15 Reacties
4 maanden geleden
Ik geef eerst live bv en daarna bied ik flesje kv aan. Hij drinkt dan vaak nog 65 ml
4 maanden geleden
De mijne drink vooral snachts en sochtends borst, en middag/avond flesje dit varieert van 60cc tot 150cc
4 maanden geleden
Hier ook een combi. Ik doen om en om, net zoals het uitkomt. Ons moppie is nu 9 weken en ruim 6kg. Ze zat de laatste keer bij het CB op de +2. Ze krijgt 3x een fles van 150+5 en de rest de borst op verzoek. Ik vind het best wel puzzelen, want ze komt om de 2,5 uur. Of ze nu de borst heeft gehad of de fles. Vandaag voor een keer een fles van 180 gero eerd. Die ging glad leeg, maar toen kwam ze na 2 uur en 3 kwartier weer
4 maanden geleden
Ik geef ook combi. Onze dochter is 13 weken. Ik bied ongeveer 2/3 keer kunstvoeding aan per dag. De hoeveelheid is afhankelijk van hoeveel bv ze al heeft gehad. Dit varieert van 90 cc tot 120 cc. De laatste voeding is 150+5.
4 maanden geleden
Ik ben geïnteresseerd in combineren. Nu nog full time bv. Hoe werkt dat met je productie. Kan je je lichaam nu al (3 maanden) aanleren om alleen in de ochtend en avond te voeden of zal je productie dan te snel teruglopen?
4 maanden geleden
Reactie op Sanne3030
Misschien domme vraag, maar wat is dat +5?
150 ml water en 5 schepjes poeder :)
4 maanden geleden
Reactie op Elderflower
Ik ben geïnteresseerd in combineren. Nu nog full time bv. Hoe werkt dat met ...
Ik heb om de 3 dagen een live voeding vervangen door een fles. Dat ging goed.
4 maanden geleden
Reactie op Mimi Oktober
Ik geef eerst live bv en daarna bied ik flesje kv aan. Hij drinkt dan vaak ...
Dit doe ik ook. Ik bied een flesje van 90 ml aan en het verschilt heel erg per moment van de dag of dit wel of niet op gaat. Ik hou bij hoeveel kv hij per dag drinkt en denk dat ie 50 procent bv en 50 procent kv krijgt.
4 maanden geleden
Reactie op Elderflower
Ik ben geïnteresseerd in combineren. Nu nog full time bv. Hoe werkt dat met ...
Je borsten geven borstvoeding op aanvraag, hoe meer je voed, hoe meer voeding er wordt aangemaakt. Maar je moet wel oppassen met melk ophopingen in je borsten als je wilt minderen. Ik zou adviseren om een lactatiekundige te vragen om je hier informatie over te geven.
Mijn productie was heel erg terug gelopen vanwege een grote borstontsteking, vandaar dat ik moest aanvullen met flesvoeding.
Ik vind het zelf wel erg prettig de combinatie, vooral voor de toekomst. Geeft je als moeder wat vrijheid ;)
4 maanden geleden
Wij hebben in de afgelopen weken hier naar toe gewerkt. Eerst een 10u fles. Erna een 15u fles erbij. En toen in de avond mn borsten voor de nacht niet werden leeg gedronken en er een voeding afging omdat de ochtendfles groter werd, toen werd het overdag fles en avond en ochtend de borst.
4 maanden geleden
Reactie op JN2022
Wij hebben in de afgelopen weken hier naar toe gewerkt. Eerst een 10u fles. ...
Thanks voor het delen. Hoe voelen je borsten nu gedurende de dag? En loopt je productie in de avond niet ook langzaam terug?
4 maanden geleden
Reactie op Elderflower
Thanks voor het delen. Hoe voelen je borsten nu gedurende de dag? En loopt ...
Tot nu toe niet! Ondertussen wordt er namelijk tot 7u geslapen🥳 in de ochtend zitten ze erg vol, gedurende dag zijn ze ok totdat voedingsmoment aanbreek. Maar heb dus echt ruim de tijd genomen per voedingsmoment afbouwen naar fles en pas na 2 weken een volgend moment gepakt.
Hou er ook rekening mee dat je kindje ook wat in ritme kan gaan veranderen waardoor het lijkt dat je 2 voedingen tegelijk afbouwt, dat is wel even pittig.
4 maanden geleden
Reactie op JN2022
Tot nu toe niet! Ondertussen wordt er namelijk tot 7u geslapen🥳 in de ocht ...
Klinkt ideaal! Ik denk dat ik binnenkort ook ga beginnen met heeeel langzaam afbouwen, wat je zegt bijvoorbeeld 2 weken voor 1 fles. Heb geen zin in ontstekingen en dat soort dingen. En kan eigenlijk ook nog geen afscheid nemen van borstvoeding dus dat is een goede middenweg. Heb nu nog een ruime voorraad in de vriezer, die kan ik dan eerst opmaken.