9 Reacties
3 maanden geleden
Blijkbaar heeft ze nog zuigbehoefte. Ik zou de speen blijven aanbieden. En over een tijdje weer gaan afbouwen
3 maanden geleden
Reactie op bubble2024
Ik ben team duim. Altijd bij de hand. 😋
Hahaha ja het heeft zeker voordelen, niet meer in de nacht naar de kamer om de speen te geven.. Was juist zo trots op haar dat het inslapen lukte zonder speen. Paar weken gelukt tot ze eergisteren haar duim vond.
Maar ik heb tot mijn 11e geduimt. Met veel pijn en moeite gestopt, x aantal cadeautjes en beloftes later. Een speen is toch iets makkelijker mee te geven aan Sinterklaas oid 😂.
3 maanden geleden
Team Speen, als dat lukt....mijn middelste vond zijn duim altijd. Verschillende spenen destijds geprobeerd en blijven aanbieden. Duim eruit Speen erin maar dat werkte niet. En de nachten zit je er simpelweg niet naast. Na maanden van frustratie en afleiden en spenen de duim geaccepteerd want niks werkte. Toen hij 1 was moest hij onder narcose voor een kleine ingreep. Toen hij wakker werd uit de narcose was het eerste wat hij deed direct zijn duim in de mond....🤷♀️ fijn voor het kalmeren maar zijn gebit....vreselijk. Zijn spraak heeft er trouwens niet onder geleden.
3 maanden geleden
Hier ook sinds enkele dagen veel de duim, bijna 4 maanden. Hoort misschien ook bij de fase/sprong 4? Wij geven ook gewoon speentje erbij. Dat helpt vaak bij in slaap vallen. Ik maak me niet druk om slaapassosiatie. Vind een speen juist een positieve associatie 😄 Dochter van 3 heeft daar zoveel baat bij gehad, werd altijd helemaal relax als ze dr speentje kreeg als ze bijv in de auto moest slapen onderweg.. Weet niet meer precies bij welke leeftijd maar op een gegeven moment had ze die enkel nog in bed. Tandjes waren iets scheef wel. Met 3 jaar hebben we het kunnen stoppen (bewust gewacht tot broertje geboren was en we weer een beetje kalm vaarwater hadden) en met drie weken was het gebit weer helemaal recht getrokken! Dus hier zijn ook nu weer, bij haar broertje, het speentje en de happy horse knuffel een positieve slaapassociatie 😉
3 maanden geleden
Reactie op Evaab
Hier ook sinds enkele dagen veel de duim, bijna 4 maanden. Hoort misschien ...
Ah fijn dat haar tandjes snel zijn bijgetrokken! Helaas zie ik veel 'speengebitten' en merk ik ook wel dat het af en toe een spraakbelemmering geeft. Hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn maar liever voorkomen dan genezen. Al heb je natuurlijk niet alles in de hand. Maar een poging doen is het wel waard vond ik haha. Ik heb haar vanaf zo'n 2 maanden een knuffeltje en speen aangeboden, nu steeds vaker de speen weg en wel het knuffeltje. Dat ging dus een tijd heel goed. Alleen helaas denk mede idd door die sprong 4/handjes ontdekken zat ze erg veel met haar vuistjes in de mond. Blijkbaar kort geleden toch ontdekt dat die duim toch wel erg lekker is. Als het is, is het zo. Heb ook zeker niks te klagen want ze doet het echt super. Maar denk even ervaringen vragen of het nog te voorkomen is nu haha.
3 maanden geleden
Ik heb zelf tot ver in mijn tienerjaren geduimd. Zelfs tijdens mijn beugel 🙈🫠 Daarom bij mijn oudste (2 jr) echt het speentje hier opgedrongen bij mijn baby ook weer. Wel altijd de regel gesteld dat speentje in bed moet blijven. Gaat als positieve bijwerking altijd graag naar boven mee! Zodra ze in Sinterklaas geloven gaan de speentjes mee voor de babypietjes. Gebit trekt dan vaak nog bij. Maar eerlijk, ik gun ze toch een zo mooi mogelijk gebit dus wij gaan sowieso naar de orthodontist later. Maak me er daarom ook niet zo druk om:)