Beste dames,
Binnenkort gaan wij een weekje naar Kreta met het vliegtuig. Ons dochtertje is dan 19 weekjes oud. (4maand en 1 week)
Hoe doen jullie dat met de kinderwagen of buggy op het vliegtuig? Ik heb gelezen dat je per baby 1 kinderwagen gratis mag meenemen. Nu weet ik niet zo goed hoe ik dat het beste moet aanpakken... Welke keus ik moet maken. Ik lees dat je lichtgewicht plooi buggy's mag meenemen tot aan de gate. Grotere kinderwagens check je in met je bagage las ik. Wat werkt het beste? Ik heb ook een baby die graag gedragen wordt dus in de draagzak is zeker geen probleem. Maar voor op locatie lijkt een kinderwagen/buggy me dan wel weer handig. Ik wilde binnenkort toch al een kleinere, lichtere maar kwalitatieve buggy aanschaffen omdat mijn joolz day 2 toch echt wel een gedoe is met in en uitklappen, en veel teveel plaats inneemt in mijn bescheiden C3 wagen. Nu ben ik aan het kijken naar een buggy die je ook nog helemaal plat kan leggen. Omdat ze dan pas 4 maand oud is en dan comfortabel kan slapen. Verder als ze wakker is, zit ze wel graag wat rechter omdat ze alles wil zien. De kinderwagen bak van mijn joolz day 2 staat nu al aan de kant om die reden.
En hoe organiseren jullie de handbagage? Checken jullie de luiertas in als handbagage of nemen jullie die apart als extra 3kg tasje mee?
Groetjes van een mama vol vragen wat betreft eerste keer vliegen met een baby.
Verder wel super veel zin in!