15 Reacties

21 dagen geleden

Ik lees even mee, onze zoon heeft sinds een tijdje ook obstipatie. Er zit iedere keer minimaal 5 dagen tussen. Heb jij ook een idee waardoor het komt? En; hoe merk je dat je zoontje pijn heeft?

21 dagen geleden

Ik heb twee dochters die al sinds zij 3 en 5 jaar waren aan de Forlax zaten. Wat is de reden dat de huisarts wil stoppen? Je zou Omneo kunnen proberen met Forlax en dan de Forlax langzaam afbouwen.

21 dagen geleden

Mijn dochter had ook last van obstipatie en zijn toen ook op advies van CB overgestapt naar de omneo. Bij haar hielp dit niet. Toen overgestapt naar gewone Nutrilon. (Hadden daarvoor Kruidvat) en we hebben toen lactulose voor geschreven gekregen en dit hielp heel goed. Niet super lang gebruikt omdat ze toen wel steeds hele dunne ontlasting/diarree kreeg maar sindsdien is het nu wel op gang en heeft ze of elke dag of om de dag ontlasting. Daarvoor was het ook 5/6 dagen geen ontlasting.

21 dagen geleden

Mijn dochter krijgt ook Omneo. Poept 3-4 keer per dag

21 dagen geleden

Reactie op CaliR

Ik lees even mee, onze zoon heeft sinds een tijdje ook obstipatie. Er zit i ...
Als ik stop met de forlax dan poept hij ook 5 dagen niet en op de 5e dag gaat hij echt zo hard krijsen, terwijl hij over het algemeen een heel rustige en vrolijke baby is. Dus dan weet ik weer hoe laat het is 🥲. Daarom op die dagen 2x klysma gezet en toch maar weer begonnen met de zakjes. Geen idee waardoor het komt! Vanaf begin af aan eigenlijk al wel ontlasting om de dag en toen ging er steeds langer tussen zitten.

21 dagen geleden

Reactie op Liantje1989

Ik heb twee dochters die al sinds zij 3 en 5 jaar waren aan de Forlax zaten ...
Ik denk in het kader van, extra troep is nooit goed? 😅 maar geen idee eigenlijk. CB heeft nu aangeraden eerst Omneo te proberen zonder zakjes. Dus dat gaan we maar doen…

21 dagen geleden

Reactie op biancaLS

Mijn dochter had ook last van obstipatie en zijn toen ook op advies van CB ...
Oké! Ik ben benieuwd of Omneo werkt hier. Mijn zoontje heeft vanaf begin af aan al gewone Nutrilon, geen huismerk o.i.d. Met een half zakje forlax dagelijks had hij dagelijks of om de dag redelijk dunne ontlasting, nu afgebouwd naar om de 3 dagen een half zakje, en dan zo om de 3 dagen gemiddeld ontlasting. Is overigens wel sinds een week of 3 gestart met hapjes en sindsdien echt weer vastere, droge ontlasting. We gaan Omneo proberen en als dat het niet is terug aan de Forlax. Als hij het daar goed op doet, waarom niet 🤷🏼‍♀️

21 dagen geleden

Reactie op NomiK

Ik denk in het kader van, extra troep is nooit goed? 😅 maar geen idee eige ...
Forlax is geen troep. Het is een product wat erg lichaamsnatuurlijk is. Kunnen ze levenslang gebruiken indien nodig. Wij hebben het gekregen op recept van een kinderarts. Mijn oudste had 14 keer blaasontsteking gehad in 1 jaar tijd, met dus antibiotica als troep aan medicatie. Na aandringen bij HA zijn we toen doorverwezen naar kinderarts. Oorzaak was obstipatie. Doordat ze niet elke dag poept en alles ophoopte... kwam er druk op de blaas. Hierdoor plaste ze kleine beetjes, maar nooit volledig leeg. Sinds ze forlax krijgt heeft ze geen blaasontsteking meer gehad. En eerste wat ons meisje zelf zei.. "Oh, poepen doet geen pijn meer". Zoals je begrijpt zijn wij er erg blij er mee. Je kan altijd een doorverwijzing vragen bij je huisarts voor een kinderarts

21 dagen geleden

Huismerk Etos en Kruidvat hebben ook deze voeding en werken net zo goed. Wij hebben de Kruidvat extra care en dit heeft onze kleine goed geholpen. Van 1 keer in de week ontlasting naar elke dag/om de dag!

14 dagen geleden

Nou we zijn ermee gestart, en het is echt een drama. Hij weigert de fles gewoon volledig, tot 2 keer toe gisteren. Maar wel echt honger. Dus terug de gewone voeding gehaald en die fles dronk hij in een keer leeg 😅. Denk dat het een beetje te laat is om nu bij 5 maanden nog over te gaan stappen. Hij vindt het in ieder geval helemaal niks.

14 dagen geleden

Niet met nutrilon, maar wel met Kruidvat extra care voeding. Duurde 2 weken voordat het echt werkte. Kon bij ons gelukkig voorkomen dat forlax nodig zou zijn. Wij hebben eerst andere voeding geprobeerd, forlax aanvragen stond wel op de planning. Maar voeding veranderen was voldoende.

14 dagen geleden

Ons zoontje had ook last van obstipatie. Ook door cb geadviseerd om omneo te starten. Dit hebben we gedaan maar werd alleen maar erger. Dus wij hebben daar slechte ervaring mee. Het verschilt natuurlijk per kind, maar persoonlijk vind ik de ingrediënten ook niet echt helpend bij obstipatie. We zijn overgestapt op geitenmelk. Sinds dien is zijn stoelgang enorm verbeterd. Wel soms nog wat scheetjes, dit lossen we op met gassy. Werkt voor ons goed.

14 dagen geleden

Reactie op NomiK

Nou we zijn ermee gestart, en het is echt een drama. Hij weigert de fles ge ...
Ja hier precies hetzelfde. Mijn zoon weigert omneo ook.

13 dagen geleden

Reactie op kiroet30

Ja hier precies hetzelfde. Mijn zoon weigert omneo ook.
Ik heb gebeld met het CB en blijkbaar kun je de voedingen ook mengen. Vandaag dus gestart met 210 cc met 6 scheppen gewone en 1 schep Omneo. Je kunt dan elke dag proberen schepje normale eraf en schepje Omneo extra. Die 6 scheppen normale en 1 schepje Omneo gaat er prima in. Maar vandaag echt al 3 hele slijmerige poepbroeken, hij lijkt er ook last van te hebben. Twijfel echt of dit een goede zet is…

13 dagen geleden

Reactie op NomiK

Ik heb gebeld met het CB en blijkbaar kun je de voedingen ook mengen. Vanda ...
Ik heb het niet doorgezet maar op Etos voeding overgeaan, dat gaat goed nu