92 Reacties
4 maanden geleden
Wij hebben gekozen om niet de rota vaccinaties te geven.
Ze heeft wel de pneu en de dktp gehad woensdag ochtend en sinds gisteren avond ook last van haar buikje en diarree.
Het zijn bijwerkingen die ook bij deze vaccins voor kunnen komen het Rota vaccin hoeft dus niet altijd de oorzaak te zijn van deze klachten..
4 maanden geleden
Reactie op Cc02
Iets meer dan 2 weken geleden gehad en na ongeveer 4 dagen begon de diarree ...
Hoi, ik ben benieuwd welke keuze je hebt gemaakt na het gesprek met jullie arts. Onze zoon heeft 9 dagen diarree gehad met veel kramp na de eerste vaccinatie. Ik twijfel daarom heel erg of ik de tweede wel wil laten geven.
4 maanden geleden
Ons dochtertje heeft gisteren de 2e gehad. Ze had daarvoor 9 dagen niet gepoept. Erna eindelijk weer eens een poepluier. Wat was ik blij 🤣
4 maanden geleden
Reactie op ERVDW
Dinsdag gehad, merk er tot nu toe gelukkig niks van. Hij slaapt wel sinds w ...
Ik had te vroeg gejuicht! Hierna kreeg onze zoon ontzettend veel last van krampjes, heel hangerig en wou niet meer in zijn eigen bedje slapen.. dit heeft bijna 1 week aangehouden. Zie nu al heel erg op tegen de volgende ! ☹️
4 maanden geleden
Reactie op Marritdn
Hoi, ik ben benieuwd welke keuze je hebt gemaakt na het gesprek met jullie ...
Wij hebben het uiteindelijk niet gedaan. De verpleegkundige zei dat ze eigenlijk nooit echt erge klachten had gehoord, maar een collega die een even oud kindje heeft was bij haar cb en daar zeiden ze juist dat ze dat wel regelmatig hebben gezien. Eigenlijk is er dus geen peil op te trekken wat het gaat worden bij een tweede vaccin denk ik… Misschien had het deze keer meegevallen, maar nog een keer 3 weken ziek vonden we ook heftig voor een leventje van 3 maanden. Blijft lastig om te bedenken waar je goed aan doet, maar zou vooral je eigen gevoel volgen.
De verpleegkundige zei dat hij nu ongeveer 50% beschermd zou zijn, maar ik kan daar verder zelf niks over terugvinden online.
3 maanden geleden
Onze dochter van 13wkn had bij de eerste ronde alleen savonds wat last van krampjes maar zaten toen nog in de piek van krampen dus weten niet of de rota daaraan gerelateerd was. Afgelopen woensdag tweede dosis gehad, daar heeft ze helaas heel veel last van, sliep de eerste dagen meer, meer onrustig en heeft veel last van vastzittende scheetjes. Afgelopen nacht haar amper in dr bedje kunnen leggen omdat ze zoveel last had van dr buik en slapen bij dr ouders als enige bleek te werken. Hoop heel erg voor haar dat het snel voorbij is want dit is heel sneu om te zien. CJG zei dat het per kind verschilt en geen richtlijn hoe en wat..
3 maanden geleden
Mijn kindje heeft wat meer buikkrampjes gehad voor 2 dagen. Daarnaast iets vaker en wat minder drinken (ik geef borstvoeding). De tweede keer eigenlijk niets aan haar gemerkt. Was ook stereo met de prikjes, daar leek ze meer last van te hebben