16 Reacties

één maand geleden

Idem hier. In de late avond en 's nachts slaapt ze 6 a 9u aan elkaar, maar overdag is het moeilijker ook. Ze kan wel wat langer dan 1,5u wakker blijven maar als ze moe is slaapt ze toch moeilijk in. Verl wenen en soms tieren alsof er iets ernstigs is... Als ik haar vast pak is het binnen de 5 sec over en blaast ze weer belletjes en brabbelt ze. Vaak dutjes van 30min en dan wenen.. soms als we snel zijn kunnen we ze kalmeren of tuutje geven en slaapt ze weer... In oktober gaat ze naar de opvang en ik hoop dat het tegen dan weer beter gaat pf ze daar het ritme gewoon wordt

één maand geleden

Reactie op seelisch

Idem hier. In de late avond en 's nachts slaapt ze 6 a 9u aan elkaar, maar ...
Lastig hè! Ze heeft een wendag op de opvang gehad en daar heeft ze gelukkig wel lekker geslapen. En hier idd ook stil als ik haar uit bed haal. En vrolijk 😅

één maand geleden

Hier ben ik ook nog steeds hele dag bezig met dutjes, slaapt meestal 35 minuten waardoor ook 4 dutjes en die laatste is vooral echt strijd. Soms op mij wel langere dutjes of 1,5 uur in bed maar vaker niet dan wel. Ik hoop dat dit op een gegeven moment wel echt beter wordt want heb zo weinig m'n handen vrij zo

één maand geleden

Misschien even kijken op youtube bij Emma Hubbard. Zij heeft daar verschillende filmpjes over. Deze gaat echt over slapen. https://youtu.be/kapMBrWTvzU?si=stbLAF--AS4EX8Bk Is wel in het Engels

één maand geleden

Reactie op Slineena89

Misschien even kijken op youtube bij Emma Hubbard. Zij heeft daar verschill ...
Hee thanks voor de tip!!

één maand geleden

Reactie op Hjc29

Hee thanks voor de tip!!
Heeft mij ook enorm geholpen om te weten dat ik het goed deed, of juist helemaal fout🙈 Zij deelt ook dat zij doen heeft gemaakt, vind ik heerlijk verfrissend

één maand geleden

Yess exact hetzelfde veelal 45 min dutjes. Ik lees mee.

één maand geleden

Voorheen deed hij 1.5 uur, 2 uur en 45 min op een dag ongeveer

één maand geleden

Heel herkenbaar. Hij doet met heeeel veel moeite 3 slaapjes. Ik ben per slaapje een uur bezig om hem in slaap te krijgen. Echt heel overprikkelend en vermoeiend voor ons... Hij blijft wel vrolijk en je merkt niet dat hij te weinig slaapt. Maar dit werkt wel door in de nacht, want dan wordt hij nog erg vaak wakker. We zijn nu bezig met een slaapcoach. Mocht dat werken, dan zal ik laten weten wat het verschil maakte bij ons!

één maand geleden

Reactie op Evelienpp93

Heel herkenbaar. Hij doet met heeeel veel moeite 3 slaapjes. Ik ben per sl ...
Ooh wat goed dat je dat doet! Ben ook heel benieuwd wat voor jullie werkt

één maand geleden

Hey hey, hier iets soortgelijks gehad. Aan deze pagina heb ik veel gehad. Vooral ook dit filmpje Ik weet niet of ik een links mag delen, maar dan merk ik het wel. Ik heb nu een vast slaappatroon. Met wat ik doe om hem in slaap te krijgen e.d. en inmiddels, hij is nu vijf maanden, ongeveer een maand geleden begonnen en inmiddels herkent hij het echt. Krijgt dan een glimlach als hij in bed wordt gelegd en slaapt soms al in tien minuten. Soms driekwartier met huilen, maar het is doorzetten. https://youtu.be/80Oey7PGSZM?si=T7M4pvWrfn2ZmrDg

één maand geleden

Reactie op Vera de Jong

Hey hey, hier iets soortgelijks gehad. Aan deze pagina heb ik veel gehad. V ...
Oooh dit doe ik inderdaad wel meteen als ik haar hoor uit het filmpje 🙈 Maar meer ook omdat ik de rest van het huis niet wakker wil maken en ze roept dan wel “leh”’dus ik denk dan altijd dat ze honger heeft nou ik ga het weer proberen

één maand geleden

Hier zijn de dutjes ook drama.. Vooral het eerste dutje. Ze laat na 1.5/2u vermoeidheidssignalen zien, maar duurt het weer een dik uur voor ze slaapt. Wat ik ook doe, krijg het niet voor elkaar om haar makkelijk in te laten slapen. En meestal duren de dutjes ook maar 30/45minuten. Ik ben langer bezig met haar in slaap krijgen dan dat ze slaapt, heel frustrerend.

één maand geleden

Reactie op ElineB1994

Hier zijn de dutjes ook drama.. Vooral het eerste dutje. Ze laat na 1.5/2u ...
Hier precies hetzelfde... Hebben jullie een ritueel voor de slaapjes? En je zou kunnen proberen om de slaapjes te verlengen door net voor het eind er stilletjes bij te gaan zitten en bij wakker worden direct speen te geven of te wiegen of iets wat haar weer in slaap brengt. Dat laatste heeft hier wel eens geholpen, maar op het moment helaas niet.

één maand geleden

Reactie op Evelienpp93

Hier precies hetzelfde... Hebben jullie een ritueel voor de slaapjes? En je ...
Ja, we zijn aan het proberen haar slaapjes nou in haar eigen bedje te laten doen met hetzelfde ritueel als in de avond (min het flesje). Ze deed eerst al haar dutjes op mij, maar dat ging ook steeds lastiger. Ging een uur wandelen aan vooraf, vond mijn rug niet leuk.. Bedankt voor je tip, ik ga proberen haar een beetje te wiegen voor ze wakker wordt ☺️

één maand geleden

Hier gaat het sinds twee dagen een stuk beter ineens. Hoewel aangeraden wordt om de middagdut langer te te hebben en de andere twee korter, is hier de ochtenddut het langst. Ze wordt rond half acht wakker en gaat dan om half tien weer naar bed. Sinds een paar dagen slaapt ze dan 1,5u. De andere dutjes duren 30-45 min. Ze is gewoon vrolijk en komt op deze manier wel aan genoeg slaap omdat ze om 19/1930u naar bed gaat. Misschien niet ideaal qua slaap verdeling maar beter dan wat het was