7 Reacties
één maand geleden
Ik heb eigenlijk als ik dit lees het idee dat je veel te snel gaat met de hapjes. Op deze leeftijd is melk echt nog de hoofdvoeding en geef je oefenhapjes. Hapjes puur om te oefenen met eten en structuren dus.
Hapjes mogen nog geen melkvoedingen vervangen. Ik denk dus dat jouw zoontje meer melkbehoefte heeft en dat je echt minder vast voedsel aan moet bieden
één maand geleden
Reactie op NathalieA
Ik heb eigenlijk als ik dit lees het idee dat je veel te snel gaat met de h ...
Bedankt voor je reactie, hier op advies van het cb met 3,5 al begonnen aangezien onze zoon echt mee at als we aan tafel zaten. Ging weken super goed en ook dat die lekker sliep, eigenlijk sinds 2 weken dat die wat onrustig is en overdag zijn flessen niet wil drinken. Denk eerder dat hij zijn ritme omgegooid heeft dan dat die alleen maar behoefte heeft aan melk.
één maand geleden
Reactie op Steffie 83
Kun je opschrijven wat hij precies krijgt op een dag?
07.00 uur flesje 180cc
10.00 uur fruithapje
11.00 uur flesje (drinkt hij vaak voor de helft)
15.00 uur flesje (drinkt vaak de helft)
17.00/18.00 uur groente hapje als die daar zin aan heeft
19.00 uur flesje (halve)
22.00 uur (halve)
Zijn schema wijkt nog al vaak af.. kun je dus niet echt een schema noemen. Meneer drinkt niet als die geen honger heeft dus aanbieden om de zoveel uur werkt tot op heden nog niet..
één maand geleden
Reactie op Krem
07.00 uur flesje 180cc
10.00 uur fruithapje
11.00 uur flesje (drinkt hij va ...
Wellicht kun je proberen om de oefenhapjes niet tussen de flessen door, maar na de late ochtend en middag fles te geven. Want dan is zijn maagje nog niet gevuld en drinkt die misschien zijn flesjes met de belangrijkste voedingsstoffen wel leeg. En dan kun je na de fles alsnog een hapje aanbieden!
één maand geleden
Mijn dochter van 5 maand krijgt 4x 210 cc, misschien minder vaak een grotere fles aan te bieden?
En je weet zeker dat het honger is? En je kan hem niet afleiden zodat hij weer even in slaap valt oid?
En, zelf geen ervaring mee, maar ik heb meer gehoord dat de voeding van de kruidvat niet zo voedend was...
Succes met je puzzel!