7 Reacties
3 maanden geleden
Hoi mamaz!
Ikzelf heb als 4 jarige een reflux aan mijn blaas gehad waardoor mijn urine terug mijn lichaam in stroomde. Lang verhaal kort. Uiteindelijk ben ik hieraan geopereerd maar heeft het wel nierbeschadiging gegeven. Dit met tot gevolg dat mijn rechter niet altijd kleiner is gebleven en voor 25% werkt. Gelukkig is het lichaam zo fantastisch dat het automatisch ervoor zorgt dat de andere nier het gaat compenseren. Zo werkt mijn linker nier harder. Hier heb ik weinig last van gehad, het enige is dat ik sneller vatbaarder was voor blaasontsteking als kind zijnde. Maar verder heb ik er niks aan over gehouden en kan ik alles doen wat ik graag wil doen! Het klinkt misschien allemaal heftiger dan dat het uiteindelijk is, en ons lichaam lost het allemaal heel mooi vanzelf weer op.
Het komt allemaal goed! ☀️
3 maanden geleden
Sorry, ik heb geen ervaring. Een hele specifieke vraag met misschien weinig reacties.
Ik ken een jongen die geboren is met één nier. Inmiddels is hij 17. Hij heeft nooit problemen gehad en een normaal leven. Hij moest alleen oppassen met sporten (één nier en een flinke klap is een risico).
Ik ken jullie situatie niet, de ontwikkeling van jullie kindje, medische situatie etc. en kan me voorstellen dat dat invloed kan hebben. Maar ik dacht, misschien is het fijn te weten dat je met één nier vrij zorgeloos kan leven.
Sterkte 💙
3 maanden geleden
Reactie op ElviraaV
Hoi mamaz!
Ikzelf heb als 4 jarige een reflux aan mijn blaas gehad waardoo ...
Bedankt voor je reactie! Fijn om te horen dat je hier geen last van ervaart, dat stelt ergens toch gerust! We tellen de dagen af tot maandag, maar jou bericht is super fijn, dankjewel!
3 maanden geleden
Reactie op Le-tje
Sorry, ik heb geen ervaring. Een hele specifieke vraag met misschien weinig ...
Bedankt voor je reactie! Fijn om te horen! Verder doet hij het kwa ontwikkeling super. Dus daarom ene zijde ook verbaast dat er wat ‘aan de hand’ is met hem. Gelukkig heeft die jongen geen problemen ervaren met 1 nier!