36 Reacties

3 maanden geleden

Wij zijn met onze dochter begonnen met 4 maanden en wat een hel. Ze heeft zoveel gehuild van de buikpijn. Toen pas met 5,5 maand opnieuw geprobeerd. Met ons zoontje beginnen we sowieso pas met 6 maanden.

3 maanden geleden

Toch eerder beginnen = beter ivm Allergie https://www.voedselallergie.nl/ ...
Ja klopt is idd ook de reden dat ze bij het consultatie bureau zeggen tussen de 4 en de 6 maanden beginnen. Niet ter vervanging van voedingen maar wel introduceren ivm allergieën/intolerantie Ik vind het maar lastig, ik twijfel ook wel over het darmrijping verhaal, vroeg en ik bedoel ook heel vroeger werd eten ook gewoon voorgekauwd en aan baby’s gegeven ik geloof niet zo dat er tot een half jaar gewacht werd en denk dat het menselijk lichaam daar wel op is aangepast maja das een beetje mijn eigen theorie. Bij ons zoontje met 5,5 maand gestart omdat ik toen wel het idee had dat hij er echt klaar voor was

3 maanden geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Ja klopt is idd ook de reden dat ze bij het consultatie bureau zeggen tusse ...
Ik neig nu meer naar beginnen met de 4 maanden ivm reflux van ons dochtertje iemand die ook om die reden eerder gaat beginnen? Ik wil haar eigenlijk zo kort mogelijk aan de omeprazol hebben..

3 maanden geleden

Ons zoontje heeft vandaag (precies 4m haha) zijn eerste drie hapjes banaan gehad. Hij vond het echt fantastisch!!! ‘s Middags was hij wel iets huilerig, denk toch wat krampjes, maar ging vrij vlot weer weg gelukkig. Leuk om te zien zo! 😍

3 maanden geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Ik neig nu meer naar beginnen met de 4 maanden ivm reflux van ons dochtertj ...
Was bij ons wel het advies van de preverbale logopediste. Maar ze gaf wel aan dat er interesse moet zijn in eten, anders gewoon iedere week proberen vanaf 4 maanden.

3 maanden geleden

Mijn kindje is van 14-04 en heeft echt heel erg veel intresse in eten, ook drinkt hij flinke flessen en zit boven gemiddeld op gewicht, in overleg met cb mochten wij beginnen met hem laten proeven, dus hij krijgt 2x per dag een speen met iets van fruit of groente erin, hierdoor proeft hij alleen het 'sap' en krijgt geen hele happen eten binnen. Zo kan hij bij 4/5 maanden gaan beginnen met echt eten van een lepeltje af en hoeft hij niet meer te proeven, werkt super voor ons op deze manier en hij vind het geweldig

3 maanden geleden

Hier heeft die kleine van 12-04 afgelopen week voor het eerst meloen geproefd. Hij vond het ook geweldig 😂… we gaan nog niet beginnen met hapjes, maar soms iets laten proeven wel!

3 maanden geleden

Reactie op SilHa

Hier heeft die kleine van 12-04 afgelopen week voor het eerst meloen geproe ...
Hier precies zo!! Wij gaan volgende week beginnen met hapjes. Dan is ze bijna 4 maanden. Merk sinds een paar dagen dat ze eeeecht ons eten uit de mond kijkt haha, en ze laat overdag ook steeds iets lastiger 4u tussen de voedingen. Dus ik verwacht dat de hapjes wel goed gaan doen 😊

3 maanden geleden

Ik ga ook wachten tot 5 a 6 maanden. Zie het nut ervan niet in. En tuurlijk mag ze wel eens een likje van iets, na 4 maanden.

2 maanden geleden

Reactie op MBBB.

Wij zijn met onze dochter begonnen met 4 maanden en wat een hel. Ze heeft z ...
Hoi! Mag ik vragen of het toen jullie het weer oppakte met 5,5 maand beter ging qua pijn/krampjes? Onze zoon is nu ruim 4,5 maand en hij heeft er ook zo een krampjes van, heel zielig en vraag me af of het beter is nog een maand te wachten of dat het dan net zo zal gaan omdat het misschien wennen is?

2 maanden geleden

Reactie op Marobi1990

Hoi! Mag ik vragen of het toen jullie het weer oppakte met 5,5 maand beter ...
Persoonlijk zou ik dan lekker wachten :) voeding is pas nodig vanaf 6 maanden ivm ijzer. Verder is t echt “for fun”

2 maanden geleden

Reactie op Marobi1990

Het ging toen een stuk beter!

2 maanden geleden

Reactie op Marobi1990

Ik zou ook lekker wachten tot 6 maanden trouwens! Dat doen wij nu ook.

2 maanden geleden

Reactie op Marobi1990

Bij onze eerste dochter met 4 maanden een complete ramp. Met 5 maanden in 1x goed en geen probleem. Nu met onze 2e dochter vanaf 4 maanden al zonder problemen

2 maanden geleden

Ik ben met 4 maanden begonnen met wortel, dat vond ze prima. Toen 2 weken gestopt omdat ze er niet echt meer interesse in leek te hebben. Niks vond ze lekker; pompoen, appel, peer geprobeerd, draaide haar hoofd weg en spuugde het uit. Nu weer gestart, broccoli kwam ze letterlijk van aan het overgeven, banaan vond ze heerlijk 🤣

2 maanden geleden

Ik ben met 4 maanden begonnen, eigenlijk wou ik wachten tot 6 maanden. Maar het cb raadde aan om wel zo snel mogelijk te starten ivm allergieën.. tot nu toe gaat het goed en gaan de hapjes er helemaal in.. 😋 maar ik blijf het toch wel een beetje spannend vinden. De eerste hapjes waren wortel en vandaag voor het eerst pompen gegeven, hierna was hij de rest van de dag heel hangerig. Hoop niet dat dit met het hapje te maken heeft 🤨