9 Reacties

24 dagen geleden

Ik heb geen tips hoe dit over gaat, maar wel hetzelfde meegemaakt 2jaar geleden met onze eerste. We konden de klok erop gelijk zetten dat we elke 45min eruit moesten voor de speen. Dat duurde een dikke maand en ineens was het over! Moet er wel bij zeggen dat we heeeeeel erg hebben ingestoken op het zelf kunnen pakken van de speen. We hebben dat overdag met hem geoefend en voor de nacht (een stuk of 6😅) van die glow in the dark spenen gehaald. Na heeeeeeel veel oefenen heeft dat wel gezorgd dat we op den duur minder eruit moesten 's nachts.

24 dagen geleden

Reactie op Snoopie96

Ik heb geen tips hoe dit over gaat, maar wel hetzelfde meegemaakt 2jaar gel ...
Toen het over ging, kon ie daarna opeens zelf pakken of had hij het niet nodig? En glow in the dark speen zodat hij het zelf zag en pakte? En op den duur moest je er minder uit, bedoel je dan van 10 x bijv naar 3 x of bijv helemaal niet 😅 behalve voor voeding

24 dagen geleden

Reactie op girift1379

Toen het over ging, kon ie daarna opeens zelf pakken of had hij het niet no ...
Ja die glow in the dark spenen waren zodat hij ze zelf kon zien en ook kon pakken. Bovendien ook makkelijk voor ons, konden we (als het nodig was) die spenen makkelijk vinden zonder licht aan te maken 's nachts. Hij kon ze rond de 7 maanden zelf pakken. Dat was ook het moment dat we echt 0x meer naar hem toe moesten 's nachts. Was een hele opluchting na die vreselijk vermoeiende nachten 😴 Tenzij alle spenen uit bed gegooid waren 😅 of er een slaapregressie was of iets anders bijzonders. Dan was het weer aanpoten in de nacht. Ik heb echt vanaf 6 maanden geen voeding meer aangeboden 's nachts omdat ik merkte dat hij daar een slaapassociatie mee had. Het was niet zozeer dat hij honger had. Nou was hij wel een vrij grote baby en zijn gewicht was bovengemiddeld. Hij at overdag ook genoeg, misschien zelfs 'te veel'. Bij ons dochtertje nu zou ik de nachtvoedingen nog niet weglaten omdat zij juist klein en licht is en die voedingen nodig heeft. Hangt dus ook een beetje van je kindje af natuurlijk!

24 dagen geleden

Reactie op Snoopie96

Ja die glow in the dark spenen waren zodat hij ze zelf kon zien en ook kon ...
Huilde hij niet meer om voeding vanaf 6 mnd? Mijn zoon is nu 23 weken. Nachtvoeding vind ik niet erg maar elk uur wakker worden wel😅

24 dagen geleden

Up

24 dagen geleden

Reactie op girift1379

Huilde hij niet meer om voeding vanaf 6 mnd? Mijn zoon is nu 23 weken. Nach ...
Hij huilde inderdaad niet meer om voeding. Als ik dat probeerde moest hij er niks van weten of hij gebruikte het alleen maar om in slaap te vallen. Was een verschrikkelijk vermoeiende fase, maar het gaat over!

23 dagen geleden

Wij hadden dat ook en hebben de speen cold turkey weggedaan. Een paar dagen boos maar daarna weer ok.

23 dagen geleden

Reactie op SeleneZon

Wij hadden dat ook en hebben de speen cold turkey weggedaan. Een paar dagen ...
Mijn baby krijst en huilt dan heel hard. Liet jij dat dan ook zo?