37 Reacties
2 maanden geleden
Mijn kleintje (21 weken) gilt s nachts alles bij elkaar als hij die voeding niet krijgt. Heb al meermalen geprobeerd en gekeken wat er gebeurd als ik hem eerst zn fup weer geef etc ipv voeden.
Hij drinkt de fles schoon op.
Hij komt op 5x200 uit (nutrilon 1).Het beetje ophogen met 210 werkt niet en hij wilt overdag geen extra moment.
Ik maak hem nooit wakker voor de nachtfles, hij laat het echt altijd zelf weten tussen 1:00-4:00.
Hij krijgt in de avond nog zijn oefenhapjes en die verdwijnen ook als sneeuw voor de zon.
Iemand tips?
2 maanden geleden
Onze dochter is vandaag precies 4 maanden, denk dat wij sowieso al een maand 4x 180 geven want we moesten haar echt wakker maken voor de laatste fles en dan dronk ze vaak maar 30 ofzo. Dus zijn we daar mee gestopt. Ze groeit inderdaad gewoon goed en is de hele dag gewoon heel alert en vrolijk. Sinds 2 weken krijgt ze 's ochtends vroeg 210, want dan heeft ze wel meer trek. Dit werkt voor ons heel goed
2 maanden geleden
Reactie op Cateautje
Als jullie het hebben over 4 x 180, bedoel je dan 180 water en 6 schepjes?
Jaa, per 30 ML/CC doe je 1 schepje voeding ☺️
2 maanden geleden
Wij doen nu nog 5x180 maar moeten ons zoontje van 4 maand ook altijd uit wakker maken. Soms valt hij daarna heel slecht in slaap, naar mijn idee omdat we hem uit zijn diepe slaap halen. Op het moment weegt hij 7,5 kilo en groeit hij goed. Toch ook maar eens kijken of we de voeding kunnen laten vallen..
2 maanden geleden
De 23.00 vannacht overgeslagen en hij slaapt nog (03.38)
Ben benieuwd. Moesten hem ook echt wakker maken ervoor telkens
Slaap zelf wel slecht. Lichaam is zo gewend aan maar een paar uurtjes slaap. Was er nu vroeg in gegaan maar kennelijk te vroeg :[
2 maanden geleden
Reactie op biancaLS
Hoe weten jullie dat de droomvoeding niet meer nodig is? Wij moeten namelij ...
We hebben het een paar keer geprobeerd. Toen we merkten dat ze er niet langer van doorsliep zijn we er mee gestopt. Ze dronk net als jouw dochter niet alles op en zelf werd ze er niet wakker voor. Dus gewoon van de een op andere dag gestopt, ze groeit goed en kreeg overdag niet meer omdat ze daar ook niet om vroeg.
2 maanden geleden
Denk dat we toch weer gaan geven. 2e nacht dat hij toch weer wil.
4x 210 overdag durf ik niet zo goed, want als ik dan nog extra moet geven snachts word het wel heel veel?
Flessen gaan altijd leeg bij hem
2 maanden geleden
Reactie op Knuffeldoekje
Denk dat we toch weer gaan geven. 2e nacht dat hij toch weer wil.
4x 210 ...
Wij gaven onze oudste toen flessen als volgt:
210
180
180
210
Dit ging goed. Misschien dat je dat nog kunt proberen. Dan hou je evt nog wat over voor de nacht mocht hij wel komen.
2 maanden geleden
Reactie op Annieke18
Wij gaven onze oudste toen flessen als volgt:
210
180
180
210
Dit ging g ...
Slim! Ga het proberen
2 maanden geleden
Wij zijn deze week ook begonnen met onze dochter (17 weken) niet meer wakker te maken om 23:00. Ze lag vaak zó diep te slapen, ook al dronk ze daarna d’r hele fles leeg. Vanaf het eerste moment dat we haar lieten liggen, sliep ze van 18:30 tot 06:30 aan een stuk! Heeel fijn. Overdag doe ik nu:
210
180
180
210
Ze meldt zich duídelijk als ze honger heeft, maar lijkt niks te missen op deze manier! Dus blijven dit maar gewoon doen 🤷🏼♀️
2 maanden geleden
Elke nacht komt hij echt krijsend om een fles.
Nadeel is dat hij dan rond 4 uur ook weer komt dan .
2 maanden geleden
Reactie op Annieke18
Hoe oud is je zoontje? Mogelijk sprong 4? Dat hij daarom om extra voeding v ...
20 weken
Hijheeft dat al achter de rug. Denk toch meer voeding overdag proberen