19 Reacties

14 dagen geleden

Oef moeilijk , ik zit helaas in dezelfde situatie. Mijn zoontje dronk als ik aan het werk was soms maar 40ml over de hele dag in het begin. Mijn man heeft hem een hele poos met een cupje en lepeltje gevoerd. Dat ging heel langzaam maar hij kreeg wel iets binnen. We hadden ook preverbaal logopedie aan huis maar zij had voor ons ook geen gouden tip. Terwijl hij ook vanaf heel vroeg al afgekolfde melk kreeg maar van de een op de andere dag stopte hij ermee. Ik heb een heel arsenaal aan flesjes, elk merk en vorm geprobeerd zonder succes. Tip; rustig blijven, steeds opnieuw proberen en eventueel overstappen op een cupje of melk geven vanuit een lepeltje. Uiteindelijk kunnen ze vanaf 6 maanden uit een tuitbeker drinken of zelfs een normale beker

14 dagen geleden

Reactie op MelanieVerhaeven

Oef moeilijk , ik zit helaas in dezelfde situatie. Mijn zoontje dronk als i ...
Naast deze tips werkt het hier ook om verschillende hoduingen te proberen. Of zelfs lopend te voeden met een fles. En ik heb ook wel eens half half gedaan, mijn zoontje is lastig soms met de fles maar krijgt er ook 1x per dag medicijnen in die hij niet super lekker vindt. En als ik dan hem de borst geef 2 min. Dan de fles, bij weigeren borst even, dan fles etc. Wende hij aan het feit dat hij wel zijn favoriet kreeg, maar dat uit de fles ook prima is.

14 dagen geleden

Misschien contact opnemen met een lactatiekundige, zij kunnen ook helpen met een 'fleswijgeraar'

14 dagen geleden

Hier geen tips maar wel herkenning helaas! Met behulp van een preverbaal logopedist pakte ze op de eerste dag dat ik aan het werk moest de fles weer! Dronk er geen grote hoeveelheden uit en kostte m’n vriend alsnog veel moeite maar ze dronk wel. Afgelopen weken ging t weer steeds moeilijker en deze week neemt ze m weer helemaal niet meer, en ze viel ook af terwijl ze al heel dun is. Dus nu met de dag kijken.. ouderschapsverlof opgenomen vandaag en volgende week thuis werken zodat ik borstvoeding kan geven Heb al heel wat tranen gelaten!

14 dagen geleden

Reactie op ninasophiaaa

Hier geen tips maar wel herkenning helaas! Met behulp van een preverbaal lo ...
Aw wat naar zeg! Het is zo moeilijk! Welke tips kreeg jij van de preverbaal logopedist?

14 dagen geleden

Wij hebben dit bij onze oudste gehad. Via het consultatiebureau kan je een doorverwijzing krijgen naar een preverbaal logopedist. Dat heeft er bij ons voor gezorgd dat dit snel was verholpen.

14 dagen geleden

Reactie op MelanieVerhaeven

Oef moeilijk , ik zit helaas in dezelfde situatie. Mijn zoontje dronk als i ...
Dank je wel voor je tips en je berichtje. Als het echt niet lukt gaan we zeker proberen om het met een cupje te doen. Dan kan ik in ieder geval weer werken en kan dan in grote de pauze op mijn werk eventueel hem borstvoeding geven. Is niet ideaal maarja.Hoe oud is jullie kleine man nu?

14 dagen geleden

Reactie op MamaDemi

Naast deze tips werkt het hier ook om verschillende hoduingen te proberen. ...
Dank je wel voor je tip en berichtje. Slimme tip van je!! Wij gaan dit zeker ook proberen of dit lukt. Hoop zo dat hij snel gaat drinken.

14 dagen geleden

Reactie op MaMoepie

Wij hebben dit bij onze oudste gehad. Via het consultatiebureau kan je een ...
Dank je wel voor je reactie. Dit is zeker een optie als het echt niet lukt. Heb je nog tips voor me die ik wellicht nog kan proberen?

14 dagen geleden

Reactie op Sisa1

Dank je wel voor je tips en je berichtje. Als het echt niet lukt gaan we ze ...
Hij is nu 5 maanden. Het flesweigeren begon toen hij 3 maanden oud was. Ik kon helaas niet tijdens mijn pauze naar huis dat is te ver weg, en thuiswerken mocht maar beperkt. Ook veel tranen hier gelaten. Ontzettend veel zorgen. Nu drinkt hij meestal als ik werk ongeveer 4x 60ml. Dat is nog steeds veeeeel te weinig maar beter dan wat het eerst was

14 dagen geleden

Reactie op MelanieVerhaeven

Hij is nu 5 maanden. Het flesweigeren begon toen hij 3 maanden oud was. Ik ...
Is inderdaad nog weinig maar hij krijgt gelukkig wat binnen! Dat is wel fijn. Dit is echt wel een rot situatie. Ik word er erg ongerust van. Je wilt natuurlijk het beste voor je zoon.

14 dagen geleden

Reactie op Jootje91

Misschien contact opnemen met een lactatiekundige, zij kunnen ook helpen me ...
Dank je wel vork je bericht. Ga me hier ook even in verdiepen wat er mogelijks is

14 dagen geleden

Afleiding? Voor de tv of iemand achter je staan met een speeltje. Als hij slaperig is?

14 dagen geleden

Pfoe, ik herken dit probleem en ik krijg er ook veel stress van, want je kan als moeder voor je gevoel geen kant op. Hier al 2 maanden lang een flesweigeraar. Ze drinkt soms enkele slokjes als we het wandelend geven en snel wisselen tussen speen en flesje. Wij hebben laatst een 4+maanden overgangsbeker besteld. Ze vindt het reuze interessant en zet de beker ook al aan de mond. We hopen dat ze daardoor sneller zelf kan drinken (ze is nu 5 maanden oud). Misschien een idee om dat ook af en toe te proberen? Wij hebben er eentje van Oxo Tot.

14 dagen geleden

Reactie op Sisa1

Dank je wel voor je reactie. Dit is zeker een optie als het echt niet lukt. ...
Wat hier een hielp was 1 type fles uitzoeken en deze ook blijven gebruiken. Elke voedingsmoment eerst een flesje aanbieden. Wij zette onze zoon bij het geven van de fles in de tripptrap en zette op aanraden de tv aan voor afleiding en gingen dan naast hem zitten. Ook is het belangrijk om alle beetjes die er via de fles ingaan te zien als overwinning. Bij ons hielp de fles van Lansinoh. En soms wil het ook helpen als iemand anders het flesje geeft. Heel veel succes 🤞🏽

14 dagen geleden

Hier hetzelfde probleem gehad. Wij hadden ook de d'r. Brown flessen. Ik heb direct de Lansinoh fles aangeschaft en die geprobeerd. Deze wordt vaak aangeraden bij fles weigeren. Deze pakte hij meteen. In de wipstoel de fles geven vind hij het prettigst, vasthouden niet zo, tenzij je wandeld. Daarnaast ben ik heel erg gaan oefenen. Alle flessen overdag afkolven en geven. Voor de nacht, in de nacht en de ochtend de borst. Dit ging goed. Nu drinkt hij weer de fles.

14 dagen geleden

Reactie op NaNa22

Afleiding? Voor de tv of iemand achter je staan met een speeltje. Als hij s ...
Helaas allemaal al geprobeerd. Hij is een beetje eigenwijs denk ik 😊

13 dagen geleden

Hier hetzelfde gehad. De algemene tips die wij kregen van de pre verbaal logopediste: Gebruik de fles die al eens gelukt is of de Lansinoh Momma fles. Aanbieden op de voedingstijden of net voor of na een slaapje. Inbakeren, draagzak, afleiden; praten, zingen, muziekje, rammelaar. Van te voren bepalen hoe vaak je het op een dag gaat proberen en hoe veel minuten per keer. 3-5 minuten is het advies. Tussendoor troosten en niet doorgaan als je kindje volledig overstuur raakt. Kindje eerst afleiden voordat je de borst aanbiedt. Dan de tips waardoor het hier gelukt is: Fles aanbieden in een wipstoeltje/trip trap newborn set. Fles iets warmer maken en speen verwarmen. Fles vasthouden als een dartpijl, zodat je deze beter richting het gehemelte kan sturen. Bij ons is het gelukt met de Philips fles, dit was de fles waarmee het eerder ook lukte. Zij gaven aan dat 40cc genoeg is om mee te starten en dat 20cc wordt gezien als succes. Na een succes kan je meer verwarmen. Advies is dan ook de volgende 3 voedingen de fles te geven en geen borst. Als je er niet uit komt, zou ik hulp inschakelen. Hier is het dezelfde dag nog gelukt, terwijl ze het al 2 maand weigerde.

13 dagen geleden

Hier hielp het om een speen met groter gat op de fles te doen. Blijkbaar was de melkstroom uit de fles trager dan wanneer hij uit de borst drinkt. Nu wil hij weer flessen drinken.