20 Reacties
vorige maand
Pasta of lasagna is hier nog bijna het enige wat mijn dochtertje wel wilt eten. De rest is drama. Dus zeer herkenbaar…
vorige maand
Reactie op LiefdevolleEik255247
Pasta of lasagna is hier nog bijna het enige wat mijn dochtertje wel wilt e ...
Vreselijk hè ze kijkt echt naar me en dan wil ik een hapje geven en schud ze nee zegt ze uh uh en pakt dr bordje en dan mama klaar 😅 Kook echt avond eten voor de kat z'n k*t hier elke avond 🤪
vorige maand
Reactie op MNNMV
Vreselijk hè ze kijkt echt naar me en dan wil ik een hapje geven en schud z ...
Haha ja ik zou zeggen lekker even zo laten.. ze gaan vanzelf wel weer andere dingen eten.. het is echt door de fase heen komen…
vorige maand
Oja ik geef wel ochtend of middag allerlei gezonde snacks tomaat in stukken en fruit en avocado etc dan weet ik dat dat er iig al in zit. En als hij ‘s avonds echt niets wil dan geef ik banaan, boterham, plak salami wat er ook maar ligt. Liever dat dan ‘s nachts om 3.15 door de honger wakker en beneden moeten eten geven 🥲🥲
vorige maand
Reactie op Evida1988
Oja ik geef wel ochtend of middag allerlei gezonde snacks tomaat in stukken ...
Zij slaapt sowieso heel goed, of ze nou eet of niet. Deze meid slaapt minimaal uit tot 07:45 dus ik maak me geen zorgen dat ze in de nacht komt. Wel een goede tip van groentjes overdag geven! Al denk ik niet dat ze daar iets van gaat pakken 😆
vorige maand
Ja het is pittig! Die van mij had gisteren hetzelfde eten als vandaag. Gisteren ging het allemaal heerlijk naar binnen en vandaag gooit ze alles op de grond…
vorige maand
Reactie op MNNMV
Ik doe een gebed dat zij pasta zou eten. Daar kan je ten minste nog wat mee ...
Dat snap ik 🥲 ik heb een hapjes bord van Liewood. Een rechthoekig best groot ding. Hierdoor eet hij wel dingetjes omdat het dan leuk is en opties heeft. En soms dip ik gewoon zijn broccoli in de danoontje zodat hij het wel eet 😂
Knap dat je kindje klaar mama zegt hier wordt het gewoon op de grond gegooid en gegild zovan haal me heir weg 🙃
vorige maand
Reactie op MNNMV
Thnx voor het opzoeken en delen! Ga er eens naar kijken
Graag gedaan! Hij kijkt echt aandachtig naar ieder bakje wat erin zit. Ik vul ze ieder eetmoment helemaal vol. Zelfs al is het een cracker tijdens avond eten, zodat hij opties heeft. Hopelijk heb je er wat aan.
vorige maand
Onze dochter heeft haar koppie vaak verkeerd staan. Ze lust dan wel het eten of wil wel maar doet gewoon dwars. Soms helpt het om een grote mensen vork te geven oid. Ook krijgt ze vaak een halve cracotte bij het eten. Die kan ze dan in het eten dippen. Voor haar is het laagdrempelig om dan te proeven en vaak gaat ze daarna gewoon zelf eten.
vorige maand
Hier helpen verschillende dingen
* op tijd eten zodat hij niet te moe is
* hij heeft een vork, plastic mes en twee verschillende lepels waar hij mee aan rommelt in zijn eten. Soms geef ik express een grote mensen lepel, dat is dan even nieuw en spannend en dan gaat hij daarmee eten.
* hij had eerst een kom, maar zoekt nu alles uit in eigen volgorde om te eten (bijv eerst de groente) dus ik geef hem een gewoon bord nu. Zodat hij het goed kan zien. Alles apart in een vakjesbord doe ik ook wel eens met bijvoorbeeld aardappel groente vlees. Wat hij dan niet zo lekker vindt hutsel ik wel een beetje met wat hij wel lust zodat hij per toeval toch proeft of eet
* hij eet hetzelfde als ons
* brocolli vindt hij bijv. niks, dus als we dat eten biedt ik hem een extra groente. Bijv. Wortel, dat is zo gekookt voor m. Hij proeft vaak wel van de brocolli of andere groente dan.
* complimenteren op oude dingen die hij al kan, om het positief en gezellig te houden. Benoem ook altijd wat hij eet en dan probeert hij het na te zeggen
Meestal gaat het goed. Maar soms wil hij maar weinig eten hoor. Het zijn ook allemaal fases waar ze doorheen gaan. Dan is het een boterham.
5 dagen geleden
Reactie op Annamaria97
Hier helpen verschillende dingen
* op tijd eten zodat hij niet te moe is
* ...
Inmiddels helpt er nog maar weinig. Wat een rot fase hahaha.