7 Reacties
één maand geleden
Hier hetzelfde gehad! Niet persé dat de plooitjes anders waren. Bij mij vertelde ze dat ze hier niet eens meer naar kijken en dat dit vooral iets is waat ze vroeger naar keken.
Bij ons was het puur toeval, ik had zelf de fysio ingeschakeld voor voorkeurshouding, en deze was opgevallen dat 1 heupje minder goed bewegingen maakte als de ander. Oefeningen gedaan, en naar mate de oefeningen werd dit steeds soepeler.
Oefeningen ook mee gekregen naar huis hiervoor, en leek het alsof hij een soort “ pijnscheut” gaf elke keer met die beweging dus na gevraagd bij de jeugsarts consultatiebureau om hierna te kijken.
Zij dacht eigenlijk dat het niet perse met de heupen te maken had, maar dat hij een soort “ tegendruk” gaf omdat hij heel sterk is in zijn armen en benen.
Wij hebben afgelopen maandag echo’s laten maken. Ik heb geen idee wanneer de uitslag binnenkomt, hebben ze niks over gezegd. Alleen dat de jeugsarts de uitslag krijgt aangezien zij het heeft aangevraagd.
één maand geleden
Wij hebben oefeningen mee gekregen als: ( probeer het duidelijk uit te leggen)
Als je kindje op de rug ligt, beide beentjes omhoog getrokken, dan de knietjes beetje omhoog en naar buiten duwen dat de knieen richting de grond gaan. ( rustig) en dan kijken of die gelijk loopt.
Als het kindje recht omhoog ligt met zijn hoofd, beide knieen naast elkaar houden om te kijken of er verschil in zit. Hierin is het wel belangrijk dat hij echt recht naar boven kijkt, als hij naar links of rechts kijken zou er al een verschil in te zien zijn.
Ook nog een oefeningen, om beide knieeen richting de oksel te bewegen om te kijken hoe dit gaat.
Deze oefeningen moest ik elke keer tijdens verschonen of eens tussendoor doen. Naarmate de oefeningen werd het steeds soepeler.
één maand geleden
Wij hebben een echo laten maken omdat ons meisje de gehele zwangerschap in stuitligging heeft gelegen. De echo zelf stelt niks voor, alleen het idee is een beetje zielig. Zo’n klein mensje op zo’n ziekenhuisbed. Gelukkig is bij haar alles oké. Wat je eraan kunt doen, weet ik eerlijk gezegd niet.
één maand geleden
Viel allemaal mee de echovan heupjes.
Ik had favo knuffeltje meegenomen. Het gaat vrij snel allemaal.
één maand geleden
Hier ook gehad vanwege ongelijke plooien en dat heupdysplasie in familie voorkwam. Was binnen kwartiertje klaar en direct uitslag gekregen dat alles goed was. M'n dochtertje moest alleen even huilen toen ze andere kant op moest liggen en daardoor mij niet goed meer kon zien, maar ging verder helemaal prima.
één maand geleden
Ook gehad ivm stuitligging en kregen direct de uitslag. Tijdens de echo hebben ze bij ons de heupkom gemeten of die voldoende in de vorm van een kommetje groeide. Dit bleek het geval. Jeugdarts zei bij ons dat dragen in een draagzak kan helpen.
Ons oppaskindje heeft nav een echo een spreidbroekje gekregen. Nu, 18 jaar later. Grote stoere vent en nergens last van. Hij kon kruipen (slepen) en draaien met de spreidbroek.