48 Reacties

6 maanden geleden

Hier een dysmatuurtje, geboortegewicht 2962 (met 41+2) intussen ruim 3600 met 3,5 week jong ☺️

6 maanden geleden

Reactie op Chantaliej91

Hier een dysmatuurtje, geboortegewicht 2962 (met 41+2) intussen ruim 3600 m ...
Geef je borstvoeding

6 maanden geleden

Reactie op FBSophia

Geef je borstvoeding
Heb dit tot vorige week gedaan. Helaas nu besloten over te stappen op flesvoeding ivm fikse borstontsteking

6 maanden geleden

Ons meisje is geboren met 40+5 en een gewicht van 2735. Ze is afgevallen tot 2670. Gisteren, op dag 4, woog ze alweer 2710 🥳. Morgen gaan ze haar weer opnieuw wegen. Ze krijgt bv.

6 maanden geleden

Hoi! Ons meisje is met 37 weken geboren met 2120 gram. 21 april zou ik uitgerekend zijn en 31 maart is ze geboren. Vandaag is ze 2990 gram :) ik geef borstvoeding.

6 maanden geleden

Reactie op ❣️

Hoi! Ons meisje is met 37 weken geboren met 2120 gram. 21 april zou ik uitg ...
Ze is de eerste dag een beetje afgevallen en daarna alleen maar gegroeid 🩷 elke ochtend weeg ik haar.

6 maanden geleden

Hier ook een dysmatuurtje :). Ik was 16 april uitgerekend en het mannetje kwam 20 maart al (36+1) met ene geboorte gewicht van 2010 gram. Inmiddels al 3900 gram! Ik geef borstvoeding maar moet helaas aan medicatie aankomende maandag dus hij zal dan overstappen op kunstvoeding!

6 maanden geleden

2490 met precies 40 weken, inmiddels weer op geboortegewicht en hopelijk maandag bij consultatiebureau daarover heen

6 maanden geleden

Hier 3 weken. 2632 bij geboorte, afgevallen tot 2400 en nu 2790 gram. Ik vraag me wel eens af of dit laag gewicht consequenties heeft tot latere ontwikkeling etc?!

6 maanden geleden

Hier ook een! Geboren op 16 maart bij 37+1, ze woog 2186 gram, minimaal afgevallen tot 2118. Ze is morgen 7 weken en weegt nu 3400 gram. Ik geef volledige borstvoeding.

6 maanden geleden

Yes, hier ook! Hij is geboren met 39 weken en 2390 gram. Na vier weken woog hij al 3600 gram! Ik geef afgekolfde borstvoeding via de fles. Inmiddels wel aan het afbouwen! Het is wel een hongerig mannetje, ze zeiden bij het consultatiebureau dat ze dit vaker zien bij dysmatuur kindjes omdat ze wat in te halen hebben :-).

6 maanden geleden

Reactie op Madoo

Hier 3 weken. 2632 bij geboorte, afgevallen tot 2400 en nu 2790 gram. ...
Mijn oudste was prematuur en groeide slecht aan het begin. Hij is nu net drie geworden en daar merk je dus precies niets meer van. Langer dan gemiddeld en gewoon een slank postuur (en geen rust in de kont dus altijd in beweging).

6 maanden geleden

Reactie op CyclingKoala

Mijn oudste was prematuur en groeide slecht aan het begin. Hij is nu net dr ...
Ja, bij cb zeggen ze dat die prima op eigen lijn groeit alleen hij spuugt veel dus komt daardoor iets minder snel aan. Hopen dat dat zo komt! En hij er later geen last van heeft.

6 maanden geleden

Hier ook, 3150 bij geboorte 3,5 weken geleden. nu geen idee. Laatst gewogen 1,5 werk geleden, was toen 3290 gram. Is een meisje en krijgt bv.

6 maanden geleden

Hier op 9 april bevallen met 37+1 van een meisje. Ze woog bij de geboorte 2275 gram, is terug gezakt naar 2010 gram en woog op 27 april (bijna 3 weken oud) 2760 gram. Nu dinsdag naar het cb en dan opnieuw wegen. Ze is dan 4 weken oud.

6 maanden geleden

Ons meisje geboren met 39+1 en ze was 2810gram. Afgevallen naar 2795gram op dag 7 en bij controle 10 dagen later was ze al 3170 🥰

6 maanden geleden

Reactie op Madoo

Ja, bij cb zeggen ze dat die prima op eigen lijn groeit alleen hij spuugt v ...
Heb vertrouwen in je kindje, hij doet het duidelijk super!

6 maanden geleden

Reactie op CyclingKoala

Heb vertrouwen in je kindje, hij doet het duidelijk super!
Je hebt gelijk. Het vertrouwen ben ik een klein beetje kwijt. Hij zou p40 zijn is geboren met p5. Dus was wel erg schrikken en extra zorgen. 260 gram afgevallen , komt nu telkens beetjes aan. Alleen spuugt veel waardoor die geen groeispurt maakt

6 maanden geleden

Reactie op Madoo

Hier 3 weken. 2632 bij geboorte, afgevallen tot 2400 en nu 2790 gram. ...
Mijn eerste is geboren met 2780 (39+6), nu een peuter van bijna 3 en ook hier merk je er helemaal niets meer van. Niet qua ontwikkeling en niet qua gewicht/lengte. Ook de 2e is 27 maart geboren (39+3) met 2940 gram en groeit nu ook gewoon prima. Beide kleine kindjes, maar zolang ze groeien maak ik mij er niet druk over!

6 maanden geleden

Yes hier ook. Bevallen van een tweeling met 37 weken en mijn meisje was bij geboorte 2310, afgevallen tot 1960. Nu 3 weken later weegt ze 2500. Ik geef borstvoeding in flesjes