5 Reacties

3 maanden geleden

Omeprazol was onze redding voor kijk zoontje uit 2021. Jbpm heb ik nooit gebruikt, dat is niet te doen in combinatie met omeprazol. Daarnaast zijn de verhalen daarover ook niet alleen maar positief. Wij hebben echt baat gehad bij ompeprazol. Ik kon ineens met mijn kind wandelen met de wagen. Het maakte zoveel verschil. Ik begon rond dezelfde termijn en met 5 maanden waren we er weer vanaf. Wat ik lees over Nexium is dat het wel eens obstipatie kan veroorzaken. Zelf nooit gehad met omeprazol. Het is een ander medicijn, maar met hetzelfde doel. Ik zou even overleggen met de arts of dat je kan stoppen met de jbpm.

3 maanden geleden

*Correctie jbpm is niet te doen icm borstvoeding moest er staan

3 maanden geleden

Ons zoontje heeft ook ongeveer 6 weken omeprazol gebruikt vanwege reflux. Hij maakte in zijn slaap steeds stikgeluiden, wat wij heel eng vonden. Het gebruik van omeprazol ging prima, wij hebben niet echt bijwerkingen gemerkt. Het heeft echt geholpen bij ons zoontje (nu 12 weken). We zijn nu net sinds 2 weken gestopt. Hij geeft wat vaker wat melk terug maar verder gaat het goed.

één maand geleden

Zijn er inmiddels nog meer mensen met kleintjes die Omeprazol gebruiken en proberen af te bouwen? Onze dochter heeft het vanaf begin juli tot 1,5 week geleden gebruikt. Dus ruim 2,5 maand. Indicatie was: verborgen reflux bij koemelkallergie. Met de aanpassing van melk naar Neocate konden we de hoeveelheid verdikking al halveren en na 1,5 maand Omeprazol zijn we dat langzaam gaan afbouwen. Nu, een week na het volledig stoppen, begon ze weer te schrapen, zuur te ruiken, ontroostbaar te huilen, hazenslaapjes te doen, tong uitsteken en veel kwijlen. Vannnacht bleef ze maar huilen en hebben we toch pedippi gegeven: ze was kort erna rustig en heeft de rest van de nacht doorgeslapen. Van de kinderarts kregen we al te horen dat als het niet ging, we weer konden herstarten. Het zou bij ieder kind zoeken zijn. Ik hoopte alleen dat het klaar zou zijn, vanwege mogelijke bijwerkingen op de lange termijn. Twee vragen: - zijn hier nog meer mama die tegen het afbouwen aanlopen? - zouden jullie eerder de verdikking opvoeren en geen Omeprazol geven of de verdikking zo laten en wel Omeprazol geven? Het zijn allebei twee kwaden. Ik kan hier dus echt hele dagen mee bezig zijn, want wil niet dat ze pijn heeft…

één maand geleden

Reactie op Robertaa

Zijn er inmiddels nog meer mensen met kleintjes die Omeprazol gebruiken en ...
Hier hadden we hetzelfde bij het afbouwen. We moesten eerst om de dag omeprazol geven. Na 2 weken dit geprobeerd te hebben, rook ons zoontje weer zuur en veel hoesten etc. Dus wij zijn weer begonnen. We gebruiken nu nog omeprazol en jbpm. Ook ik ben zoekende.