12 Reacties
3 maanden geleden
Ons is het juist aangeraden om de slaapjes op een donkere kamer te doen. Wij als volwassenen slapen ook het beste in het donker was het argument. Persoonlijk merk ik wel dat mijn dochtertje dan ook beter slaapt dan bv. in de kinderwagen.
3 maanden geleden
Reactie op kleindotje
Ons is het juist aangeraden om de slaapjes op een donkere kamer te doen. Wi ...
Ja nu je het zegt. ‘‘s nachts kan ik hem ook zo makkelijk wegleggen na een voeding, overdag moet ik hem heel erg helpen in slaap te vallen. Ik dacht vandaag ik probeer het gewoon en met succes
3 maanden geleden
Mijn zoontje leg ik in de middag in z'n bedje op een donkere kamer ik merk dat hij dan goed slaapt als ik dit namelijk niet doe word hij huilerig en heeft die maar hele kleine slaapjes blijft hij ontzettend moe maar na slapen in een donkere kamer word die vrolijk wakker en kan hij er weer een paar uur tegen aan
3 maanden geleden
Als we thuis zijn, dutjes in een schemer donkere kamer.
Slaapt ze (te) lang? Dan gordijn beetje open, dan wordt ze vanzelf op een natuurlijke manier wakker.
3 maanden geleden
Ja dit is juist goed! Dit zorgt voor de aanmaak van melatonine, waardoor ze beter slapen. Door bijv je ritueel voor bed anders te maken dan ‘s avonds weten ze daar ook verschil tussen. Hier iig nooit verwarring gehad bij de kleine 😊
3 maanden geleden
Onze dochter slaapt thuis ook altijd op haar kamertje in het donker. S nachts slaapt ze redelijk door, terwijl de dutjes overdag vaak al na 45 minuten klaar zijn. Inderdaad een ander ritueel s avonds, overdag doen wij niet bijzonders omdat ze ook nog een broer heeft van 2 dus ik durf niet heel lang boven te blijven.
Geen verwarring hier gehad!
3 maanden geleden
Hier alle dutjes in het donker.
Ik kreeg de tip om overdag niet TE stil te zijn (dus gewoon lekker rommelen in huis etc) en in de avond wel stil in huis.
Op deze manier gaat je baby het dag en nachtritme herkennen (verschil dutjes en lang slaapje in de nacht).
3 maanden geleden
Reactie op bubble2024
Als we thuis zijn, dutjes in een schemer donkere kamer.
Slaapt ze (te) lang ...
Dit doen wij ook. Aan eind van bepaalde cyclus gordijn open om zelf wakker te laten worden. Verder slaapt ons zoontje ook in het donker. Anders gaat hij echt niet slapen
.