7 Reacties

4 maanden geleden

Ik lees even mee wij starten vandaag met de probiotica, zoontje is ook 3 maanden

4 maanden geleden

Onze dochter krijgt al sinds 3 weken probiotica (poeder door het drinken van orthica: orthiflor start) en helpt bij ons goed. Ik heb zelf de ziekte van Crohn en probiotica helpt met de darmflora. Een tip die ik wel eens hoor, maar zelf niet heb toegepast (nog), is dat een beetje water (20 ml) kan helpen als je kleine verstopt zit.

4 maanden geleden

Ik gebruik vanaf 2 weken oud probiotica. Van Orthiflor Start samen met Kruidvat Extra Care. Mijn zoontje had ook last van harde ontlasting en deed 10 ml extra water bij de flesvoeding. Na 7 weken was opeens harde ontlasting verdwenen. Hij poept om de dag. En poepen gaat echt stukken beter. De darmen zijn tot 6 maanden nog aan het rijpen. Ik heb het idee dat de probiotica wel het poepen en scheten laten makkelijker heeft gemaakt. Van infacol kreeg hij juist obstipatie. Probiotica kan geen kwaad. Geef het even de tijd en anders naar de huisarts of je iets voorgeschreven kan krijgen zoals Forlax. Dat gebruiken mijn 2 oudste nog steeds en dat is ook een veilig middel. Heel veel succes!

4 maanden geleden

Wij gebruiken ook Orthiflor Start probiotica. Onze dochter (3,5 maand) heeft sinds we daarmee destijds gestart zijn sowieso dagelijks een goede poepluier en regelmatig zelfs meerdere op een dag. Alles behalve obstipatie dus 😅 We waren er laatst weer even mee gestopt om te kijken hoe dat ging en gelijk had ze veel meer krampen, dus voorlopig blijven wij het nog gebruiken. Erg tevreden dus! Geef het overigens echt even 1 á 2 weken de tijd voordat je resultaat kan merken, dat duurt (vaak) helaas wel even.

4 maanden geleden

Onze dochter poepte ook maar 1x per 4 dagen en ze had hier heel veel last van. Vanaf +/- 5 weken overgegaan met voeding van normaal Kruidvat naar Extra Care Kruidvat samen met Bactiol Baby. Na een week flink verschil en poept nu eigenlijk elke dag. Is vrijdag 12 weken

4 maanden geleden

Hier ook elke ochtend een flesje met ortiflor start, drinkt ze al vanaf de geboorte en ik dronk het vanaf me 36ste week zwangerschap. Zeer goede ervaring mee.

4 maanden geleden

Bedankt allemaal!