan

2 maanden geleden

Als je merkt dat hij hongeriger wordt zou je ze nog wat kunnen verhogen, anders zou ik het lekker laten!

2 maanden geleden

Hoe oud was jullie kindje toen?
Onze dochter is aankomende maandag 18 weken en we zijn er 2 weken geleden mee gestopt. 😊

2 maanden geleden

Reactie op Syn1

Onze dochter is aankomende maandag 18 weken en we zijn er 2 weken geleden m ...
Oké! Hebben jullie het in stappen gestopt of gewoon in een keer?

2 maanden geleden

CB gaf bij ons aan om te stoppen met de laatste voeding van 23u. Kindjes van 4 maanden zouden i.p genoeg hebben aan 4 voedingen van 180 cc. (Mits ze voldoende groeien natuurlijk)

2 maanden geleden

Oké! Hebben jullie het in stappen gestopt of gewoon in een keer?
Gewoon in 1 keer! Maar dat is meer ook omdat we echt het gevoel kregen dat we haar slaap verstoorden. Ze is al vanaf de geboorte een goede slaapster (leggen haar na de voeding van 18:00 uur op bedje en wordt de volgende ochtend tussen 6:00 uur en 7:00 uur wakker). Ik zou het, al dan niet in overleg met het cb, gewoon proberen? Je merkt vanzelf of het werkt of niet!

2 maanden geleden

Reactie op brittv97

CB gaf bij ons aan om te stoppen met de laatste voeding van 23u. Kindjes va ...
Oh hier was ik al zo lang benieuwd naar!

2 maanden geleden

Reactie op brittv97

CB gaf bij ons aan om te stoppen met de laatste voeding van 23u. Kindjes va ...
Is dit met of zonder oefenhapjes?

2 maanden geleden

Reactie op Chantal1095

Is dit met of zonder oefenhapjes?
Zonder ☺️

2 maanden geleden

Reactie op preggovibes

Oh hier was ik al zo lang benieuwd naar!
Ja ik wist het ook niet hoor, het is dat het CB dat tegen mij vertelde. Ik was ook bang dat hij niet voldoende binnen zou krijgen. Maar moet zeggen hij slaapt het klokje bijna rond zonder de 23u voeding dus het zal wel goed zitten 🙊. Overdag krijgt ie om de 4 uur een flesje.

2 maanden geleden

Ons zoontje is 4,5 maand en wij zijn hier 2 maanden geleden al mee gestopt omdat we toen zijn slaap al verstoorden. We hebben toen een tijdje 4x 180 cc gegeven. Hij was tevreden, maar dronk de fles zo snel en hadden het idee dat hij gerust nog meer op kon. Zodoende in overleg met CB opgehoogd naar 4x 210 cc en daar doet hij het echt top op!

2 maanden geleden

Reactie op NomiK

Ons zoontje is 4,5 maand en wij zijn hier 2 maanden geleden al mee gestopt ...
Ook ongeveer 7,5 kg nu.

2 maanden geleden

Hoe weten jullie dat de droomvoeding niet meer nodig is? Wij moeten namelijk onze dochter er ook altijd voor wakker maken en drinkt vaak niet alles op van die fles en ze slaapt verder door..

2 maanden geleden

Reactie op NomiK

Ons zoontje is 4,5 maand en wij zijn hier 2 maanden geleden al mee gestopt ...
Hier precies hetzelfde inderdaad!

2 maanden geleden

Hmm interessant, ik geef de droomvoeding ook nog en maak haar daarvoor wakker (al slaapt ze nog half door). Doordat dit de enige borstvoeding nog is (verder kunstvoeding) weet ik niet hoe veel ze dan nog drinkt en of het echt nodig is. Wil misschien ook wel een keer proberen om te kijken wat er gebeurt als ik die skip, want overdag zou ze op zich genoet binnen moeten krijgen. Hoeveelheid wisselt nog wel beetje per dag namelijk...

2 maanden geleden

Reactie op biancaLS

Hoe weten jullie dat de droomvoeding niet meer nodig is? Wij moeten namelij ...
Onze dochter moesten we ‘wakker’ maken voor de voeding en ze dronk hooguit 40. Ze dronk slapend en naar ons idee meer omdat het ‘moest’. Hadden echt het idee dat we haar slaap dus hiermee verstoorden. Wij hebben het gewoon geprobeerd. Als ze er wel behoefte aan zou hebben, dan zou ze het wel aangeven. Hebben dit overigens wel gedaan in overleg met het cb. Ze pakken wel wat ze nodig hebben. 😊 En als je kindje goed groeit, voldoende plasluiers heeft en er verder niets geks aan de hand is, dan zou je het (eventueel in overleg met het cb) kunnen proberen? Ik wil je niets adviseren, want ik ben geen deskundige natuurlijk, maar volg ook vooral je gevoel! Als jij denkt dat je kindje het nodig heeft om door te slapen en de voeding niet meer nodig heeft, dan is dat toch goed? 😊