19 Reacties

2 maanden geleden

Slaaptipsvoorbabys.nl en dan een consult bij Anne. Ze helpt je en jullie kijken samen wat het beste aansluit bij jullie!

2 maanden geleden

Hier helpt: donkere kamer, buik slapen, bij papa/mama liggen, muziek of ander geluid zoals airco aan, een knuffeldoekje waar papa en mama mee geslapen hebben dus onze geur aan zit, tutje, billen kloppen, rug wrijven en slaapzakje aan doen. Wij doen niet alles, maar een aaantal dingen wel en een aantal doen andere en werken daar. (Opvang, opa's en oma's)

2 maanden geleden

Wat vervelend dat slapen zo’n strijd is… ik vind trouwens 2,5uur slapen overdag niet veel te weinig hoor. Als ze er verder vrolijk onder is lijkt het mij prima! Hier word er denk ik hooguit 3uur geslapen en met periodes ook wel eens 2uur overdag.

2 maanden geleden

Beetje onconventioneel maar ik zet salsa muziek aan in de woonkamer en dans mn kindje in slaap. Krijg ik er nog een workout uit ook. 🥲 nu wordt hij al slaperig als hij de muziek hoort haha

2 maanden geleden

De nachten gaan wel goed? Is jullie kindje verder blij en gezond? Is er iets naars voorgevallen rond het slapen?

2 maanden geleden

Heeeel herkenbaar, hier ook een hele alerte baby. Enige manier hoe hij slaapt is op zijn buik, heb je dat al eens geprobeerd? Dat 'blokt' ook een beetje de prikkels dan, en kan niet maaien met armen en benen. Heel soms moeten we hem nog een beetje helpen als hij gaat huilen (sowieso moppert hij altijd nog steeds met naar bed gaan) door een ritme op zijn kontje te kloppen en sssst te zeggen. Voor je gevoel duurt het een eeuwigheid maar na 5-10 minuten geeft hij het echt op. Maar dit is dus bij ons soms nog maar nodig, sinds hij op zijn buik in bed wordt gelegd. Op zijn rug 0% kans op slaap

2 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Heeeel herkenbaar, hier ook een hele alerte baby. Enige manier hoe hij slaa ...
Jep hier ook een echte buikslaper. Rug= 0% kans op slaap en veel onrust.

2 maanden geleden

Misschien eerder in bed leggen en eerst nog speeltjes geven en zelf beetje rommelen/zingen/buurten in de kamer? Dan rustig aan lamp uit, deur open, in en uit lopen etc. En witte ruis gebruiken wij in bed en ook in de wandelwagen.

2 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Hier ook. Op rug is het slapen een drama!

2 maanden geleden

Pfff hier ook zo herkenbaar! Wiegen is niet goed, weg leggen ook niet… ze rolt nog niet. Hoe leggen jullie je kindje op de buik te slapen? Als ik haar op haar buik weg leg gaat ze oefenen alsof het tummy time is namelijk 😂 Dat laten gebeuren en wachten tot ze haar hoofdje neer legt? Of hebben jullie tips?

2 maanden geleden

Reactie op Kkraaij

Slaaptipsvoorbabys.nl en dan een consult bij Anne. Ze helpt je en jullie ki ...
Bedankt voor de tip!

2 maanden geleden

Reactie op MamaDemi

Hier helpt: donkere kamer, buik slapen, bij papa/mama liggen, muziek of and ...
Zo doen wij het ook ongeveer, blijft lastig hihi bedankt voor je reactie!!

2 maanden geleden

Reactie op inge42

Wat vervelend dat slapen zo’n strijd is… ik vind trouwens 2,5uur slapen ove ...
Ja vaak is ze wel vrolijk tussendoor.. maar soms merken we toch dat ze oververmoeid word als de prikkels weg vallen en dan is het lastiger in slaap te brengen bedankt voor je reactie!

2 maanden geleden

Reactie op Elm0

Beetje onconventioneel maar ik zet salsa muziek aan in de woonkamer en dans ...
Hahah heel handig! Leuke manier, we hebben geregeld muziek aan hier thuis dus dit gaan we zeker even proberen hihi 💃🏼

2 maanden geleden

Reactie op NaNa22

Misschien eerder in bed leggen en eerst nog speeltjes geven en zelf beetje ...
Precies! Dit doen we ook, dit werkt soms wel! Als ze echt heel moe is en we optijd zijn!

2 maanden geleden

Reactie op Slineena89

De nachten gaan wel goed? Is jullie kindje verder blij en gezond? Is er iet ...
De nachten gaan prima alhoewel ze ineens wat vaker komt voor voeding.. maar dit is wellicht wegens een groeispurt?! Niets naars voor gevallen naar ons eigen weten, we hebben ons er wel op betrapt dat we vaak te lang bezig zijn haar in slaap te brengen, dit brengt dan frustratie aan beide kanten.. mogelijk voelt ze zich soms dan toch wat gedwongen.. dus daar hebben we een beetje los gelaten en gaan er nu relaxter in

2 maanden geleden

Reactie op Anoukxx

Goede tip!! Gaan we proberen ze is ook een echte “maaier”😂😅 die wellicht helpt dit ook bij ons bedankt!

2 maanden geleden

Heel herkenbaar! Lijkt wel het verhaal van mijn dochter😂 een troost, je bent dus niet de enige. Dutje in de ochtend gaat goed, dan slaapt ze zo 1,5 uur en smiddags begint de “ellende”. Gisteren is ze van 15.00 tot 21.00u wakker geweest, en we proberen haar steeds echt wel neer te leggen, maar het lijkt wel of ze enorm vecht tegen dr slaap. En dan rond 21.00u denkt ze “he het is bedtijd” en dan gaat ze wel slapen. En tot vanochtend 6.30🫢🤷🏻‍♀️ en een rondje wandelen? Dat hielp bij ons van de week goed (in de maxi-cosi).

2 maanden geleden

Heel herkenbaar! Dus fijn om te lezen dat er meerdere de struggle hebben. Ik doe ook maar wat de ene keer werkt dit en de andere keer niet. Heel irritant. Maargoed ooit wordt het beter haha. Alleen gaan hier de nachten niet zo goed als bij jullie!