9 Reacties

3 maanden geleden

Geen tips, wel hetzelfde probleem haha. Dus ik lees even mee. Wil ook niet meer inbakeren nu op deze leeftijd, aangezien ze bijna gaat rollen...

3 maanden geleden

Lees mee mijn dochter is ook druk en valt niet uit dr zelf in slaap

3 maanden geleden

Klinkt alsof ze er nog niet aan toe is om zelf in slaap te vallen en dit is ook heel normaal voor een 3 maanden oude baby, Wieg je haar wel eens in slaap? Hoelang is haar wakkertijd nu ongeveer? Zelf in slaap vallen lukt onze dochter nu pas (4 maanden). Dit heeft tijd nodig, het komt vanzelf🙏🏻

3 maanden geleden

Toevoeging: Inbakeren doen we helaas nog steeds. Zonder gaat ze namelijk helemaal niet slapen. Ook niet in de nacht. Als we de keuze aan haar laten, slaapt ze helemaal niet maar wordt dus wel jengelig (dus eigenlijk moe) na verloop van tijd.

3 maanden geleden

Hier ook precies hetzelfde. (Ook 3 maand)Valt alleen in slaap bij traplopen. 🫣

3 maanden geleden

Hier zijn we er ook actief mee bezig omdat ik continue met draagzak moest lopen, of wiegen. Dit was geen doen meer voor mijn rug en oog op het kdv.. Helaas hierdoor wel tot de conclusie gekomen dat onze lieve jongen niet lief, zachtjes huilt maar vooral echt krijst. Super zielig.. maar we zijn er achter dat het een beetje zijn temperament is. Ook met het naar bed brengen hebben we geregeld gehad dat hij dan echt heel hard begon te huilen. Dat breekt mijn moederhart. Echter brak het ook mijn moederhart toen ik zag dat ik hem steeds weer uit bed haalde, en hij hierdoor juist nog meer over stuur raakte vanwege te weinig slaap. Doordat ik hem uit bed haal leer ik hem juist niet hoe hij zelfstandig kan slapen terwijl hij dit wel graag zou willen. Het huilen zie ik dan ook als frustratie dat het niet lukt voor hem. Het klinkt gek, maar we zijn het slapen echt prioriteit gaan maken. Dit verkiezen we nu boven die 5 minuten dat hij soms even hard moet huilen. Doen we dit niet, dan geven we hem ook niet wat hij nodig heeft. Iedere 5 minuten lopen we even binnen. Vaak hoef ik maar 1x naar binnen te lopen, dan draai ik hem op zijn zij en klop ik op zijn kontje. Dan wordt hij rustig. Mocht hij echt over stuur zijn, dan pak ik hem uiteraard op en geef hem de geborgenheid die hij nodig heeft. Nu moet ik zeggen dat hij vanavond gewoon zelfstandig in slaap is gevallen, met 10 minuten even heel licht jengelen en woelen in bed. Super knap van onze lieve man.

3 maanden geleden

Vreeeeeselijk! Hier ook (ook 3 maanden)! Echt een FOMO baby. Slaapt alleen als ik hem volledig blindeer met de inbakerdowk en blijf rondlopen en wiegen. Met veel gehuil. Als we hem wegleggen in bed dan ka hij gerust 6 u lang wakker blijven (met huilen en troosten tussendoor).sterkte!

3 maanden geleden

Zooooo herkenbaar! Ik ben soms 1.5u bezig mijn dochtertje in slaap te krijgen, terwijl ze wel moe is. Ze slaapt ook alleen door lopend te wiegen of aan de borst. Ze kan ook zo 3 a 4u wakker zijn, met veel gejengel, want ze is wel moe.

3 maanden geleden

Ik had haar net eindelijk in slaap, stoot ik iets om op de gang (wat er overigens al maanden staat en de man dit naar zolder moest brengen). Resultaat; mevrouw weer wakker en dus alweer 30min verder voor ze eindelijk slaapt. nu nog 20min wachten met wegleggen,anders is ze weer wakker. Ugh