18 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb dubbelzen gevolgd tijdens mn vorige zwangerschap. Helaas toch een traumatische bevalling gehad. Ik denk dat bevallen als een baas je meer “voorbereid” op het ziekenhuis geweld.

2 jaar geleden

Reactie op Imkebb

Ik heb dubbelzen gevolgd tijdens mn vorige zwangerschap. Helaas toch een tr ...
Ah wat vervelend om te horen! Heb je zelf nu ook bevallen als een baas aangeschaft?

2 jaar geleden

Reactie op AVW97

Ah wat vervelend om te horen! Heb je zelf nu ook bevallen als een baas aan ...
Nee maar ik volg haar wel! Ik heb nu een doula in de arm genomen die ook 2 privé sessies geeft ter voorbereiding en bij de bevalling is🥰.

2 jaar geleden

Reactie op Imkebb

Nee maar ik volg haar wel! Ik heb nu een doula in de arm genomen die ook 2 ...
Wat fijn!🥰 Hoop voor je dat je nu een bevalling gaat krijgen waar je fijn op terug kijkt!

2 jaar geleden

Reactie op Imkebb

Ik heb dubbelzen gevolgd tijdens mn vorige zwangerschap. Helaas toch een tr ...
Een vriendin van mij heeft die gedaan en ik mocht even in haar account snuffelen om te kijken of ik het wat vond. Ik vond de module over ingrepen juist wat tegenvallen aan hoeveelheid info. En kwam tot de conclusie dat de kracht van beide cursussen waarschijnlijk zit in het goed geïnformeerd zijn. Maar mijn twijfel was wel weer in hoeverre we daar wat aan hebben als ík de cursus doe ipv mijn vriend. Als ik helemaal in mijn bubbel zit heb ik er nog niet heel veel aan… dus twijfel alom hier 😅 Wij gaan sowieso nog een fysieke cursus doen ook. Waarin hij hoort hoe hij me kan ondersteunen en ik oa leer hoe ik me het beste kan ontspannen.

2 jaar geleden

Reactie op Melanie162

Een vriendin van mij heeft die gedaan en ik mocht even in haar account snuf ...
Welke heeft je vriendin gedaan?

2 jaar geleden

Reactie op Imkebb

Welke heeft je vriendin gedaan?
De BAEB-cursus!

2 jaar geleden

Reactie op Melanie162

Een vriendin van mij heeft die gedaan en ik mocht even in haar account snuf ...
Ahhh, ja ik heb sowieso al 1 cursus staan met 3 informatie avonden waarvan 1 incl partner. Twijfel ook zo erg want het is ook weer even zo €275 zo’n cursus (wss krijg ik wel €100 terug van de zorg maar alsnog!).

2 jaar geleden

Nog een andere optie: ik heb met mn vriend een een-daagse hypnobirthing gedaan. Weinig theoretische info (maar die heb je al in de info-avonden die je noemt) maar voor heel praktisch, gericht op hoe bereid je jezelf voor (mindset, ontspanningsoefeningen), hoe zorg je voor een fijne omgeving (thuis, maar ook in het ziekenhuis binnen de beperkingen die er zijn (van licht tot de indeling van de kamer tot communicatie etc), en hoe kan je partner jou het best ondersteunen, ook in communicatie met hulpverleners, en met jou helpen om in een fijne mindset te blijven. Het voelde toch eerst nogal als 'mijn' ding, maar nu heb ik er 100% vertrouwen in dat we het als team doen en hij weet wat te doen om mij te ondersteunen en ontspannen.

2 jaar geleden

Reactie op Melanie162

De BAEB-cursus!
Oh!! Had ik niet verwacht… op haar insta laat ze heel vaak doorschemeren hoe “wapenend” zij is met grenzen enzo. Maar niet dus…

2 jaar geleden

Reactie op Imkebb

Oh!! Had ik niet verwacht… op haar insta laat ze heel vaak doorschemeren ho ...
Ja daarom vond ik het ook wat tegenvallen. Er staat zéker veel waardevolle info in, begrijp me niet verkeerd hè 😉 Maar door haar Insta had ik het wat diepgaander verwacht.

2 jaar geleden

Reactie op Melanie162

Ja daarom vond ik het ook wat tegenvallen. Er staat zéker veel waardevolle ...
Snap ik!! Goed dat je t hier neerzet anders was TS misschien van mij uitgegaan🫣

2 jaar geleden

Ik heb DubbelZen gedaan bij mn tweede kindje en in vond het opzich wel nuttig(inclusief momguide), maar ik vind het wel erg duur geworden. Mij zou dat nu tegenhouden denk ik. Maar dat is ook omdat ik al eerder bevallen ben. Ik weet niet hoe de ervaring zou zijn als het mijn eerste kindje zou zijn. Ik had bij mijn eerste een fysieke cursus en daar vind ik het contact met andere zwangeren wel echt van meerwaarde.

2 jaar geleden

Reactie op Melanie162

Ja daarom vond ik het ook wat tegenvallen. Er staat zéker veel waardevolle ...
Ik ben best blij met je reactie haha. Want door haar insta blijf ik maar twijfelen (ik droom er zelfs soms over dat ik de cursus moet doen hahah) maar ik ga het maar laten voor wat 't is. Ik vind 't echt bijzonder veel geld namelijk..

2 jaar geleden

Ik heb een eerste traumatische bevalling gehad en nu de dubbel zen gekocht! Tot nu toe erg tevreden. Ik volg alles samen met mn man, dat vonden we vooral erg belangrijk. Ik heb hem met kerst gekocht toen had ie goede korting en ik kreeg een heel deel vergoed ☺️

2 jaar geleden

Ik heb voor dubbel zen gekozen omdat deze door mijn zorgverzekeraar vergoed word en BAEB niet dus daar zou je ook naar kunnen kijken. Dat scheelt een hoop in wat je zelf moet betalen

2 jaar geleden

Ik vind dat ze echt bizar veel vragen voor een digitale cursus. Een paar jaar geleden heb ik een cursus van babyopkomst gedaan (verschillende mogelijkheden). Scheelt enorm qua geld en het heeft me toen heel goed geholpen. Misschien is dat nog een goed alternatief?

2 jaar geleden

Ik twijfelde tussen drie cursussen, dubbel zen, BAEB en een droombevalling van pleunie. Ik ben toch voor BAEB gegaan, en bevalt tot nu toe goed, vooral je wordt voorbereid op andere scenario's. Dit is mijn eerste zwangerschap, zag veel mensen om heen als ze medisch worden dan komen ze in een molen van interventies waar je niets van snapt