5 Reacties
2 maanden geleden
Stoppen met bv was voor mij persoonlijk echt een gevoelsdingetje. Na 3 maanden ging er bij mij een knop om en besloot ik om af te bouwen. Langzaam overgegaan op flesvoeding.
Toen onze dochter eenmaal gewend was aan de flesvoeding was het binnen 10 minuten op. Bij bv zat ze bij mij juist heeeeel lang te drinken…
Een stuk flexibiliteit verliezen heb ik nooit zo ervaren. Ik zorg dat ik altijd 3 torentjes mee heb met flesvoeding en een thermoskan om een flesje te kunnen maken. Je wordt hier vanzelf handig in.
Bv vond ik juist stressvol als ik ergens was (juiste kleding aan, een plekje zoeken om te voeden, lang weg zijn).
Jij kan het beste deze keuze maken! Ik zou het persoonlijk niet laten afhangen van ‘gemak’ maar juist je gevoel volgen.
Succes 🍀
2 maanden geleden
Ik geef overdag kv en snachts nog de borst.
Nu komt ze snachts vaak niet meer gelukkig, en snachts heeft ze minder nodig.
Ik zorg ook dat ik altijd 3 torentjes poeder bij me heb, en gekookt water in een thermoskan.
Ik hoef niet meer na te denken wat ik aan doe, mijn man kan ook eens een voeding doen en ik hoef me geen zorgen te maken over voeden in het openbaar.
Ik zou in ieder geval niet in 1x volledig stoppen ivm risico op borstontsteking.
Je kunt beter langzaam afbouwen door bijvoorbeeld eerst eens 1x fles te geven ipv borstvoeding en dan langzaam uitbreiden naar 2x etc
2 maanden geleden
Ik geef kv. Eerste 5 maanden bv en de 2e 3 maanden fulltime gekolfd. Maar eerlijk gezegd vind ik kunstvoeding zoveel makkelijker😂 maar dat is ook omdat ik altijd maar net genoeg productie heb gehad en mijn kinderen moeizaam aanhappen.
Ik neem een thermosfles met gekookt water mee en een flesje koud en natuurlijk de bus kunstvoeding. Binnen 30 seconden heb ik een flesje. Op dit moment drinkt mijn dochter een fles op tussen de 5-10minuten dus ook wel lekker snel! Enige is dat ze wat moeizamer poept met kv ipv bv. Ik ben pro borstvoeding, maar als het niet gaat of lukt, dan is kv een prima optie die (mij in elk geval) veel minder energie kost en mij de mogelijkheid geeft veel meer te genieten van mijn kinderen😊
2 maanden geleden
Super fijn om dit te lezen! Zelf deze week het besluit gemaakt om na 4,5 maand bv af te bouwen. Had nooit gedacht dat ik het mentaal moeilijk zou vinden maar nu eenmaal rustig bezig is het oke❤️😇 fijn om jullie ervaringen te lezen.