Vanaf week 20 in mijn zwangerschap ben ik thuis komen te zitten door bekkenklachten. Na mijn bevalling werd het maar niet beter en inmiddels is mijn kleine vriend 6 maanden en zit ik nog steeds volledig thuis. Wat bekkeninstabiliteit leek te zijn is inmiddels heupdysplasie met een vermoedelijk scheurtje in het kraakbeen van mijn heupgewricht.
Dit kan verergert zijn door de zwangerschap maar is niet 100% zeker.
Ik heb dit zelf nog nooit gehoord op mijn leeftijd en ben benieuwd of iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt en misschien haar ervaring wil delen?
Kan het nog redelijk herstellen zonder operatie of kom ik er niet onderuit en wat zou een 2e zwangerschap met mijn lijf doen?
& Ik geef nog volledig borstvoeding en om het scheurtje vast te stellen zou een MRI nodig zijn met contrastvloeistof ingespoten in mijn heupgewricht. Orthopeed gaf aan te willen wachten ivm borstvoeding maar fysio wil toch het liefst de MRI doorzetten. Kan dit schadelijk zijn voor mijn kleintje? De orthopeed gaf aan dat inspuiten in het heupgewricht ook niet een pretje is dus ze heeft me een beetje angstig gemaakt 😅.
Sorry lang bericht maar mocht je herkenning hebben dan lees ik graag je verhaal🫶🏻.
Liefs